Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Vynovená Fabia: Viac komfortu a menej valcov

Škoda podrobila Fabiu faceliftu. Malý kompakt dostal novú tvár a viac asistenčných systémov. Máme všetky informácie o jej motoroch, výbavách aj jazdných vlastnostiach.
23 111 príspevkov 19.08.2018 / Michal Bednár

Malý hatchback vytvorený na platforme MQB dostal novú prednú časť s väčšou maskou chladiča a s jemne šípovými svetlometmi. Svetlomety za príplatok môžu mať techniku LED (vpredu aj vzadu), smerovky však zostávajú pri klasických žiarovkách. Vo vyšších stupňoch výbavy sa funkcia prisvecovania do zákrut presťahovala z hmlových svetlometov nahor do hlavných. To by malo vylepšiť osvetľovanie zákrut. Pri pohľade zozadu sú jednoznačným poznávacím znamením odrazové sklíčka po bokoch zadného nárazníka.

Väčšia predná maska, zostrené svetlomety s LED technológiou - nová Fabia sa dá ľahko rozpoznať aj z diaľky. 23 fotografií v galérii Väčšia predná maska, zostrené svetlomety s LED technológiou - nová Fabia sa dá ľahko rozpoznať aj z diaľky. Zdroj: Škoda

Zmeny v interiéri sa taktiež držali v hraniciach. Všimnete si napríklad zmenu grafiky prístrojov, alebo nové dekoračné lišty. Nás zaujali poťahy sedadiel s názvom Suedia, ktoré pripomínajú luxusnú alkantaru (súčasť výbavy Style). Vo dverách teraz majú mäkké časti čalúnenia dvojité prešívanie kontrastným stehom. Drobnosti, ktoré v spojení vytvárajú viac nóbl pocit.

Viac komfortu a tri valce

Okrem toho Fabia stále zostáva tým praktickým rodinným autom pre štyroch dospelých a ich batožinu, akým vždy bolo. Jediným bodom kritiky by hádam mohol byť fakt, že zatiaľ čo koncernoví súrodenci SEAT Ibiza a VW Polo už používajú novú platformu MQB A0, vďaka ktorej sa nebezpečne blížia k triede kompaktných hatchbackov.

Pri pohľade zozadu sú jednoznačným poznávacím znamením odrazové sklíčka po bokoch zadného nárazníka. 23 fotografií v galérii Pri pohľade zozadu sú jednoznačným poznávacím znamením odrazové sklíčka po bokoch zadného nárazníka. Zdroj: Škoda

Fabia zostáva pri staršej a menšej MQB. Zato odteraz ponúka vzadu dva USB vstupy pre nabíjanie a prehrávanie hudby z mobilných zariadení. Stačí mať stiahnutú aplikáciu "Škoda Media Command" a aj zozadu môžete obsluhovať príplatkový infotainment systém Amundsen.

Benzínové štvorvalce, prípadne naftové motory by ste vo Fabii po facelifte už hľadali márne. Český výrobca ponúka výhradne trojvalce s objemom necelý jeden liter. To však nie je žiadne tragédia. Počas našich prvých jázd v okolí Prahy sme mohli motoru TSI s objemom 999 cm³ s výkonom 69 kW (95 k) atestovať slušný ťah a spotrebu okolo piatich litrov – naftový motor by nebol o moc úspornejší.

Príjemný posed ako doteraz, len sklopená lakťová opierka mierne prekáža pri radení prevodových stupňov. Novinkou je vo výbave Style poťah sedadiel s názvom Suedia, ktorý pripomína alkantaru. 23 fotografií v galérii Príjemný posed ako doteraz, len sklopená lakťová opierka mierne prekáža pri radení prevodových stupňov. Novinkou je vo výbave Style poťah sedadiel s názvom Suedia, ktorý pripomína alkantaru. Zdroj: Škoda

Ponúkaný výkon navyše dobre korešpondoval s päťstupňovou manuálnou prevodovkou, ktorá sa obsluhuje ľahko a presne. Len sklopená lakťová opierka mierne prekážala pri radení prevodových stupňov. Odhliadnuc od toho sa nám na vyzretej Fabii páčil jej skôr mäkko a komfortne nastavený podvozok, ktorý vďaka dlhšiemu chodu pruženia dokáže skvelo prehltnúť aj väčšie cestné nerovnosti. Len športové nátury asi môžu banovať za tuhším podvozkom predchodcov.

Omladená Škoda Fabia: Posledná svojho druhu?

Škoda Fabia je na našom trhu už etablovaným modelom, bez ktorého si slovenské cesty možno predstaviť len ťažko. Zdá sa však, že čoskoro si na taký obraz budeme musieť zvyknúť. Platí to špeciálne...

Vyskúšali sme aj 81-kilowattovú (110 k) verziu motora TSI, motor pôsobí elastickejším dojmom než starý štvorvalec ktorý nahrádza, podľa údajov výrobcu totiž ponúka o 15 percent vyšší krútiaci moment. Automatická dvojspojková prevodovka DSG počas prvých jázd fungovala rýchlo a bez zaváhania. Pre menej náročných klientov budú pripravené motory MPI s výkonom 44 kW (60 k) a 51 kW (75 k). Benzínové motory TSI budú sériovo vybavené filtrom pevných častíc.

Technologický update

Facelift sa odrazil aj v rámci ponuky asistenčných systémov: pribudlo napríklad upozornenie na vybočenie z jazdného pruhu, spolu s upozornením na auto v mŕtvom uhle, ako aj pozorovanie dopravy pri cúvaní (Rear Traffic Alert). Okrem toho za príplatok dostanete aj asistenta diaľkových svetlometov.

Viac nóbl interiér: v rámci konektivity ponúkne systém infotainmentu Swing sériovo 6,5-palcový dotykový displej, cez ktorý sa budú dať ovládať aj online služby značky Škoda. Pre systém Amundsen oznámila Škoda aj online dopravné správy. 23 fotografií v galérii Viac nóbl interiér: v rámci konektivity ponúkne systém infotainmentu Swing sériovo 6,5-palcový dotykový displej, cez ktorý sa budú dať ovládať aj online služby značky Škoda. Pre systém Amundsen oznámila Škoda aj online dopravné správy. Zdroj: Škoda

V rámci praktických „Simply Clever“ drobností pribudla na škrabke na ľad vo viečku nádrže aj mierka na meranie hĺbky profilu pneumatík a príplatkové dvojité dno kufra môže mať aj obojstranné prevedenie. Vo Fabii Combi nájdete aj vyberateľnú LED baterku.

O čo prišla Škoda? Takto by vyzerala Fabia RS

Škoda kedysi mala v ponuke Fabiu RS, istý čas sa dokonca tento štítok montoval aj na verziu poháňanú naftovým agregátom. Toto všetko je však už minulosťou. O čo presne Škoda prišla?

V rámci konektivity ponúkne systém infotainmentu Swing sériovo 6,5-palcový dotykový displej, cez ktorý sa budú dať ovládať aj online služby značky Škoda. Pre svoj infotainment systém Amundsen oznámila Škoda navyše aj online dopravné správy s varovaním pred zápchami v reálnom čase. Ceny novej Fabie po facelifte Škoda oznámi začiatkom septembra.

Už len tri: Škoda Fabia odteraz bude jazdiť len s litrovými trojvalcami. Ich výkon sa však pohybuje v širokom rozpätí - od skromných 60 až po slušných 110 koní. 23 fotografií v galérii Už len tri: Škoda Fabia odteraz bude jazdiť len s litrovými trojvalcami. Ich výkon sa však pohybuje v širokom rozpätí - od skromných 60 až po slušných 110 koní. Zdroj: Škoda

Fabia aj po facelifte zostáva tým praktickým rodinným autom pre štyroch dospelých a ich batožinu, akým vždy bolo. Vo verzii kombi ponúka bezkonkurečný batožinový priestor, v interiéri pôsobí viac nóbl, silné motory TSI potešia aj športových jazdcov.


Najnovšie články
Test Kodiaq Sportline: Najlepšia Škoda

Štýlové kórejské vozidlo patrí ku kvalitným členom triedy B-SUV. S litrovým srdcom je príjemne svižné, motor by však mohol byť lepšie odizolovaný.

Test Kia Stonic 1.0 T-GDi: Trojvalcová osa

Kompletne otvorený roadster odkazuje na stroje z povojnového obdobia. Existujú dve verzie, pri oboch je základom kupé 812 Superfast.

Ferrari Monza má najsilnejší motor značky

Ford do Európy definitívne prináša Ranger Raptor a spolu s ním i ďalšie novinky. Oznámil to na autosalóne úžitkových vozidiel v Hannoveri. Tešiť sa po novom...

Premiéry Fordu: Ranger Raptor i Custom PHEV

Nemecko chcelo s pomocou stimulov a dotácií dostať na svoje ciele milión áut do roka 2020. Tento cieľ však nie je reálny a určite sa nenaplní.

Milión e-áut na nemeckých cestách tak skoro nebude

Jeseň na cestách prináša po suchom a teplom lete viaceré nové riziká. Jedno z nich však nesúvisí priamo s počasím. Práve v tomto období totiž stúpa riziko...

Zrážka so zverou: Čo robiť a ako jej zabrániť?

Samotný názov Lexus LS je už značka, ktorá má cveng po celom svete. My sme dostali možnosť otestovať schopnosti verzie v špecifikácii 500h. Môže exotický...

Test Lexus LS 500h: Zatieni nemeckú trojku?
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×