Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Najmenej bezpečné miesto auta: Ktoré to je?

NEPREHLIADNITE
Už dlhé roky sa hovorí o tom, že najnebezpečnejšie miesto v aute je sedadlo spolujazdca. Je to však naozaj tak? Belgickí vedci prichádzajú s iným záverom.
2 24 príspevkov 17.08.2018 / Filip Kadlečík

V našej spoločnosti vo všeobecnosti aktuálne platí mýtus, ktorý hovorí, že človek sediaci na mieste spolujazdca sedí na “kresle smrti”. Panuje totiž presvedčenie, že v prípade dopravnej nehody vodič inštinktívne a podvedome strhne volant tak, aby sa ochránil a drvivé následky kolízie napriamo často schytá spolujazdec. Je to však naozaj tak?

Najväčšiu šancu zomrieť má pri nehode štatisticky vodič 2 fotografie v galérii Najväčšiu šancu zomrieť má pri nehode štatisticky vodič Zdroj: Pexels

Podľa belgického inštitútu VIAS je pri cestovaní osobným vozidlom v najväčšom ohrození samotný šofér. O najnovšom výskume informoval belgický portál HLN.be a jeho závery sú úplne jasné. V prípade dopravnej nehody je smrť vodiča o 37 % pravdepodobnejšia než fatálne zranenia spolujazdca. Tým sa zároveň aj vyvracia mýtus o akomsi inštinkte strhnutia volantu - prinajmenšom štatisticky nezohráva relevantnú úlohu. Vo väčšine prípadov príde kolízia nečakane a vodič často ani nestihne alebo nedokáže zareagovať.

Nové zistenia však neznamenajú, že sedadlo spolujazdca je zrazu bezpečným miestom na cestovanie. Ak na ňom sedíte, v porovnaní s druhým radom sedadiel máte stále o 47 % väčšiu šancu, že pri dopravnej nehode zahyniete. Podľa logiky “vodič strhne volant, aby sa ochránil” donedávna panoval názor, že najbezpečnejšie miesto v automobile je za šoférom. Ani to však už neplatí.

11 najčastejších nehôd vodičov a motocyklistov

Odveký duel medzi motorkármi a vodičmi vozidiel neustáva. Napriek tomu, že nehoda motorkára obvykle končí veľmi zle, neraz riskujú. Aké sú teda najčastejšie príčiny takýchto nehôd?

Ak bude mať plne obsadené päťmiestne vozidlo dopravnú nehodu, najväčšie šance na prežitie má človek sediaci vzadu v strede. Dokonca až o 25 % vyššie než jeho spolucestujúci pri dverách. Pred niekoľkými rokmi to ešte neplatilo, ale dnes, keď už v moderných autách má aj prostredný pasažier k dispozícii trojbodový pás a na stranách okrem ďalších ľudí i viacero airbagov, je v najväčšom bezpečí.


Video
Najnovšie články
Elon Musk opäť šokuje: Lietajúci športiak Tesly?

Obe hybridné verzie prichádzajú s prepracovanými nárazníkmi či svetlami, v interiéri sa objavil väčší displej a dotykový panel klimatizácie.

Hyundai Ioniq podstúpil plastickú operáciu

Už onedlho sa začnú najrozsiahlejšie dopravné obmedzenia v histórii Bratislavy. Pri riadení dopravy bude uprednostňovaná MHD, primátor Matúš Vallo preto...

Vallo: Vodiči nechajte autá doma, použite MHD

Obchodníci sa neraz predháňajú v ponuke zaujímavých „vychytávok“, ktoré by mali v zime uľahčiť život motoristu. Niektoré môžu byť užitočné, iné z vás len...

Zimné príslušenstvo: Čo sa oplatí a čo určite nie?

Nemecko nastúpilo na cestu rozvoja elektromobility a postupne rozširuje sieť nabíjacích staníc. Zatiaľ najviac ich má Hamburg.

Najviac nabíjačiek v Nemecku má Hamburg

Americký úpravca dal elektrickému SUV široký bodykit z uhlíkových vlákien a kompletne prečalúnil jeho interiér.

T Sportline Model X: Karbón a oranžová

Volkswagen plánuje nástupcu aktuálneho Golfu ukázať už o niekoľko mesiacov, online svet však už jeho podobu pozná. Po starších videách sa teraz na internete...

Dizajn ôsmeho Golfu prezrádzajú nové fotky
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×