Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Najmenej bezpečné miesto auta: Ktoré to je?

NEPREHLIADNITE
Už dlhé roky sa hovorí o tom, že najnebezpečnejšie miesto v aute je sedadlo spolujazdca. Je to však naozaj tak? Belgickí vedci prichádzajú s iným záverom.
2 24 príspevkov 17.08.2018 / Filip Kadlečík

V našej spoločnosti vo všeobecnosti aktuálne platí mýtus, ktorý hovorí, že človek sediaci na mieste spolujazdca sedí na “kresle smrti”. Panuje totiž presvedčenie, že v prípade dopravnej nehody vodič inštinktívne a podvedome strhne volant tak, aby sa ochránil a drvivé následky kolízie napriamo často schytá spolujazdec. Je to však naozaj tak?

Najväčšiu šancu zomrieť má pri nehode štatisticky vodič 2 fotografie v galérii Najväčšiu šancu zomrieť má pri nehode štatisticky vodič Zdroj: Pexels

Podľa belgického inštitútu VIAS je pri cestovaní osobným vozidlom v najväčšom ohrození samotný šofér. O najnovšom výskume informoval belgický portál HLN.be a jeho závery sú úplne jasné. V prípade dopravnej nehody je smrť vodiča o 37 % pravdepodobnejšia než fatálne zranenia spolujazdca. Tým sa zároveň aj vyvracia mýtus o akomsi inštinkte strhnutia volantu - prinajmenšom štatisticky nezohráva relevantnú úlohu. Vo väčšine prípadov príde kolízia nečakane a vodič často ani nestihne alebo nedokáže zareagovať.

Nové zistenia však neznamenajú, že sedadlo spolujazdca je zrazu bezpečným miestom na cestovanie. Ak na ňom sedíte, v porovnaní s druhým radom sedadiel máte stále o 47 % väčšiu šancu, že pri dopravnej nehode zahyniete. Podľa logiky “vodič strhne volant, aby sa ochránil” donedávna panoval názor, že najbezpečnejšie miesto v automobile je za šoférom. Ani to však už neplatí.

11 najčastejších nehôd vodičov a motocyklistov

Odveký duel medzi motorkármi a vodičmi vozidiel neustáva. Napriek tomu, že nehoda motorkára obvykle končí veľmi zle, neraz riskujú. Aké sú teda najčastejšie príčiny takýchto nehôd?

Ak bude mať plne obsadené päťmiestne vozidlo dopravnú nehodu, najväčšie šance na prežitie má človek sediaci vzadu v strede. Dokonca až o 25 % vyššie než jeho spolucestujúci pri dverách. Pred niekoľkými rokmi to ešte neplatilo, ale dnes, keď už v moderných autách má aj prostredný pasažier k dispozícii trojbodový pás a na stranách okrem ďalších ľudí i viacero airbagov, je v najväčšom bezpečí.


Video
Najnovšie články
Dolný Kubín finišuje s opravou dôležitej križovatky

Americký tuner StreetFighter LA transplantoval srdce klasickej 911-tke. Stádo takmer šesťsto koní upraveného Porsche 911 E-RWB poháňa výhradne elektrina.

Porsche 911 E-RWB: Pouličný bitkár v bielom

Po boku hatchbacku novej Mazdy3 sa predstaví aj sedan. Už koncom novembra sa na autosalóne v Los Angeles dozvieme ďalšie detaily.

Mazda3: Nové zábery odhaľujú aj sedan

Volkswagen sa pripravuje na výrobu 50 miliónov elektromobilov a zaobstaranie batérií. Na tento účel vyčlenil niekoľko desiatok miliárd eur.

VW chce vyrobiť 50 miliónov elektromobilov

Európska únia sa zatiaľ vyhla americkým clám na dovoz áut zo zahraničia, to však podľa predsedu Európskej komisie Jeana-Clauda Junckera môže trvať len do konca...

Juncker: Prímerie medzi USA a EÚ ohľadne áut je krehké

Americký výrobca elektromobilov Tesla má na burze prvýkrát vyššiu hodnotu než BMW. Už len Daimler, Toyota a VW majú v súčasnosti väčšiu trhovú kapitalizáciu.

Tesla má vyššiu trhovú hodnotu než BMW

Facelift už bol na spadnutie, o nástupcovi Mitsubishi L200 sa šepkalo niekoľko mesiacov. Pick-up nakoniec dostal modernú prednú časť i vylepšenú samočinnú...

Mitsubishi L200: Radikálna zmena imidžu
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×