Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Najmenej bezpečné miesto auta: Ktoré to je?

NEPREHLIADNITE
Už dlhé roky sa hovorí o tom, že najnebezpečnejšie miesto v aute je sedadlo spolujazdca. Je to však naozaj tak? Belgickí vedci prichádzajú s iným záverom.
2 24 príspevkov 17.08.2018 / Filip Kadlečík

V našej spoločnosti vo všeobecnosti aktuálne platí mýtus, ktorý hovorí, že človek sediaci na mieste spolujazdca sedí na “kresle smrti”. Panuje totiž presvedčenie, že v prípade dopravnej nehody vodič inštinktívne a podvedome strhne volant tak, aby sa ochránil a drvivé následky kolízie napriamo často schytá spolujazdec. Je to však naozaj tak?

Najväčšiu šancu zomrieť má pri nehode štatisticky vodič 2 fotografie v galérii Najväčšiu šancu zomrieť má pri nehode štatisticky vodič Zdroj: Pexels

Podľa belgického inštitútu VIAS je pri cestovaní osobným vozidlom v najväčšom ohrození samotný šofér. O najnovšom výskume informoval belgický portál HLN.be a jeho závery sú úplne jasné. V prípade dopravnej nehody je smrť vodiča o 37 % pravdepodobnejšia než fatálne zranenia spolujazdca. Tým sa zároveň aj vyvracia mýtus o akomsi inštinkte strhnutia volantu - prinajmenšom štatisticky nezohráva relevantnú úlohu. Vo väčšine prípadov príde kolízia nečakane a vodič často ani nestihne alebo nedokáže zareagovať.

Nové zistenia však neznamenajú, že sedadlo spolujazdca je zrazu bezpečným miestom na cestovanie. Ak na ňom sedíte, v porovnaní s druhým radom sedadiel máte stále o 47 % väčšiu šancu, že pri dopravnej nehode zahyniete. Podľa logiky “vodič strhne volant, aby sa ochránil” donedávna panoval názor, že najbezpečnejšie miesto v automobile je za šoférom. Ani to však už neplatí.

11 najčastejších nehôd vodičov a motocyklistov

Odveký duel medzi motorkármi a vodičmi vozidiel neustáva. Napriek tomu, že nehoda motorkára obvykle končí veľmi zle, neraz riskujú. Aké sú teda najčastejšie príčiny takýchto nehôd?

Ak bude mať plne obsadené päťmiestne vozidlo dopravnú nehodu, najväčšie šance na prežitie má človek sediaci vzadu v strede. Dokonca až o 25 % vyššie než jeho spolucestujúci pri dverách. Pred niekoľkými rokmi to ešte neplatilo, ale dnes, keď už v moderných autách má aj prostredný pasažier k dispozícii trojbodový pás a na stranách okrem ďalších ľudí i viacero airbagov, je v najväčšom bezpečí.


Najnovšie články
Test Kodiaq Sportline: Najlepšia Škoda

Štýlové kórejské vozidlo patrí ku kvalitným členom triedy B-SUV. S litrovým srdcom je príjemne svižné, motor by však mohol byť lepšie odizolovaný.

Test Kia Stonic 1.0 T-GDi: Trojvalcová osa

Kompletne otvorený roadster odkazuje na stroje z povojnového obdobia. Existujú dve verzie, pri oboch je základom kupé 812 Superfast.

Ferrari Monza má najsilnejší motor značky

Ford do Európy definitívne prináša Ranger Raptor a spolu s ním i ďalšie novinky. Oznámil to na autosalóne úžitkových vozidiel v Hannoveri. Tešiť sa po novom...

Premiéry Fordu: Ranger Raptor i Custom PHEV

Nemecko chcelo s pomocou stimulov a dotácií dostať na svoje ciele milión áut do roka 2020. Tento cieľ však nie je reálny a určite sa nenaplní.

Milión e-áut na nemeckých cestách tak skoro nebude

Jeseň na cestách prináša po suchom a teplom lete viaceré nové riziká. Jedno z nich však nesúvisí priamo s počasím. Práve v tomto období totiž stúpa riziko...

Zrážka so zverou: Čo robiť a ako jej zabrániť?

Samotný názov Lexus LS je už značka, ktorá má cveng po celom svete. My sme dostali možnosť otestovať schopnosti verzie v špecifikácii 500h. Môže exotický...

Test Lexus LS 500h: Zatieni nemeckú trojku?
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×