Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Najmenej bezpečné miesto auta: Ktoré to je?

NEPREHLIADNITE
Už dlhé roky sa hovorí o tom, že najnebezpečnejšie miesto v aute je sedadlo spolujazdca. Je to však naozaj tak? Belgickí vedci prichádzajú s iným záverom.
2 24 príspevkov 17.08.2018 / Filip Kadlečík

V našej spoločnosti vo všeobecnosti aktuálne platí mýtus, ktorý hovorí, že človek sediaci na mieste spolujazdca sedí na “kresle smrti”. Panuje totiž presvedčenie, že v prípade dopravnej nehody vodič inštinktívne a podvedome strhne volant tak, aby sa ochránil a drvivé následky kolízie napriamo často schytá spolujazdec. Je to však naozaj tak?

Najväčšiu šancu zomrieť má pri nehode štatisticky vodič 2 fotografie v galérii Najväčšiu šancu zomrieť má pri nehode štatisticky vodič Zdroj: Pexels

Podľa belgického inštitútu VIAS je pri cestovaní osobným vozidlom v najväčšom ohrození samotný šofér. O najnovšom výskume informoval belgický portál HLN.be a jeho závery sú úplne jasné. V prípade dopravnej nehody je smrť vodiča o 37 % pravdepodobnejšia než fatálne zranenia spolujazdca. Tým sa zároveň aj vyvracia mýtus o akomsi inštinkte strhnutia volantu - prinajmenšom štatisticky nezohráva relevantnú úlohu. Vo väčšine prípadov príde kolízia nečakane a vodič často ani nestihne alebo nedokáže zareagovať.

Nové zistenia však neznamenajú, že sedadlo spolujazdca je zrazu bezpečným miestom na cestovanie. Ak na ňom sedíte, v porovnaní s druhým radom sedadiel máte stále o 47 % väčšiu šancu, že pri dopravnej nehode zahyniete. Podľa logiky “vodič strhne volant, aby sa ochránil” donedávna panoval názor, že najbezpečnejšie miesto v automobile je za šoférom. Ani to však už neplatí.

11 najčastejších nehôd vodičov a motocyklistov

Odveký duel medzi motorkármi a vodičmi vozidiel neustáva. Napriek tomu, že nehoda motorkára obvykle končí veľmi zle, neraz riskujú. Aké sú teda najčastejšie príčiny takýchto nehôd?

Ak bude mať plne obsadené päťmiestne vozidlo dopravnú nehodu, najväčšie šance na prežitie má človek sediaci vzadu v strede. Dokonca až o 25 % vyššie než jeho spolucestujúci pri dverách. Pred niekoľkými rokmi to ešte neplatilo, ale dnes, keď už v moderných autách má aj prostredný pasažier k dispozícii trojbodový pás a na stranách okrem ďalších ľudí i viacero airbagov, je v najväčšom bezpečí.


Video
Najnovšie články
Šialený vodič Tesly: 206 km/h na červenú

V súvislosti s dieselgate spustili nemeckí vyšetrovatelia trestné stíhanie proti zamestnancom Daimleru.

Nemecko stíha zamestnancov Daimleru

Štúdia českého elektromobilu bude mať vo vnútri dvojramenný volant s nápisom Škoda namiesto loga a minimum tlačidiel.

Škoda Vision iV: Prvý pohľad do interiéru

Na európskom kontinente sa 2,5-litrový štvorvalec neobjaví v ponuke, vyberať si bude možné z dvoch benzínových a jedného naftového agregátu.

Mazda3: Ďalšie detaily o motoroch v EÚ

Honda vyrába v Swindone viac ako 100 000 modelov Civic pre globálny trh. Je to jej jediná továreň v Európskej únii (EÚ).

Honda oznámila zatvorenie britskej fabriky

Jedným z dôvodom je spomaľujúca sa čínska ekonomika, ako aj napätie v obchodných vzťahoch s USA.

Dopyt po autách v Číne pokračuje v poklese

Kompakt bude opäť dostupný aj s naftovým agregátom, výber ponúknu okrem toho prevodovky i karosérie.

Ford Focus ST: 280 koní v benzínovej verzii
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×