Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Test Lexus LC 500h: Sexsymbol na kolesách

FOTO
Japonské kupé ohuruje svojím futuristickým dizajnom, honosným interiérom, hybridnou technikou i perfektne naladeným podvozkom.
54 33 príspevkov 16.08.2018 / Marek Pokrývka

V ostatných rokoch začal Lexus používať naozaj odvážny dizajnový jazyk, ktorý charakterizuje plejáda geometrických tvarov. Štýl áut tejto značky možno označiť za kontroverzný. Niektorým motoristom sa z ostrých hrán japonských noviniek podlamujú kolená, iní zase ohromne veľkým grilom či zahnutým diódovým svetlám nevedia prísť na chuť. Platí to pre väčšinu produktov prémiovej odnože automobilky Toyota. No nájde sa aj výnimka a jej meno znie LC. Tá sa totiž páči všetkým.

Od pôvodného konceptu sa Lexus LC líši iba minimálne 54 fotografií v galérii Od pôvodného konceptu sa Lexus LC líši iba minimálne Zdroj: Marek Pokrývka

Tento luxusný japonský automobil vychádza z konceptu LF-LC, ktorého prvé fotografie vyšli von ešte koncom roka 2011. Na príchod sériového modelu sa teda čakalo poriadne dlho. No oplatilo sa to, je to vskutku pozoruhodný stroj. Nejde pritom o žiadneho nástupcu neskutočne znejúceho desaťvalcového typu LFA. Ten bol technológiami prešpikovaným superšportom do morku kosti, kým aktuálne vlajkové kupé značky Lexus možno okrem skratky LC pokojne označiť aj dvojicou písmen GT. Presvedčili sme sa o tom prostredníctvom redakčného testu.

Z konceptu do výroby takmer bez zmien

Napriek zmiešaným názorom na súčasnú štylistiku portfólia ázijských vozidiel uchvátila futuristická štúdia Lexus LF-LC celú automobilovú verejnosť. Konštruktéri produkčného variantu sa preto snažili zachovať maximum toho, vďaka čomu vozidlo vyniklo. Vo svojej snahe boli úspešní v nevšednom rozsahu. Základné línie dvojdverového klenotu sa zmenili skutočne kozmeticky, asi najväčšou úpravou bolo použitie klasických spätných zrkadiel. Trochu inak vyzerajú tiež diódové svetlá.

Vlajkové kupé značky má nádherné tvary zo všetkých uhlov 54 fotografií v galérii Vlajkové kupé značky má nádherné tvary zo všetkých uhlov Zdroj: Marek Pokrývka

Vďaka skromnému zoznamu viditeľných korekčných zásahov ceruzky dizajnérov vyzerá toto kupé jednoducho famózne. Na ulici sa nestratí ani v spoločnosti takých chuťoviek ako Audi R8 či Ferrari 458 Italia. Nejde však o jeho priamych konkurentov, už proporcie el-céčka naznačujú odlišný charakter. Za odvážnou papuľou lemovanou LED linkami sa nachádza dlhá predná kapota nasledovaná kompaktnou kupolou kabíny s originálne vyriešenými stĺpikmi. Zadok svojou zaujímavosťou nezaostáva, púta pohľad netradičnými svetlami s 3D architektúrou i nárazníkom s veľkými výfukovými koncovkami.

Lexus LC sa na ulici určite nestratí

Japonské športové kupé pôsobí vďaka mnohým ostrým tvarom ako magnet na oči. Hybridu stačí na šprint 0-100 km/h menej než päť sekúnd.

Elegantná bočná časť obsahuje štýlové zapustené kľučky bezrámových dverí, s ktorými sa pracuje naozaj super, a vstup vzduchu pred zadnými kolesami nadväzujúci na líniu prahov. Dominuje jej však čosi iné. Vďaka nízko klenutej kapote a dozadu sa zužujúcej kabíne dostali veľký optický priestor mohutné blatníky, v ktorých sa krútia nemenej výrazné disky kolies.

Dizajn japonskej novinky možno označiť za majstrovské dielo 54 fotografií v galérii Dizajn japonskej novinky možno označiť za majstrovské dielo Zdroj: Marek Pokrývka

Rovnako ako karoséria sa aj krásne ráfiky dizajnovo držia pôvodného konceptu. Nie sú ani oveľa menšie, ich priemer dosahuje 21 palcov. Výsledkom kombinácie týchto prvkov je Lexus vyzerajúci bombovo zo všetkých uhlov. Zblízka i zďaleka, stále pôsobí sexy. Najmä v exkluzívnej modrej metalíze Structural Blue vlastnej nami skúšanému modelu Limited Edition.

Luxusný životný priestor pre dvojicu

Táto uvádzacia verzia disponuje okrem charakteristického laku karosérie aj odvážnou farebnou kombináciou interiéru. Luxusnému kokpitu dominuje koža doplnená alcantarou, pričom kontrast modrej s bledou krémovou výrazne oživuje niekoľko oranžových plôch. S iným farebným vyhotovením vnútorného priestoru si nádherný odtieň laku nekúpite.

Kabína modelu LC500h je veľmi luxusná a špičkovo vyhotovená 54 fotografií v galérii Kabína modelu LC500h je veľmi luxusná a špičkovo vyhotovená Zdroj: Marek Pokrývka

Interiér nízkeho a širokého auta oficiálne pojme štyroch pasažierov, ide o konfiguráciu 2+2. Zadné sedadlá sú však skôr symbolické. Ak sa dopredu posadí dospelý, zostáva vzadu len pár centimetrov široká medzera nedostatočná pre nohy. Obmedzujúca je tiež klesajúca strecha. Na predných pozíciach je naopak situácia úplne bezproblémová, posádka tu má k dispozícii štedrú porciu priestoru očakávanú pri rázvore 2 870 mm.

Na batožinu je toho naopak veľmi málo. Pod skromným zadným vekom je oficiálne k dispozícii objem 172 litrov, čo prekonáva dokonca aj taký Smart ForTwo. Stačí to maximálne na dva kufre formátu vhodného na palubu lietadla. Ale ak treba, na zadné sedačky sa toho zmestí dosť...

Netradične koncipovaný prístrojový panel patrí medzi pýchy auta 54 fotografií v galérii Netradične koncipovaný prístrojový panel patrí medzi pýchy auta Zdroj: Marek Pokrývka

Vnútorný priestor kupé nás okrem farebného vyhotovenia zaujal aj luxusným spracovaním a tvarmi. Výstredne pôsobia najmä kľučky a dve držadlá na strane spolujazdca. Páčil sa nám prístrojový panel, ktorý obsahuje mechanický pohyblivý kruh. Pri jeho posúvaní sa mení štýl zobrazenia displeja za ním. V podstate nejde o nič zložité, napriek tomu to pôsobí ako zo sci-fi filmu.

Prístroje nie sú ani zďaleka jedinou high-tech vecou na palube kupé. Svojím vybavením zodpovedá dnešnej dobe, má teda plejádu bezpečnostných i komfortných prvkov. Nechýba prepracovaný infotainment. Ten sa ovláda prostredníctvom touchpadu, ktorý však stále nie je taký intuitívny ako iné formy ovládania. Počas jazdy sme s navigovaním kurzora dotykovou plôškou neraz bojovali.

Ovládanie infotainmentu nás netešilo, vyžaduje si veľa pozornosti 54 fotografií v galérii Ovládanie infotainmentu nás netešilo, vyžaduje si veľa pozornosti Zdroj: Marek Pokrývka

Malé plus udeľujeme možnosti dočasného stíšenia senzorov jednoduchým klikom na volante, ktoré sa zíde najmä na križovatkách pri neúmyselnom zastavení príliš blízko za autom vpredu. Nehrozí tak otravné pípanie ani poškodenie auta pri opomenutí opätovnej aktivácie funkcie.

Dva motory dopĺňajú dve prevodovky

Lexus ponúka svoje vlajkové kupé v dvoch verziách. Obe označuje číslom 500, iba v jednom prípade mu však zodpovedá objem pohonnej jednotky. Model nesúci aj písmeno h disponuje namiesto päťlitrového osemvalca menším agregátom V6 s objemom 3,5 litra a elektromotorom. Súčasťou reťazca sú okrem akumulátora typu Li-ion až dve prevodovky, skombinovaný je tu štvorstupňový automat a skriňa CVT. Spoločne sa snažia imitovať prítomnosť desaťstupňového ústrojenstva. My sme si skúsili práve tento systém, ktorý je označovaný ako Multi-Stage Hybrid.

Lexus vybavil kupé veľmi komplikovaným hybridným pohonom 54 fotografií v galérii Lexus vybavil kupé veľmi komplikovaným hybridným pohonom Zdroj: Marek Pokrývka

Svojimi papierovými parametrami model LC 500h v dnešnej dobe neohúri. Dosahuje maximálny výkon 264 kW (359 k), čo nie je v danej kategórii objektívne žiadne terno. V realite však voči dynamike auta s pohonom zadných kolies nemáme výhrady. Päťsekundový šprint na stovku je super, rovnako ako maximálne tempo 250 km/h. Sofistikovaný pohon reaguje pružne na všetky povely vodiča. Spokojní sme neboli akurát so zvukom, ktorý na nás pôsobil digitálne.

Pod nepresvedčivú akustiku sa čiastočne podpísala prítomnosť dvojice prevodoviek. Počas zrýchľovania síce „kvalty“ automatu cítiť, no šesťvalec zároveň neraz podrží ako-tak stabilné otáčky v štýle CVT. Cieľom je čo najlepšie využitie schopností pohonu. Za bežných podmienok sa môže občas práca komplikovanej techniky javiť mierne chaoticky, no všetko má svoj zmysel.

Sofistikovaný systém prináša výbornú dynamiku i prijateľnú spotrebu 54 fotografií v galérii Sofistikovaný systém prináša výbornú dynamiku i prijateľnú spotrebu Zdroj: Marek Pokrývka

Výsledkom premysleného systému je, že toto japonské GT dokáže pracovať naozaj efektívne. Naznačujú to už oficiálne hodnoty spotreby. S mestským údajom 7,3 l/100 km síce rátať netreba, ale nami nameraných desať považujeme za dobré číslo. Eko-štýlom jazdy by to pritom šlo nepochybne aj za menej. Pekne sa hybrid prezentoval mimo mesta: na vidieku stačilo šesťvalcu 6,6 litra a diaľničné tempo znamenalo iba 7,2-litrový priemer. Na benzínové kupé týchto schopností ide o výborné čísla.

S modelom LC 500h možno jazdiť aj čisto na batériu. Podobne ako v iných hybridných vozidlách japonskej značky sa v interiéri nachádza tlačidlo EV Mode, ktoré systému prikáže preferenciu elektrického pohonu. Kapacita batérie však postačuje len na krátke presuny. Okrem toho treba narábať citlivo s plynom, pri jeho silnejšom stlačení dôjde k aktivácii šesťvalca.

Kupé jazdiace rovnako dobre, ako vyzerá

Pohonný systém nás okrem svojho prejavu zaujal aj umiestnením spaľovacieho motora. V dlhom nose japonského kupé je natlačený pekne dozadu a jeho veľká časť sa teda nachádza za prednou nápravou. To prospieva umiestneniu ťažiska. Pod kapotou sme si tiež všimli výstuhy, z ktorých zasa profitovala tuhosť karosérie. Podľa automobilky v tomto smere Lexus LC prekonáva aj superšport LFA využívajúci množstvo uhlíkových vlákien.

Spoza volantu vôbec necítiť, že toto kupé váži takmer dve tony 54 fotografií v galérii Spoza volantu vôbec necítiť, že toto kupé váži takmer dve tony Zdroj: Marek Pokrývka

Pevná konštrukcia patrí k predpokladom dobrých jazdných vlastností. Proti nim hovorí hmotnosť, v pohotovostnom stave s vodičom oblizuje dvojtonovú hranicu. To je podstatne viac než pri menšom kupé RC. Novinka napriek tomu pôsobí o poznanie agilnejšie, aj vďaka riadeniu zadných kolies perfektne reaguje na povely volantu a svoju nadváhu pred vodičom absolútne nepriznáva.

Test Lexus RC200t: Klame telom

Nové japonské kupé má poriadne ostré tvary vyvolávajúce dojem dynamiky. V skutočnosti to nie je žiaden športovec, ale pohodlné dvojdverové GT.

Lexus ponúka veľkú porciu priľnavosti a zákruty umožňuje najmä v športovom režime rezať naozaj vysokým tempom. Správa sa pritom veľmi predvídateľne. Občas prejavuje nedotáčavé tendencie, ale tie nie je problém korigovať. Rovnako netreba chodiť ďaleko po chuť jazdiť dverami napred. Vyladenie šasi je príkladné, riadenie je komunikatívne a vodičovi dáva výbornú kontrolu nad vozidlom. Vyčarovať úsmev na tvári nerobí hybridnému modelu LC žiaden problém. Paráda!

Lexus ponúka viacero jazdných režimov, ovplyvňujú aj adaptívne tlmiče 54 fotografií v galérii Lexus ponúka viacero jazdných režimov, ovplyvňujú aj adaptívne tlmiče Zdroj: Marek Pokrývka

Druhou stránkou veci je pohodlie. V tomto smere prišlo ďalšie prekvapenie, aj napriek špičkovým jazdný vlastnostiam a prítomnosti 21-palcových kolies s nízkoprofilovými pneumatikami jazdí model LC 500h perfektne. Nerovnosti zvláda tlmiť najmä v komfortnom móde veľmi dobre. S týmto kupé možno bez problémov absolvovať stovky kilometrov, čo potvrdzuje jeho zaradenie medzi autá kategórie GT. Za naladenie podvozka si zaslúži japonský výrobca veľkú poklonu.

Identická cena pre hybrid i osemvalec

Pozitívne emócie z tohto typu automobilov zväčša schladí pohľad do cenníka. Lexus LC nie je výnimkou, s päťcifernými sumami pri ňom netreba rátať. Na slovenskom trhu stojí od 103-tisíc eur. Nezáleží pritom na motore, importér si za hybridnú verziu pýta navlas rovnaké sumy ako v prípade klasického osemvalca doplneného desaťstupňovým automatom.

Obe verzie novinky sa na našom trhu predávajú od 103-tisíc 54 fotografií v galérii Obe verzie novinky sa na našom trhu predávajú od 103-tisíc Zdroj: Marek Pokrývka

Japonské kupé je dostupné v piatich rôznych vyhotoveniach, to najdrahšie Sport+ koštuje presne 116-tisíc. Nami skúšaný model však bol ešte drahší. Šlo totiž o variant Limited Edition, za ktorý bolo potrebné zaplatiť 129-tisíc v európskej mene. Vo vybavení už má prakticky všetko. Vrátane exkluzívneho modrého laku, ktorý si pri štandardných verziách nemožno zvoliť.

Spomínaná cena nie je v žiadnom prípade nízka. Mnohí dvojdveroví konkurenti tejto triedy však stoja aj viac, príkladom môže byť Mercedes-Benz triedy S. Ten na 130-tisícovej hranici iba štartuje. Ak si ho natlačíte výbavou, dostanete sa podstatne vyššie. Nemecký model sa pritom s japonským súperom nemôže rovnať úrovňou pozornosti na cestách.

Dizajn nie je jedinou silnou stránkou auta

Lexus LC 500h v nás zanechal množstvo dojmov. Boli takmer výsostne pozitívne, japonské kupé ohuruje svojím futuristickým dizajnom, honosným interiérom, hybridnou technikou i perfektne naladeným podvozkom. Sexsymbol na kolesách má teda viac kvalít než len peknú tváričku. Ide o špičkovú interpretáciu toho, ako by malo vyzerať dvojdverové auto kategórie GT. Bravó, toto sa naozaj podarilo.

Japoncom sa podarilo vytvoriť extrémne atraktívne kupé 54 fotografií v galérii Japoncom sa podarilo vytvoriť extrémne atraktívne kupé Zdroj: Marek Pokrývka

Ázijskému klenotu možno s výnimkou infotainmentu a nepresvedčivého zvukového sprievodu máločo vyčítať. Kritizovať nemôžeme ani cenu, keďže mnohí súperi stoja viac a neponúknu taký vizuálny zážitok. Finančná politika však prináša problém menom LC 500.

S identicky stojacim modelom poháňaným atmosférickým päťlitrovým osemvalcom síce osobnú skúsenosť nemáme, ale reakcie zahraničných kolegov hovoria jasnou rečou. Toto charakterom prekypujúce srdce sekne novinke ešte viac než hybrid. Jediným mínusom konvenčnej verzie je spotreba, tá však býva pri šesťciferných cenových reláciách zriedka hlavnou témou dňa...

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor a pohonný systém
Usporiadanie a počet valcov
V6 + elektromotor
Zdvihový objem
3 456 cm3
Max. výkon (benzínový motor)
220 kW/299 k
pri otáčkach
6 600/min
Max. krútiaci moment (benzínový motor)
348 Nm
pri otáčkach
4 900/min
Max. výkon (elektromotor)
132 kW/179 k
Max. krútiaci moment (elektromotor)
300 Nm
Max. výkon (systémový)
264 kW/359 k
Palivo
benzín
Pohon
zadné kolesá
Prevodovka
4-stupňová automatická + CVT
Rozmery, hmotnosti a objemy
Dĺžka
4 760 mm
Šírka
1 920 mm
Výška
1 345 mm
Rázvor náprav
2 870 mm
Pohotovostná hmotnosť
1 910 kg
Pohotovostná hmotnosť (EÚ)
1 985 kg
Užitočná hmotnosť
535 kg
Celková hmotnosť
2 445 kg
Objem batožinového priestoru
172 l
Objem palivovej nádrže
82 l
Jazdné výkony
Max. rýchlosť
250 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
5,0 s
Spotreba
Mesto - normovaná
7,3 l/100 km
Mimo mesta - normovaná
6,0 l/100 km
Kombinovaná - normovaná
6,5 l/100 km
Mesto - počas testu
10,0 l/100 km
Diaľnica - počas testu
7,2 l/100 km
Vidiek - počas testu
6,6 l/100 km
Emisie
Emisie CO2 kombinované
148 g/km
Emisná norma
Euro 6
Aktuálne cenníkové ceny s DPH
Základná cena modelu
od 103 000 €
Základná cena verzie
od 129 000 €
Cena testovaného exemplára
129 000 €

Video
Najnovšie články
Atlas Cross Sport odfotený v sériovej verzii

Volkswagen má za sebou ďalší slabý mesiac, tentokrát však bol hlavnou príčinou pokles dopytu v Číne. Zlý výsledok v rámci koncernu zaznamenalo aj Audi.

Predaj vozidiel VW sa v novembri znížil

Madrid neustále bojuje so znečistením ovzdušia. Kým v prvej fáze programu radnica uzatvorila historické centrum mesta, v druhej fáze dočasne zakázala vjazd...

Madrid sprísnil zákazy vjazdu

V čase, keď sa vo Francúzsku rozhoreli protesty tzv. žltých viest, prichádza správa, že Ford zatvorí svoju fabriku na výrobu prevodoviek. Strata pracovných...

Ford zatvorí svoju francúzsku fabriku

Nemecký gigant ponúkol zákazníkom tisíce áut, ktoré mali skončiť v šrote. Riaditeľ spoločnosti má o probléme vedieť od roku 2016.

Ďalší škandál VW: Predával aj prototypy

Aston Martin sa pochválil novým dvanásťvalcom, ktorý využíva technológie F1 a bude schopný točiť do 11 100 ot./min.

Valkyrie: Motor bude mať vyše 1 000 koní

Škoda po úspešných mesiacoch zaznamenala v novembri pokles predaja. Dôvodom tohto vývoja je najmä nepriaznivá situácia na kľúčovom čínskom trhu.

Škoda predala v novembri menej áut
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×