Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Brabus šľachtí Mercedes-Benz G 500

Svetoznámy tuner naordinoval osemvalcu prídavnú riadiacu jednotku, no svoju pozornosť sústredil najmä na karosériu terénnej legendy.
27 1 príspevok 18.08.2018 / Marek Pokrývka

Začiatkom roka uviedol Mercdes-Benz druhú generáciu triedy G, ktorej predchodca existoval takmer štyri desaťročia. Vozidlo komplexne prepracoval s dôrazom na zachovanie jeho charakteru. Cieľ sa podarilo splniť stopercentne, o čom sme sa presvedčili počas prvej jazdy. Teraz sa nový off-road pomaly dostáva na cesty. Neuniklo to úpravcom, medzi prvými sa hlási o slovo Brabus.

V kabáte od firmy Brabus vyzerá off-road poriadne drsne 27 fotografií v galérii V kabáte od firmy Brabus vyzerá off-road poriadne drsne Zdroj: Brabus

Svetoznámy tuner z Bottropu aktuálne šľachtí model G 500. Jeho dvakrát prepĺňanému štvorlitrovému osemvalcu naordinoval prídavnú riadiacu jednotku, ktorá prináša výrazné zlepšenie parametrov. Maximálny výkon sa posunul z 310 kW (421 k) na okrúhlych 368 kW (500 k). Výrazne sa zvýšil aj krútiaci moment, jeho maximum stúplo približne o stovku na konečnú úroveň 710 Nm. Vďaka tomuto posilneniu zvládne Géčko zdolať disciplínu 0-100 km/h v priebehu 5,7 sekundy.

Renomovaný špecialista na trojcípu hviezdu sústredil svoju pozornosť najmä na karosériu terénnej legendy. V prednej časti dostal hranatý obor okrem obligátnych označení Brabus podnárazník s diódovými linkami, lesklé dielce z verzie AMG a karbónový nadstavec kapoty, ktorý obsahuje falošný vstup vzduchu. Z rovnakého materiálu je strešný komponent hostiaci ďalšie dva LED moduly.

Mercedes triedy G: Citlivo vyšľachtený tank

PRVÁ JAZDA Druhá generácia terénnej legendy si zachovala svoje kľúčové vlastnosti i terénny talent, no je luxusnejšia a omnoho lepšia na ceste.

Okrem osvetlenia pripomínajúceho modely G 63 a G500 4x42 sa na streche objavilo aj mohutné krídlo, ktoré pozostáva z troch častí. Nárazník tu taktiež dostal pochrómované pásiky evokujúce variant AMG. Zadné partie sú inak pôvodné, rovnako ako tie bočné. Výnimkou sú iba disky kolies vlastnej výroby. Na výber je viacero rozmerov, predstavený exemplár má 23-palcové kúsky. Interiér disponuje typickou bižutériou v podobe koberčekov, kovových pedálov či podsvietených prahových líšt. Samozrejme, za správnu cenu toho Brabus dokáže urobiť aj podstatne viac.


Video
Najnovšie články
Test Subaru XV 1.6: Pre pokojných vodičov

Na autosalóne v New Yorku predviedla kórejská automobilka svoje najmenšie SUV, ktoré dĺžkou len tesne prerastá štyri metre. Pohon 4x4 neponúkne.

Hyundai Venue: SUV lacnejšie než Kona

Roadster s núdzovou textilnou strechou má ostrý atmosférický motor s objemom štyri litre, dostupná je výhradne manuálna prevodovka.

Porsche 911 Speedster: Exkluzívne zbohom

Mercedes-Benz GLS svojimi rozmermi či sebavedomým dizajnom na cestách budí rešpekt odjakživa. Teraz Stuttgart ešte nafúkol jeho rozmery, vylepšil však aj...

Mercedes-Benz GLS: Autobus ešte narástol

Na európskych trhoch končí benzínový šesťvalec, nahradil ho obdobný motor TDI s elektrickým kompresorom a mikrohybridnou technológiou.

Audi ide opäť proti prúdu: Zmena aj v S5

Cyklisti a chodci sú najzraniteľnejší účastníci premávky. A to aj z hľadiska niečoho, čo je síce všeobecne známe, málokto však na tento faktor berie ohľad...

Tichý zabijak: Mŕtvy uhol už nemusí byť hrozbou

Angličania uviedli na šanghajskom autosalóne liftback, pod ktorého kapotou sa namiesto dvanásťvalca nachádza batéria s kapacitou 65 kWh.

Rapide E: Prvý elektromobil Aston Martin
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×