Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Lacný trik: Zaparkujte vždy a bez problémov

Parkovacie senzory sú praktické a neraz dokážu nepriamo ochrániť lak. Dodatočné vybavenie auta senzormi však môže byť drahé. Našťastie existuje šikovná a oveľa lacnejšia alternatíva.
2 36 príspevkov 15.08.2018 / Redakcia AUTO BILD

Zadné parkovacie senzory sú jednou z naozaj užitočných inovácií, s ktorými prišiel automobilový priemysel. Akonáhle sa auto priblíži k prekážke, ozve sa zvukový signál, ktorého hlasitosť či frekvencia „pípania“ sa so skracujúcou sa vzdialenosťou od prekážky stupňuje. V niektorých modeloch je signál zo senzorov priestorový, čiže sa ozýva z tej strany, na ktorej je prekážka.

Ilustračná snímka 2 fotografie v galérii Ilustračná snímka Zdroj: Dreamstime

Niektoré značky ponúkajú integrované senzory už v nižších stupňoch výbavy, iné za príplatok. Aj majitelia starších vozidiel si môžu zabezpečiť dodatočnú montáž priamo u danej značky, vrátane inštalácie senzorov do nárazníka, to však obvykle stojí nemálo peňazí. Oveľa lacnejšou a jednoduchšou alternatívou sú senzory v držiakoch „ešpézetiek“, nakoľko nevyžadujú demontáž nárazníka ani zásah do elektroinštalácie vozidla.

Dodatočná montáž senzorov

Pri dodatočnej montáži sa obvykle bez servisu nezaobídete. V prvom rade je potrebné odmontovať nárazník a vyvŕtať v ňom otvory pre umiestnenie senzorov. Naviac otvory musia byť v presnej pozícii, inak systém nebude fungovať správne. Riadiace jednotky, ktoré sú súčasťou balenia, sa musia pripojiť k elektroinštalácii vozidla a následne je potrebné namontovať aj príslušné reproduktory. Celý proces vyžaduje manuálnu zručnosť a skúsenosti.

Cúvacie senzory: Koľko miesta máte, keď pípajú?

Na parkovacie senzory si mnoho vodičov ešte úplne nezvyklo. Koľko miesta za nimi zostáva, keď už pípajú bez prestávky? Zmerali a zoradili sme presné hodnoty pri dvadsiatke obľúbených modelov.

Držiak so senzormi

Ide o najjednoduchší spôsob, ako získať parkovacie senzory. Skrátka stačí vymeniť jeden držiak tabuľky s evidenčným číslom (TEČ) za iný. Odpadá tak potreba prácnej demontáže nárazníka a zásahu do elektroinštalácie. Senzory sú napájané vlastnou batériou, ktorá spravidla vydrží niekoľko mesiacov. Signál sa vysiela bezdrôtovo do displeja s vlastnými reproduktormi, ktorý sa upevní v kabíne a napája sa z 12-voltovej zásuvky. Á propos, na trhu sú aj systémy s parkovacou kamerou.

Špeciálne držiaky TEČ si možno zaobstarať z klasických internetových obchodov, ale napríklad aj čoraz obľúbenejších čínskych alternatív. Existuje množstvo spôsobov a riešení. Nám sa najviac pozdáva to, ktoré je schopné prostredníctvom špeciálnej aplikácie bezdrôtovo prenášať informácie zo senzorov do telefónu vodiča. Nepotrebujete totiž k nemu žiadny dodatočný displej a využijete ho naozaj len vtedy, keď sa vám bude hodiť.

Náklady

Ceny sa hýbu v skutočne veľkých rozpätiach. Držiaky TEČ so senzormi možno kúpiť už od 25 či 30 eur, smerom nahor cena obmedzená nie je a nájdete aj produkty za 150 či 200 eur. A hoci senzory, ktoré je potrebné umiestniť do nárazníka, stoja zhruba rovnako ako držiaky (50 až 150 eur), je potrebné pripočítať náklady na ich montáž (300 až 1 000 eur). Niektoré produkty možno kúpiť aj za 20 eur, no pri tých sa treba mať na pozore, nakoľko kvalita môže byť naozaj viac ako pochybná.

Parkovanie cez dve miesta: Zlozvyk vodičov

Arogantné parkovanie cez dve parkovacie miesta či krížom cez jedno mnohí vodiči vysvetľujú snahou ochrániť svoj majetok. Otĺkanie susedných áut a následný útek sú rovnako nezmyselné. Opravu pritom...

Na čo dávať pozor

Hoci držiaky vyzerajú naozaj ako výborné riešenie, musíte počítať s tým, že majú svoje obmedzenia. Napríklad, nepracujú spoľahlivo, ak je miesto pre TEČ príliš hlboké alebo sú umiestnené príliš vysoko. Meranie môžu ovplyvniť aj ťažné zariadenie, nečistoty a vlhkosť a podľa recenzií k niektorým drahším produktom bývajú problémy aj s pripojením senzorov k mobilnému telefónu. Preto si vždy prečítajte recenzie kupujúcich, z ktorých sa dozviete nielen nedostatky vybraného modelu, ale aj prípadné problémy pri montáži.

Pozdĺžne parkovanie robí problémy aj mnohým skúseným vodičom 2 fotografie v galérii Pozdĺžne parkovanie robí problémy aj mnohým skúseným vodičom Zdroj: Google Maps/ Streetview

Pred kúpou akéhokoľvek držiaka odporúčame preveriť obsah balenia, popis inštalácie a najmä rozmery, aby bol vhodný pre slovenské „ešpézetky“. Malá rada na záver: Ak chcete nájsť držiak so senzormi cez vyhľadávač či priamo na niektorom z populárnych zahraničných portálov, zadajte anglický výraz „reverse sensor plate“ alebo „parking sensor plate“.

Máte skúsenosti s držiakmi TEČ so senzormi? Podeľte sa o ne v diskusii.


Video
Najnovšie články
Šialený vodič Tesly: 206 km/h na červenú

Prvýkrát a hneď katastrofa. Takto možno zhodnotiť prvý test svojho druhu. ADAC a ÖAMTC totiž otestovali špeciálne letné pneumatiky pre malé transportéry...

Prvý test letných pneu: Katastrofálne výsledky

V súvislosti s dieselgate spustili nemeckí vyšetrovatelia trestné stíhanie proti zamestnancom Daimleru.

Nemecko stíha zamestnancov Daimleru

Štúdia českého elektromobilu bude mať vo vnútri dvojramenný volant s nápisom Škoda namiesto loga a minimum tlačidiel.

Škoda Vision iV: Prvý pohľad do interiéru

Na európskom kontinente sa 2,5-litrový štvorvalec neobjaví v ponuke, vyberať si bude možné z dvoch benzínových a jedného naftového agregátu.

Mazda3: Ďalšie detaily o motoroch v EÚ

Honda vyrába v Swindone viac ako 100 000 modelov Civic pre globálny trh. Je to jej jediná továreň v Európskej únii (EÚ).

Honda oznámila zatvorenie britskej fabriky

Jedným z dôvodom je spomaľujúca sa čínska ekonomika, ako aj napätie v obchodných vzťahoch s USA.

Dopyt po autách v Číne pokračuje v poklese
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×