Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Staré nemecké diesely idú na dračku v zahraničí

Tam, kde nemeckí vodiči vidia problém, spotrebitelia v Taliansku, Rakúsku, ale aj na Slovensku cítia šancu. Nemecko vyváža rekordné počty ojazdených dieselov
4 príspevky 14.08.2018 / TASR

Tam, kde nemeckí vodiči vidia problém, spotrebitelia v Taliansku, Rakúsku, ale aj na Slovensku cítia šancu. Ide o ojazdené dieselové autá, ktorých vývoz z Nemecka vlani prudko stúpol.

Nemecko exportuje rekordné počty jazdených dieselových áut. Nemci sa totiž obávajú potenciálnych zákazov vjazdu pre staršie diesely do niektorých miest. To je hlavnou príčinou, že vlani vyskočil vývoz jazdených dieselových áut z Nemecka o vyše 20 percent. Najviac sa tieto jazdenky kupovali v Taliansku a Rakúsku, predaj v Chorvátsku a na Ukrajine sa takmer zdvojnásobil.

"Nálada ohľadom dieselových motorov je v Nemecku skutočne zlá," uviedol profesor aplikovanej logistiky na Hochschule für angewandte Wissenschaften Würzburg-Schweinfurt Christian Kille. Zahraniční spotrebitelia profitovali z poklesu cien, uvádza sa v štúdii, ktorú viedol Kille.

Nemecko vlani exportovalo celkovo 239 541 jazdených vozidiel, čo bolo najviac od roku 2016, tvrdí štúdia. Vývoz do Talianska dosiahol okolo 22 400 áut a do Rakúska 21 600. Na Slovensko sa v roku 2017 priviezlo z Nemecka asi 10 100 jazdených vozidiel. Dodávky do Francúzska a Španielska stúpli o vyše 30 percent.

Nárast exportu jazdených dieselov z Nemecka sa prekrýva s poklesom registrácií nových dieselových áut. Spotrebitelia kupujú viac benzínových áut. Tento trend spustila emisná aféra koncernu Volkswagen, ktorá sa prevalila v roku 2015.

(TASR)


Video
Najnovšie články
Šialený vodič Tesly: 206 km/h na červenú

V súvislosti s dieselgate spustili nemeckí vyšetrovatelia trestné stíhanie proti zamestnancom Daimleru.

Nemecko stíha zamestnancov Daimleru

Štúdia českého elektromobilu bude mať vo vnútri dvojramenný volant s nápisom Škoda namiesto loga a minimum tlačidiel.

Škoda Vision iV: Prvý pohľad do interiéru

Na európskom kontinente sa 2,5-litrový štvorvalec neobjaví v ponuke, vyberať si bude možné z dvoch benzínových a jedného naftového agregátu.

Mazda3: Ďalšie detaily o motoroch v EÚ

Honda vyrába v Swindone viac ako 100 000 modelov Civic pre globálny trh. Je to jej jediná továreň v Európskej únii (EÚ).

Honda oznámila zatvorenie britskej fabriky

Jedným z dôvodom je spomaľujúca sa čínska ekonomika, ako aj napätie v obchodných vzťahoch s USA.

Dopyt po autách v Číne pokračuje v poklese

Kompakt bude opäť dostupný aj s naftovým agregátom, výber ponúknu okrem toho prevodovky i karosérie.

Ford Focus ST: 280 koní v benzínovej verzii
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×