Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Suzuki Vitara: Bestseller zmenil make-up

Populárne vozidlo absolvovalo medzigeneračný facelift. Atmosférický štvorvalec v ňom nadobro končí, nahradil ho litrový motor Boosterjet.
4 9 príspevkov 31.07.2018 / Marek Pokrývka

Čoskoro uplynú štyri roky od prvého predstavenia aktuálneho Suzuki Vitara. Automobilka jeho uvedením trafila klinec po hlavičke, na mnohých trhoch sa veľmi úspešne uchytilo. V slovenských obchodoch sa z neho stal rýchlo bestseller. Svoj vek však malé SUV neoklame, preto momentálne absolvovalo medzigeneračný facelift. Ako prvá o tom informovala britská filiálka značky.

Z dizajnového hľadiska sa Vitara takmer nezmenila 4 fotografií v galérii Z dizajnového hľadiska sa Vitara takmer nezmenila Zdroj: Suzuki

Navonok je populárne vozidlo takmer nedotknuté. Disponuje modifikovanou maskou chladiča, ktorá má vertikálnymi lesklými elementmi pravdepodobne evokovať typ Jimny. Nablýskaný kov si našiel cestu aj do upravenej spodnej časti nárazníka. Jeho základné línie sú inak nedotknuté, čo platí aj pre zadný dielec. Vzadu sa objavili akurát svieže svetlá vybavené LED technológiou.

Japonský automobil teda neprešiel žiadnou zásadnou úpravou dizajnu, akurát mierne zmenil svoj make-up. Súčasťou toho bolo aj oprášenie ponuky diskov kolies a palety farieb karosérie. Ako môžeme vidieť, pribudol napríklad pekný zlatý odtieň. V interiéri bolo zásahov ešte menej než navonok. Japonci upravili prístrojový panel, v ktorom sa objavil farebný displej, a taktiež jeho okolie vyrobené z mäkšieho plastu. Oproti predchodcovi má SUV o niečo bohatšie vybavenie obsahujúce v špičkovej verzii napríklad funkciu autonómneho brzdenia nazvanú Dual Sensor Brake Support.

Zadnej časti SUV dalo omladenie iba diódové svetlá 4 fotografií v galérii Zadnej časti SUV dalo omladenie iba diódové svetlá Zdroj: Suzuki

K jednej veľkej zmene došlo pod kapotou Suzuki. Atmosférický benzínový štvorvalec so zdvihovým objemom 1,6 litra v ňom nadobro končí, nahradil ho litrový motor Boosterjet. Ide o agregát poháňajúci typ SX4 S-Cross. Jeho naladenie sa nezmenilo, produkuje najvyšší výkon 82 kW (111 k) a krútiaci moment 170 Nm. Väčší štvorvalcový súrodenec s objemom 1,4 litra dosahujúci špičkové parametre 103 kW (140 k) a 220 Nm naďalej zostáva srdcom modelu Vitara S.

Suzuki Jimny: Prvé oficiálne fotografie

Malý japonský off-road sa drží klasického receptu, okrem retro vzhľadu má rebrinový rám, pohon štyroch kolies a redukčnú prevodovku.

Dvojica zážihových motorov má byť v ponuke vo viacerých konfiguráciách, okrem voľby medzi manuálnou a automatickou prevodovkou musia záujemcovia uvažovať aj nad pohonom všetkých kolies. O vznetovej verzii sa vôbec nehovorí. Vyzerá to na koniec nafty, automobilka to však zatiaľ nepotvrdila. K jej budúcnosti i cenovej politike sa asi vyjadrí neskôr pri štarte predaja.


Video
Najnovšie články
Ford očakáva v tomto roku stratu

Je známa vec, že vkus motoristov v jednotlivých krajinách sa líši. A dokonca aj v rámci kontinentov. Dokazuje to najnovšia analýza najpredávanejších modelov...

Bestsellery: Ktoré autá vládnu Európe a svetu?

Volkswagen plánuje elektrickú ofenzívu. Otázka znie, koľko nových elektromobilov z triedy malých áut vôbec predá, nakoľko cenou presiahnu súčasnú strednú...

Malé elektromobily VW budú stáť desiatky tisíc eur

Priaznivé vyhliadky svetovej ekonomiky a rokovania USA a Číny o ukončení obchodnej vojny vyvolávajú na trhoch optimizmus. Ten pochopiteľne zasiahol aj ceny...

Ceny palív: Na lacnejšie tankovanie zabudnite

WLTP negatívne ovplyvnilo predaj väčšiny európskych automobiliek. Jedným z mála koncernov, ktorý z tohto výpadkov profitoval, bol francúzsky PSA Peugeot...

Koncern PSA vlani predal rekordný počet áut

Japonci naznačujú konceptom QX Inspiration svoje ďalšie smerovanie. Dáva zbohom konvenčnému pohonu a zároveň víta futuristický dizajn.

Infiniti QX Inspiration: Snúbenie prístupov

Za problémy európskej dcéry Fordu podľa odborárov spôsobili vážne manažérske chyby, napríklad, vedenie nerozpoznalo dôležité trendy v preferenciách zákazníkov.

Problémy Fordu v Európe spôsobili manažérske chyby
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×