Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

8 elektromobilov: Ako sú na tom s dojazdom?

Vybrali sme osem dostupných elektrických áut a vyskúšali sme, ako ďaleko dôjdu. Môžeme prezradiť – jedno z nich našu jazdu cez hlboký čierny les nezvládlo...
26 49 príspevkov 27.07.2018 / Redakcia AUTO BILD

Kde bolo, tam bolo, bolo raz osem elektrických áut. Tri boli malé, štyri kompaktné a jedno z nich mikrobus. Každý vedel, že jazdia potichu a majú slušné maniere. Vedeli sme aj to, že sú veľmi drahé. Čo však doteraz nikto nikde nenapísal: čo sa stane s elektrickými autami, keď ich pošlete v zime do hlbokého čierneho lesa?

Osem elektromobilov, osem sklamaní 26 fotografií v galérii Osem elektromobilov, osem sklamaní Zdroj: AUTO BILD

„Zlý“ AUTO BILD si na ne vymyslel čosi strašné. Pri teplote len päť stupňov Celzia museli elektrické autá von z vyhriateho ťahača do vlhkého zimného počasia. Bez ochrany, zato s plnými „bruchami“ – všetky mali svoje akumulátory plne nabité a interiér príjemne vykúrený. S takouto výbavou, tak nám sľúbili výrobcovia elektrických áut, to hlbokým čiernym lesom zvládnu jedna radosť. Aj to najmenšie a najslabšie by malo prejsť 160 kilometrov, AUTO BILD mal pritom v pláne zdolať iba 143 km.

Krátko po štarte už elektrické autá začali tušiť, aká zákerná dokáže byť redakcia. Museli totiž jazdiť nielen v hustom čiernom lese, ale aj po diaľnici. Sladký malý Smart musel ísť tak rýchlo, ako len vedel, a malý VW e-Up za ním ledva dychčal rýchlosťou 130 km/h. Veľký a skúsený Nissan s maximálkou 122 km/h ich nedokázal celkom dobre nasledovať, preto do mesta odbočil celkom osamotený. Tu ho čakalo 18 kilometrov plných jazdy systémom štart/stop, kde si mohol každý aspoň krátko oddýchnuť. A potom prišiel na rad hlboký, čierny les...

Test Kia Niro PHEV: Oplatí sa investícia?

Na čisto elektrickú verziu crossoveru si ešte počkáme, no plug-in hybrid sa už momentálne predáva a preto sme ho podrobili previerke.

Takto sme testovali

Naša testovacia trasa na meranie spotreby obsahuje 43 kilometrov po diaľnici, na ktorej sme jazdili maximálne rýchlosťou 130 km/h, často však len 80 alebo 100 km/h. Po nej nasledovalo 18 kilometrov cez mesto a 82 km po okresných cestách, ktoré obsahovali aj množstvo prejazdov cez dediny a úseky s obmedzenou rýchlosťou 70 km/h. Celková dĺžka: 143 kilometrov.

Z nameranej priemernej spotreby sme potom vypočítali spotrebu počas testu na 100 km. Vonkajšia teplota bola päť stupňov, klimatizáciu sme mali nastavenú na 21 stupňov, pre vlhké počasie bolo zapnuté A/C, vyhrievanie sedadiel (pokiaľ bolo v ponuke) zapnuté maximálne na 20 minút na prvom stupni a zapnuté sme mali aj stretávacie svetlá. Jazdný režim: normálny. Akumulátory boli nabité na 100 percent, interiéry mali predhriate. 

>>> Výsledky testu nájdete v galérii <<<


Video
Najnovšie články
Kia predstaví v Ženeve elektrickú štúdiu

Podľa expertov je budúcnosť mobility v zdieľaní namiesto vlastníctva. Do tejto budúcnosti sa spoločnými silami rozhodli investovať Daimler a BMW.

Daimler a BMW spoja sily v car sharingu

Okrem vlastných podpisov a 22-palcový kolies vybavil tuner bodykit SUV početnými dielcami, ktoré podčiarkujú dynamický štýl.

Range Rover Velar s kabátom Overfinch

Dynamicky štylizovaný variant bude nepochybne dostupný len so silnejšími motormi, ponuku rozšíri aj naftový mikrohybrid.

Hyundai Tucson: Na obzore je verzia N Line

Liftback nadväzuje na štúdiu 308 R Hybrid, rovnováha síl sa však preklopila v prospech elektriny. Zrýchlenie na stovku je vecou 4,3 sekundy.

Peugeot 508 napína svoje hybridné svaly

Terénne vozidlo sa má vyrábať v Nitre. Jeho interiér ponúkne oproti originálu viac luxusu i lepšie vybavenie, no nebudú v ňom chýbať ani robustné plasty.

Land Rover Defender: Aký bude zvnútra?

Hoci téma amerických ciel na európske a ázijské vozidlá momentálne nie je v popredí, stále predstavujú reálnu hrozbu. Hrozbu, ktorá by mohla stáť Volkswagen...

Americké clá môžu stáť Volkswagen miliardy
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×