Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Primitív za volantom? Ako vnímame značky

FOTO
Obmedzenec, milionár, primitív. Väčšine ľudí pri pohľade na určité auto napadne množstvo prívlastkov, ktoré sa doslova tradujú. A tieto názory preukázala aj najnovšia štúdia.
21 60 príspevkov 20.07.2018 / Soňa Zverková

Problém so „škatuľkovaním“ ľudí je v tom, že akonáhle sa do nejakej zásuvky dostanete, máte smolu. Vodiči to poznajú až príliš dobre. Hoci nijako nemôžu za to, aký imidž má niektorá automobilová značka, tento imidž sa na nich nalepí a nezbavia sa ho, nech sa akokoľvek snažia. Ak má niekto výkonné športové auto, môže byť akokoľvek sympatický a myslieť ekologicky, väčšina ľudí ho bude označovať prívlastkami presne opačnými.

Okolie človeka posudzuje aj na základe značky jeho vozidla 21 fotografií v galérii Okolie človeka posudzuje aj na základe značky jeho vozidla Zdroj: AUTO BILD

A je to skutočne tak, čo dokazuje aj najnovšia štúdia nemeckej konzultačnej spoločnosti Progenium.  Vo svojej ankete sa opýtala 2 013 Nemcov, ako si predstavujú typického vodiča danej automobilovej značky. Anketárov zaujímali mnohé veci, napríklad, to, či ide o ženu alebo muža, štíhlu alebo tučnú osobu, skromnú alebo arogantnú. Plus odhadovaný vek a príjem.

„Kto si kúpi aké auto, má veľa dočinenia s imidžom značky,“ hovorí šéf Progenium Michael Mandat. „Automobilové koncerny preto investujú do značky a marketingu miliardové sumy, aby vytvorili určitý obraz a oslovili tak konkrétnu cieľovú skupinu.“ Niektorým sa to celkom darí, iným ani nie, čo dokazujú aj výsledky štúdie.


>>> Vnímanie imidžu na základe značiek spoznáte v galérii <<<


Štúdia odzrkadľuje subjektívne názory respondentov, čo jej autori aj opakovane zdôraznili. Inými slovami to, čo si myslí väčšina, nemusí byť aj pravda. „Napríklad, 76 percent vodičov viacerých značiek bolo označených ako štíhlych, v skutočnosti však viac než polovica populácie trpí nadváhou,“ vysvetľuje Progenium.

6 typov vodičov, ktorí každému lezú na nervy

Aká je definícia dobrého vodiča? Existujú mnohé „zaručené pravdy“, no na ceste možno stretnúť také typy vodičov, ktorí svojím jazdným štýlom, znervózňujú všetkých naokolo.

Akonáhle vznikne určitý imidž, značka sa ho už len ťažko zbaví. Ak sa to vôbec niekedy podarí. „Je veľmi, veľmi ťažké zmeniť imidž. A práve pri autách platí viac než inde: imidž je všetko,“ dodáva psychológ Rüdiger Hossiep z Ruhrskej univerzity Bochum. Takáto povesť sa zväčša zakladá na pohľade zvonka, žiadny majiteľ značky s negatívnym imidžom by sa určite necharakterizoval negatívne. „Tieto názory sú veľmi, veľmi statické a prakticky ich nemožno zmeniť ani rozbiť,“ dodáva psychológ.


Najnovšie články
Rakúsko chce zvýšiť rýchlosť na diaľniciach

K čisto benzínovej dvojici motorov sa pridáva vyhotovenie s označením e-Boxer. Počas budúceho roka bude údajne realitou aj v Európe.

Subaru XV dostalo hybridný variant

Obytné automobily či prívesy sú, prinajmenšom čo sa dizajnu a pôdorysu týka, už roky relatívne konzervatívne. Na trh prichádza firma Romotow, ktorá by...

Nahradí aj chatu: Prvý karavan svojho druhu

Spoľahlivosť auta je jedným z najdôležitejších kritérií pri rozhodovaní o výbere značky a modelu. V aktuálnom rebríčku portálu What Car? nájdete 159 modelov...

Najdetailnejší prehľad áut, ktoré sa nekazia

Elektrický poháňané SUV má kontroverzný dizajn, kabínu vytvárajúcu uvoľnenú atmosféru a schopnosť plne autonómneho fungovania.

BMW Vision iNext: Vo výrobe od roku 2021

Populárne mestské auto oslavuje svoje 20. narodeniny a okrem jubilejnej verzie obohacuje modelový rad aj jemne športový hybrid.

Toyota Yaris: Pribudli verzie GR Sport a Y20

Popularita autokamier narastá a záujemcovia o kúpu môžu mať hlavybôľ pri výbere vhodného modelu. ADAC sa preto rozhodol dôkladne prevetrať deväť modelov.

Test autokamier: Všetky trpia na jednu slabinu
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×