Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Primitív za volantom? Ako vnímame značky

FOTO
Obmedzenec, milionár, primitív. Väčšine ľudí pri pohľade na určité auto napadne množstvo prívlastkov, ktoré sa doslova tradujú. A tieto názory preukázala aj najnovšia štúdia.
21 61 príspevkov 20.07.2018 / Soňa Zverková

Problém so „škatuľkovaním“ ľudí je v tom, že akonáhle sa do nejakej zásuvky dostanete, máte smolu. Vodiči to poznajú až príliš dobre. Hoci nijako nemôžu za to, aký imidž má niektorá automobilová značka, tento imidž sa na nich nalepí a nezbavia sa ho, nech sa akokoľvek snažia. Ak má niekto výkonné športové auto, môže byť akokoľvek sympatický a myslieť ekologicky, väčšina ľudí ho bude označovať prívlastkami presne opačnými.

Okolie človeka posudzuje aj na základe značky jeho vozidla 21 fotografií v galérii Okolie človeka posudzuje aj na základe značky jeho vozidla Zdroj: AUTO BILD

A je to skutočne tak, čo dokazuje aj najnovšia štúdia nemeckej konzultačnej spoločnosti Progenium.  Vo svojej ankete sa opýtala 2 013 Nemcov, ako si predstavujú typického vodiča danej automobilovej značky. Anketárov zaujímali mnohé veci, napríklad, to, či ide o ženu alebo muža, štíhlu alebo tučnú osobu, skromnú alebo arogantnú. Plus odhadovaný vek a príjem.

„Kto si kúpi aké auto, má veľa dočinenia s imidžom značky,“ hovorí šéf Progenium Michael Mandat. „Automobilové koncerny preto investujú do značky a marketingu miliardové sumy, aby vytvorili určitý obraz a oslovili tak konkrétnu cieľovú skupinu.“ Niektorým sa to celkom darí, iným ani nie, čo dokazujú aj výsledky štúdie.


>>> Vnímanie imidžu na základe značiek spoznáte v galérii <<<


Štúdia odzrkadľuje subjektívne názory respondentov, čo jej autori aj opakovane zdôraznili. Inými slovami to, čo si myslí väčšina, nemusí byť aj pravda. „Napríklad, 76 percent vodičov viacerých značiek bolo označených ako štíhlych, v skutočnosti však viac než polovica populácie trpí nadváhou,“ vysvetľuje Progenium.

6 typov vodičov, ktorí každému lezú na nervy

Aká je definícia dobrého vodiča? Existujú mnohé „zaručené pravdy“, no na ceste možno stretnúť také typy vodičov, ktorí svojím jazdným štýlom, znervózňujú všetkých naokolo.

Akonáhle vznikne určitý imidž, značka sa ho už len ťažko zbaví. Ak sa to vôbec niekedy podarí. „Je veľmi, veľmi ťažké zmeniť imidž. A práve pri autách platí viac než inde: imidž je všetko,“ dodáva psychológ Rüdiger Hossiep z Ruhrskej univerzity Bochum. Takáto povesť sa zväčša zakladá na pohľade zvonka, žiadny majiteľ značky s negatívnym imidžom by sa určite necharakterizoval negatívne. „Tieto názory sú veľmi, veľmi statické a prakticky ich nemožno zmeniť ani rozbiť,“ dodáva psychológ.


Video
Najnovšie články
Šialený vodič Tesly: 206 km/h na červenú

Prvýkrát a hneď katastrofa. Takto možno zhodnotiť prvý test svojho druhu. ADAC a ÖAMTC totiž otestovali špeciálne letné pneumatiky pre malé transportéry...

Prvý test letných pneu: Katastrofálne výsledky

V súvislosti s dieselgate spustili nemeckí vyšetrovatelia trestné stíhanie proti zamestnancom Daimleru.

Nemecko stíha zamestnancov Daimleru

Štúdia českého elektromobilu bude mať vo vnútri dvojramenný volant s nápisom Škoda namiesto loga a minimum tlačidiel.

Škoda Vision iV: Prvý pohľad do interiéru

Na európskom kontinente sa 2,5-litrový štvorvalec neobjaví v ponuke, vyberať si bude možné z dvoch benzínových a jedného naftového agregátu.

Mazda3: Ďalšie detaily o motoroch v EÚ

Honda vyrába v Swindone viac ako 100 000 modelov Civic pre globálny trh. Je to jej jediná továreň v Európskej únii (EÚ).

Honda oznámila zatvorenie britskej fabriky

Jedným z dôvodom je spomaľujúca sa čínska ekonomika, ako aj napätie v obchodných vzťahoch s USA.

Dopyt po autách v Číne pokračuje v poklese
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×