Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Aston Martin postavil osemvalcový Cygnet

Špeciálne vozidlo disponujúce 4,7-litrovým motorom dosiahne stovku za 4,2 sekundy a jeho najvyššia rýchlosť je 274 km/h.
10 17.07.2018 / Marek Pokrývka

S všeobecným tlakom na znižovanie flotilových emisií sa automobilky vyrovnávajú rôznymi spôsobmi. Aston Martin zvolil začiatkom tejto dekády neočakávaný postup, pod svojou vlajkou začal prerábať mestského drobca Cygnet. Šlo o technicky nezmenený typ Toyota iQ s 1,3-litrovým štvorvalcom a necelou stovkou koní. No ako sme sa dozvedeli na Festivale rýchlosti v Goodwoode, tento britský výrobca postavil aj osemvalcový model s úctyhodnými dynamickými parametrami.

Pod kapotou tohto drobca 1,3-litrový štvorvalec nehľadajte 10 fotografií v galérii Pod kapotou tohto drobca 1,3-litrový štvorvalec nehľadajte Zdroj: Aston Martin

Na svetoznámom podujatí predviedli Angličania špeciálny exemplár vozidla, ktorý prešiel zásadnou transplantáciou. Jeho pôvodné srdce nahradil 4,7-litrový motor zo staršieho modelu Vantage S. Vidlicový agregát je namontovaný pozdĺžne, kým originál bol umiestnený naprieč. Konverzia pohonného reťazca bola teda komplexná.

Aby sa mohutný osemvalec zmestil spolu so sedemstupňovou automatickou prevodovkou pod kapotu modelu Cygnet, museli inžinieri v Gaydone prepracovať aj interiér. Objavil sa v ňom mohutnejší stredový tunel z karbónu a palubná doska vyrobená z rovnakého materiálu. Okrem toho obsahuje športový volant, škrupinové sedadlá Recaro s päťbodovými bezpečnostnými pásmi a nechýba ani rúrkový rám.

Aston Martin odhalil vrcholný model DBS

Príťažlivé anglické kupé vychádza z typu DB11, no má vlastnú identitu. Jeho prepĺňaný dvanásťvalec s objemom 5,2 litra dosahuje výkon 725 koní.

Podvozok taktiež nie je originálny, Aston Martin dostal podstatne širšie nápravy osadené špecifickými komponentmi pruženia a veľkými brzdami. Vpredu sú 380-milimetrové kotúče a šesťpiestikové strmene. Takýto arzenál je potrebný, motor s výkonom 316 kW (430 k) totiž dokáže Cygnet rozbehnúť na stovku za 4,2 sekundy. Maximálne tempo drobca je 274 km/h. Asi nikoho neprekvapí, že so sériovou výrobou takéhoto modelu sa neráta. Zostane len jedinečným výstrelkom.


Video
Najnovšie články
“Šokujúco dostupné”: Dacia chystá elektroauto

Nemecký sedan dostal prepracovanú karosériu i interiér, platforma však zostala zachovaná. Jedinou voľbou je prepĺňaný dvojliter.

VW Passat: Nová generácia pre Ameriku

Mustang dostal vrcholný variant, ktorý poháňa osemvalec s kompresorom produkujúci vyše 700 koní. Presné číslo nepoznáme.

Shelby GT500: Svalnatá legenda je späť

NIssan neustále ubezpečuje, že trvá na zachovaní aliancie s Renaultom a Mitsubishi. Šéf automobilky Hiroto Saikawa by neurobil nič, čo by mohlo spojenie...

Nissan chce pokračovať v aliancii

Kritické obdobie koncom leta a začiatkom jesene minulého roka, keď začal platiť nový testovací cyklus WLTP sa podpísalo aj na predaji Mercedesu.

WLTP zbrzdilo aj predaj Mercedesu

Američania vypĺňajú medzeru vo svojom portfóliu, predstavili veľké SUV s tromi radmi sedadiel využívajúce platformu menšieho typu XT5.

Cadillac XT6: Escalade má menšieho brata

Mníchovský kabriolet vyrábaný do roku 2013 zmenila firma Everytimer Automobile na reinkarnáciu typu 2002 s výborným šesťvalcom.

ETA 02: Retro kabriolet s dušou BMW 135i
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×