Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Vrcholná Vesta: Lada si prichystala verziu Sport

FOTO
Lada Vesta si pomaly buduje meno medzi európskymi zákazníkmi, z času na čas sa už dá stretnúť aj na našich cestách. Teraz jej imidž dostane výdatnú podporu, Rusi predstavili variant Sport.
6 34 príspevkov 11.07.2018 / Filip Kadlečík

Lada Vesta je aktuálne najúspešnejším modelom ruskej automobilky AvtoVAZ. Ako jeden z mála sa vo vyššej miere presadzuje aj v Európe. Dnes už nie je nezvyčajným zjavom ani na našich cestách, Vestu si istá časť Slovákov zamilovala. Teraz dostanú fanúšikovia ďalší dôvod na obľubu tohto modelu, Lada totiž prichádza s prevedením Vesta Sport.

Dizajn exteriéru je podarený, do kabíny zatiaľ Rusi nikoho nepustili 6 fotografií v galérii Dizajn exteriéru je podarený, do kabíny zatiaľ Rusi nikoho nepustili Zdroj: Lada

Športovejšie orientovaný sedan sa od toho bežného dá odlíšiť podľa opticky širšieho nárazníka s červeným akcentom. Dynamický zjav tu majú navodzovať aj sedemnásťpalcové disky kolies s nízkoprofilovými pneumatikami umiestnené pod väčšími blatníkmi. Svetlá výška je menšia o 16 mm. Zmeny sa odohrali aj v zadnej časti, opäť tu do oka padne najmä prepracovaný nárazník či výrazná odtrhová hrana umiestnená na veku batožinového priestoru.

Napriek zaujímavému dizajnu od tohto auta extrémne jazdné vlastnosti očakávať netreba. Európsku konkurenciu v podobe hothatchov či napríklad obdobne priestrannej Octavie RS rozhodne neohrozí. Atmosférický štvorvalec so zdvihovým objemom 1,8 litra tu síce prešiel zmenami, avšak jeho výkon stúpol z 90 kW (122 k) “len” na 107 kW (146 k) , čo na konkurentov stačiť nebude.

Obrovská zmena v Lade: Luxusná vlajková loď?

Ruská automobilka AvtoVAZ prekvapila tým, že pre svoju značku Lada chystá novú vlajkovú loď. Podľa prvých informácií by malo ísť o prekvapivo luxusné SUV.

Jedným dychom však treba priznať, že tím okolo šéfdizajnéra Steva Mattina tu opäť odviedol skvelú prácu - auto totiž na fotkách vyzerá naozaj dobre. Ani zrýchlenie z 0 na 100 km/h v priebehu 9,6 sekundy či maximálka 198 km/h nie sú úplne márnymi parametrami. Na bežné jazdenie sú viac než dostačujúce a vo vyšších otáčkach možno motor za volant dokáže prepašovať aj nejaké tie emócie. O cenách či dostupnosti na našom trhu sa zatiaľ nehovorí.


Najnovšie články
Milión e-áut na nemeckých cestách tak skoro nebude

Jeseň na cestách prináša po suchom a teplom lete viaceré nové riziká. Jedno z nich však nesúvisí priamo s počasím. Práve v tomto období totiž stúpa riziko...

Zrážka so zverou: Čo robiť a ako jej zabrániť?

Samotný názov Lexus LS je už značka, ktorá má cveng po celom svete. My sme dostali možnosť otestovať schopnosti verzie v špecifikácii 500h. Môže exotický...

Test Lexus LS 500h: Zatieni nemeckú trojku?

Najdostupnejší model je vybavený obdobnou technikou ako o stupeň vyšší exemplár, zrýchlenie na stovku je vecou 4,9 sekundy.

Mercedes-AMG: Pribudol základ GT 43

Na parížskom autosalóne pravdepodobne spoznáme štúdiu, ktorá bude evokovať ikonický typ 504. Prinesie retro štýl s modernými prvkami.

Peugeot chystá  reinkarnáciu kupé 504

Tretia generácia terénneho stroja známeho ako KLTV evokuje ikonický Hummer, poháňa ju turbodiesel s výkonom 165 kW (225 k).

Kia vyrába aj off-road, no len pre armádu

Volkswagen chce urýchliť prechod na elektrický pohon. Už o tri roky plánuje spustiť výrobu 27 elektrických modelov a do vývoja investuje desiatky miliárd eur.

VW pripravuje 27 elektrických modelov
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×