Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Prelomové Audi: Koniec éry spätných zrkadiel?

VIDEO
Audi je známe svojim progresívnym zmýšľaním a záľubou v technologických novinkách. Model e-tron preto nimi bude doslova nabitý a prinesie aj možný prelom v automobilovom svete.
2 25 príspevkov 11.07.2018 / Filip Kadlečík

Ingolstadská dcéra koncernu Volkswagen si zakladá na tom, že na trh dodáva vozidlá, ktoré patria k technologickej špičke a neraz posúvajú hranice jednotlivých segmentov. Teraz Audi, zdá sa, svoju pozíciu potvrdí a opäť príde s revolučnou novinkou - autom bez spätných zrkadiel.

O výhľad dozadu by sa po novom mal starať dotykový displej 2 fotografie v galérii O výhľad dozadu by sa po novom mal starať dotykový displej Zdroj: Audi

Množstvo vodičov si ich prítomnosť ani neuvodemuje, no spätné zrkadlá sú podobne dôležité ako priehľadné čelné sklo. Vďaka nim šofér môže sledovať situáciu za sebou bez výraznejšieho otáčania. Nenápadní a konzervatívni pomocníci vodiča sa v priebehu posledných desaťročí menili len veľmi nenápadne, teraz by však mohla prísť revolúcia.

Audi totiž avizuje, že produkčná verzia prototypu e-tron dostane dvojicu extra kamier, ktoré nahradia konvenčné exteriérové zrkadlá. Vodič však o dianí za sebou bude informovaný aj naďalej - postarajú sa o to dva dotykové displeje umiestnené nad kľučkami, ktoré budú neustále prenášať obraz z kamier do kabíny.

Ako bude prelomová technológia fungovať v praxi? To Nemci naznačujú na krátkom videu. My už teraz vidíme jednu obrovskú výhodu i nevýhodu tohto riešenia. Výhodou je fakt, že zorné pole vodiča už nebudú narúšať veľké zrkadlá, ale len drobná kamerka. Výhľad z automobilu sa teda zlepší.

Audi e-tron: Ďalšie detaily a fotky interiéru

Nemecké elektrické SUV bude prvým sériovým automobilom, ktorý nahradí spätné zrkadlá kamerami a interiérovými displejmi.

Nevýhodou by mohlo byť umiestnenie displejov. Vo všeobecnosti platí, že čím je niečo v aute nižšie, tým viac to odpútava pozornosť vodiča od premávky. Klasické “späťáky” síce vytvárajú mŕtvy uhol, sú však aspoň umiestnené omnoho vyššie. Zaujíma nás, ako sa táto technológia overí v praxi. Čo myslíte vy, prevážia pozitíva či skôr negatíva?


Najnovšie články
Peugeot e-Legend: Retro kupé na elektrinu

BMW radu 1 už netrpezlivo čaká na ďalšiu generáciu a čoskoro sa jej aj dočká. Vo vrcholnom vyhotovení M145i sa však už budeme musieť zaobísť bez šesťvalca...

BMW M145i: Vieme, čo má nahradiť šesťvalec

Bratislave sa zrejme už čoskoro minú evidenčné čísla so skratkou BL. Polícia preto spúšťa hlasovanie o novej skratke.

Aj keď biznis VW v Iráne nie je rozsiahly, krok firmy znamená symbolické víťazstvo pre amerického prezidenta Donalda Trumpa.

Volkswagen sa sťahuje z iránskeho trhu

Kórejskí grafici vytvorili vizualizáciu, ktorej základom sa stala fotografia maskovaného prototypu. Obrázok nie je ďaleko od reálnej verzie.

Ako bude vyzerať Chevrolet Corvette C8?

Hot-hatch disponuje vyladenou verziou štvorvalca, má zvýšenú tuhosť karosérie a prepracovaný podvozok. Stovku zhltne za 4,7 sekundy.

Mercedes-AMG A 35 poháňa 306 žrebcov

Štýlové kórejské vozidlo patrí ku kvalitným členom triedy B-SUV. S litrovým srdcom je príjemne svižné, motor by však mohol byť lepšie odizolovaný.

Test Kia Stonic 1.0 T-GDi: Trojvalcová osa
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×