Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Prelomové Audi: Koniec éry spätných zrkadiel?

VIDEO
Audi je známe svojim progresívnym zmýšľaním a záľubou v technologických novinkách. Model e-tron preto nimi bude doslova nabitý a prinesie aj možný prelom v automobilovom svete.
2 25 príspevkov 11.07.2018 / Filip Kadlečík

Ingolstadská dcéra koncernu Volkswagen si zakladá na tom, že na trh dodáva vozidlá, ktoré patria k technologickej špičke a neraz posúvajú hranice jednotlivých segmentov. Teraz Audi, zdá sa, svoju pozíciu potvrdí a opäť príde s revolučnou novinkou - autom bez spätných zrkadiel.

O výhľad dozadu by sa po novom mal starať dotykový displej 2 fotografie v galérii O výhľad dozadu by sa po novom mal starať dotykový displej Zdroj: Audi

Množstvo vodičov si ich prítomnosť ani neuvodemuje, no spätné zrkadlá sú podobne dôležité ako priehľadné čelné sklo. Vďaka nim šofér môže sledovať situáciu za sebou bez výraznejšieho otáčania. Nenápadní a konzervatívni pomocníci vodiča sa v priebehu posledných desaťročí menili len veľmi nenápadne, teraz by však mohla prísť revolúcia.

Audi totiž avizuje, že produkčná verzia prototypu e-tron dostane dvojicu extra kamier, ktoré nahradia konvenčné exteriérové zrkadlá. Vodič však o dianí za sebou bude informovaný aj naďalej - postarajú sa o to dva dotykové displeje umiestnené nad kľučkami, ktoré budú neustále prenášať obraz z kamier do kabíny.

Ako bude prelomová technológia fungovať v praxi? To Nemci naznačujú na krátkom videu. My už teraz vidíme jednu obrovskú výhodu i nevýhodu tohto riešenia. Výhodou je fakt, že zorné pole vodiča už nebudú narúšať veľké zrkadlá, ale len drobná kamerka. Výhľad z automobilu sa teda zlepší.

Audi e-tron: Ďalšie detaily a fotky interiéru

Nemecké elektrické SUV bude prvým sériovým automobilom, ktorý nahradí spätné zrkadlá kamerami a interiérovými displejmi.

Nevýhodou by mohlo byť umiestnenie displejov. Vo všeobecnosti platí, že čím je niečo v aute nižšie, tým viac to odpútava pozornosť vodiča od premávky. Klasické “späťáky” síce vytvárajú mŕtvy uhol, sú však aspoň umiestnené omnoho vyššie. Zaujíma nás, ako sa táto technológia overí v praxi. Čo myslíte vy, prevážia pozitíva či skôr negatíva?


Najnovšie články
Milión e-áut na nemeckých cestách tak skoro nebude

Jeseň na cestách prináša po suchom a teplom lete viaceré nové riziká. Jedno z nich však nesúvisí priamo s počasím. Práve v tomto období totiž stúpa riziko...

Zrážka so zverou: Čo robiť a ako jej zabrániť?

Samotný názov Lexus LS je už značka, ktorá má cveng po celom svete. My sme dostali možnosť otestovať schopnosti verzie v špecifikácii 500h. Môže exotický...

Test Lexus LS 500h: Zatieni nemeckú trojku?

Najdostupnejší model je vybavený obdobnou technikou ako o stupeň vyšší exemplár, zrýchlenie na stovku je vecou 4,9 sekundy.

Mercedes-AMG: Pribudol základ GT 43

Na parížskom autosalóne pravdepodobne spoznáme štúdiu, ktorá bude evokovať ikonický typ 504. Prinesie retro štýl s modernými prvkami.

Peugeot chystá  reinkarnáciu kupé 504

Tretia generácia terénneho stroja známeho ako KLTV evokuje ikonický Hummer, poháňa ju turbodiesel s výkonom 165 kW (225 k).

Kia vyrába aj off-road, no len pre armádu

Volkswagen chce urýchliť prechod na elektrický pohon. Už o tri roky plánuje spustiť výrobu 27 elektrických modelov a do vývoja investuje desiatky miliárd eur.

VW pripravuje 27 elektrických modelov
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×