Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Test Subaru Impreza: Myslí na každý detail

FOTO
Subaru Impreza hlási veľký návrat a zdá sa, že je vo vynikajúcej forme. Ponúka nadštandardné bezpečie, technologickú vyspelosť i unikátnu kombináciu plochého motora s pohonom všetkých kolies. Aké však je v realite?
50 11 príspevkov 27.06.2018 / Filip Kadlečík

Vitajte vo svete, kde sa žije naplno. Táto veta vám do očí padne ako prvá, keď si na oficiálnej slovenskej stránke Subaru otvoríte časť venovanú modelu Impreza. Okamžite nás zaujala a preto sme sa rozhodli preveriť, či tomu tak naozaj je. Môže byť Impreza skutočne taká dobrá?

Dlhý predný a krátky zadný previs Impreze prepožičiavajú športový vzhľad 50 fotografií v galérii Dlhý predný a krátky zadný previs Impreze prepožičiavajú športový vzhľad Zdroj: Filip Kadlečík

Do Európy sa vracia po dlhšom čase, stojí na novej platforme, ktorá je tuhšia o 70 %, má parádnu technologickú výbavu a naďalej si zachováva svoj typický plochý štvorvalec. Už len tieto tri kľúčové vlastnosti hovoria o tom, že Japonci cesto na úspešný európsky hatchback zamiesili parádne.

Jednota v dizajne

Subaru aktuálne kráča cestou jednotného dizajnu pre veľkú časť modelového portfólia. Či už ide o Outback, Forester či napríklad Levorg, ich príslušnosť k japonskej značke bezpečne odhalíte už na diaľku. Ani Impreza v tomto smere nie je výnimkou.

Spredu dnešné Subaru rozpoznáte jednoducho - podľa charakteristickej línie denného svietenia 50 fotografií v galérii Spredu dnešné Subaru rozpoznáte jednoducho - podľa charakteristickej línie denného svietenia Zdroj: Filip Kadlečík

Pomerne dlhá predná kapota ústi do šesťuholníkovej masky chladiča, ktorú zdobia chrómové prvky. Hneď vedľa nej sa nachádza dvojica reflektorov, ktoré sú v základnej verzii halogénové, no v nami testovanej išlo o plne diódové svetlomety. Svoju funkciu plnia na 100 % (vrátane automatického stlmenia diaľkových svetiel) a navyše aj veľmi dobre vyzerajú.

Celá Impreza, vrátane prednej časti, nesie pomerne športový dizajn. Zároveň však platí, že je mohutná a pôsobí nižším a širším dojmom, než bežné hatchbacky. Vďaka tomu sa môže pochváliť peknou líniou pri pohľade z profilu. Dotvárajú ju výrazné prelisy na bočných častiach karosérie či svalnaté blatníky kolies.

Koncové svetlá by už mohli mať modernejšiu architektúru 50 fotografií v galérii Koncové svetlá by už mohli mať modernejšiu architektúru Zdroj: Filip Kadlečík

Zadnú časť považujeme z pohľadu dizajnu za najmenej vydarenú. Zo sexepílu jej uberá fakt, že koncové svetlá ešte stále neprešli na diódovú techniku. To sa dnes už v tejto triede nosí - auto by vďaka nej vyzeralo o niečo modernejšie a určite by z vizuálnej stránky starlo pomalšie.

Test Subaru Outback: V znamení pohody

Obrnené japonské kombi má po facelifte trochu výraznejší dizajn a lepší interiér, jeho kľúčové vlastnosti sa však nezmenili.

Pri opise exteriéru musíme spomenúť ešte jeden fakt. Zdalo sa nám, že lak použitý na testovacom vozidle nepatril medzi najkvalitnejšie a, mimochodom, podobné podozrenie sme mali aj pri modeli XV. Ak niekde do karosérie narazil kamienok, bolo to zreteľne vidieť. Stačilo by teda zmodernizovať koncové svetlá či vylepšiť lak a Impreze by sa z vizuálneho hľadiska čokoľvek vyčítalo len ťažko. Tejto zmeny by sme sa mohli dočkať pri polčasovom facelifte.

Kvalita a množstvo informácií

V interiéri Imprezy sa chyby hľadajú len ťažko. Človek tu cíti, že nesedí v lacnom aute, ktoré by výrobca odflákol. Základom úspechu je výborný posed za volantom skombinovaný s výborne zvládnutým volantom. Má pomerne široký veniec, ktorý padne do ruky excelentne.  Multifunkčné tlačidlá určené na ovládanie médií a tempomatu sú tu rozmiestnené rozumne, pracuje sa s ním teda na jednotku.

Interiér je moderný, vkusný a kvalitný 50 fotografií v galérii Interiér je moderný, vkusný a kvalitný Zdroj: Filip Kadlečík

Aj tak sa však na volante našiel detail, ktorý nedokážeme pochopiť. Všimnite si, že plast stredu volantu pokračuje do jeho spodného ramena. Stačí si tam oprieť ruku či len o neho nevedomky zavadiť a nechtiac zatrúbite. Niežeby to bol nejaký závažný problém, nešlo nám však do hlavy, prečo to muselo byť vyriešené takto. Omnoho praktickejšie i estetickejšie by bolo, ak by týmto spôsobom rameno s centrom prepojené nebolo.

Za volantom sa nachádza jednoduchá, no funkciami nabitá prístrojová doska. Okrem klasických analógových budíkov tu nájdete displej s uhlopriečkou 4,2”, ktorý slúži najmä na podávanie základných informácií o vozidle. Dozviete sa tu údaje o spotrebe, prejdenej vzdialenosti či aktuálnej rýchlosti.

Tohto displeja by sa malo Subaru držať čo najdlhšie - je prehľadný a poskytuje množstvo praktických informácií 50 fotografií v galérii Tohto displeja by sa malo Subaru držať čo najdlhšie - je prehľadný a poskytuje množstvo praktických informácií Zdroj: Filip Kadlečík

Obrazoviek tu nie je málo, okrem tej na prístrojovke totiž v kabíne Imprezy nájdete ďalšie dve. Jedna, s uhlopriečkou 6,3”, už tradične tróni palubovke. Aj v minulosti prišla vhod, teraz je však ešte omnoho lepšia. Je totiž nabitá funkciami, ktoré konkurencia bežne neponúka. Sledovať môžete napríklad aj údaj o teplote oleja v systéme či prácu systému EyeSight. Vhod však padne aj zobrazenie času, vonkajšej teploty a teploty navigácie na jednom mieste, práve tu, priamo vo výhľade vodiča.

Cúvacia kamera je širokouhlá, vďaka tomu vidíte do strán keď cúvate z kolmého parkovacieho miesta 50 fotografií v galérii Cúvacia kamera je širokouhlá, vďaka tomu vidíte do strán keď cúvate z kolmého parkovacieho miesta Zdroj: Filip Kadlečík

Impreza je schopná vodičovi i posádke poskytovať množstvo informácií, no tie rozhodne nepôsobia rušivo. Nevyrušoval nás ani fakt, že okrem dvoch menších sa tu nachádza ešte aj tretí displej. Osempalcová jednotka sa stará o zobrazenie infotainmentu. My sme ju využívali najmä na zobrazovanie navigácie či cúvacej kamery. Je pozitívne, že okrem dotykov sa aj najväčší displej do veľkej miery dá ovládať klasickými tlačidlami.

Test Subaru WRX STI: Auto z inej galaxie

V dnešnom svete už Subaru WRX STI pôsobí ako vystrihnuté z inej dimenzie. Je drsné, tvrdé a extrém z neho cítiť na každom centimetri jazdy. Z tohto auta môžete mať strach, no zároveň ho budete...

Moderný interiér Imprezy zdobia najmä vlastnosti ako kvalita, prívetivosť voči posádke či zaujímavý dizajn. Všimnite si napríklad časť palubovky pred spolujazdcom - z dizajnového hľadiska je zvládnutá na výbornú. Sústredenie na vizuálne či haptické vnemy však Subaru našťastie neubralo na praktickosti.

Vzadu je priestorová ponuka nadštandardná 50 fotografií v galérii Vzadu je priestorová ponuka nadštandardná Zdroj: Filip Kadlečík

Hatchback je priestranný vo všetkých smeroch a disponuje pohodlnými kreslami. Vyššie postavy sa nebudú cítiť stiesnene ani vzadu, medzigeneračný nárast rázvoru sa tu prejavil v najlepšom svetle. Batožinový priestor ponúka v základnom rozostavení konkurencieschopnú kapacitu na úrovni 385 litrov. Nakladacia hrana tu je pomerne široká, za to však príjemne nízka.

Ako celok si od nás kabína Imprezy na pomyselnom vysvedčení odnáša jednotku s hviezdičkou. Autá značky Subaru boli v minulosti za interiér častokrát kritizované, to už však dnes, prinajmenšom pre model Impreza, neplatí. Kvalitou i spracovaním sa ľavou zadnou vyrovná európskej konkurencii.

Bezpečnosť nadovšetko

Za svojimi sokmi kompaktný Japonec nezaostáva ani z pohľadu technologickej výbavy. Ba čo viac, v tomto ohľade modernú európu častokrát predčí. Už v základe tu totiž posádku stráži systém EyeSight, ktorý sa stará o viaceré funkcie. Áno, Imprezu kúpite až od 19 990 eur, no už vtedy ide o technicky moderné vozidlo.

Systém EyeSight funguje spoľahlivo takmer za každých okolností 50 fotografií v galérii Systém EyeSight funguje spoľahlivo takmer za každých okolností Zdroj: Filip Kadlečík

Každá dnešná Impreza totiž má funkciu automatického protikolízneho brzdenia a riadenia škrtiacej klapky či upozornenia na rozjazd vozidla vpredu, vybočenie z jazdného pruhu a nerovnomernú jazdu v pruhu. Zároveň vás EyeSight v pruhu aj dokáže udržať, pričom vďaka adaptívnemu tempomatu zvládne nasledovať pred vami idúce vozidlo.

V drahšej verzii ešte k týmto funkciám pribudnú niekoľkí asistenti, menovite asistent diaľkových svetiel, systém detekcie vozidiel pri cúvaní či vnútorné spätné zrkadlo s automatickým stmievaním. Bohatý výpočet moderných systémov je zárukou bezpečia na palube, Impreza sa o vás bude vedieť postarať aj v kritických situáciach.

Predné diódové reflektory fungujú excelentne 50 fotografií v galérii Predné diódové reflektory fungujú excelentne Zdroj: Filip Kadlečík

Ani EyeSight však nie je úplne neprekonateľný, v intenzívnom lejaku mal tendenciu ohlásiť, že nemá dostatočný rozhľad a musí sa deaktivovať. Takéto extrémne podmienky sa však vyskytnú len veľmi sporadicky. Na 95 % systém fungoval bezchybne, stereokamery teda rozhodne neboli krokom vedľa. Vďaka nim má automobil stále oči na stopkách.

V kompaktnom Japoncovi výborne funguje aj rozpoznávanie hlasu, od vozovky teda nemusíte odtrhnúť pohľad ani ak niekomu chcete zavolať. Okrem najmodernejších anjelov strážnych bezpečie v Impreze sľubuje aj symetrický pohon všetkých kolies kombinovaný s plochým agregátom, ktorý prispieva k nízkemu ťažisku modelu. Ak si kupujete auto a zaujíma vás najmä jeho bezpečnostná stránka, Imprezu rozhodne neobíďte.

Všestranný pohon

Atmosférické agregáty sa už dnes príliš nenosia a tobôž nie tie s plochou konštrukciou. V tomto ohľade prináša Impreza unikátnu kombináciu neprepĺňaného štvorvalca typu boxer s pohonom všetkých kolies a samočinnou bezstupňovou prevodovkou. Exotika pod kapotou môže na prvý pohľad vystrašiť, v skutočnosti sa však niet čoho báť.

Boxeru s objemom 1,6 litra prakticky niet čo vyčítať - áno, dvojliter by bol silnejší a údernejší, ani jedna-šestka však z hľadiska dynamiky nie je na zahodenie 50 fotografií v galérii Boxeru s objemom 1,6 litra prakticky niet čo vyčítať - áno, dvojliter by bol silnejší a údernejší, ani jedna-šestka však z hľadiska dynamiky nie je na zahodenie Zdroj: Filip Kadlečík

Vec sa má totiž tak, že jedna-šestka ladená na 84 kW (114 k) a 150 Nm je pri štandardnom jazdení veľmi príjemným motorom, ktorý si s CVT-čkom rozumie výborne. Ak ste fanúšikmi komfortu, budete z tejto kombinácie nadšení. Automobil totiž zrýchľuje veľmi plynulo a o akýchkoľvek šklbnutiach tu nemôže byť ani reč.

Na mieste nie sú ani obavy z toho, že CVT úplne zabije športový potenciál vozidla. Nová modulárna platforma totiž prispela k tomu, že karoséria je o 70 % tuhšia, než tomu bolo v minulosti. Ako sa to prejaví v reálnom svete? Impreza jazdí famózne. Vynikajúci tuhý podvozok si rýchle prejazdy zákrutami užíva, zároveň však nezabúda ani na komfort.

Vďaka dlhej kapote má automobil pekný dynamický profil 50 fotografií v galérii Vďaka dlhej kapote má automobil pekný dynamický profil Zdroj: Filip Kadlečík

Impreza však vie naraziť na svoje limity, výrazné priečne nerovnosti tu posádka pocíti, inak ale podvozok funguje stopercentne. V tomto prípade rozhodne platí, že nie je 84 kW ako 84 kW. Mnohí vodiči sú už dnes zvyknutí na turbomotory, ktoré disponujú ťahom už v nižších otáčkach. Impreza v takom spektre zostáva stále pokojná a jej dynamického ducha prebudíte až keď otáčkomer pošlete za hranicu 4 000 ot./min. Dá sa s ňou preto jazdiť komfortne a ekonomicky, ale na želanie aj príjemne dynamicky.

Treba vedieť, čo kupujete

Nevýhodou unikátnej koncepcie pohonu môže byť len spotreba paliva. Kombinovaný údaj sa v našom teste zastavil na úrovni 7,1 l/100 km. Nie je to málo, ale na druhú stranu… Pomerne výkonný a kultivovaný motor tu výkon prenáša cez samočinnú prevodovku na všetky štyri kolesá. Táto vymoženosť majiteľa jednoducho musí niečo stáť.

Textilné sedadlá by sme nemenili, sedí sa v nich veľmi príjemne a telo podržia aj v zákrutách 50 fotografií v galérii Textilné sedadlá by sme nemenili, sedí sa v nich veľmi príjemne a telo podržia aj v zákrutách Zdroj: Filip Kadlečík

Unikátny hatchback nabitý technológiami preto na prvý pohľad nie je lacný ani z hľadiska obstarávacej ceny. Kúpite ho až od 19 990 eur, pričom nami testovaná verzia stojí 25 490 eur. Ak si však všetok opäť rozmeníte na drobné, zistíte, že vôbec nejde o prehnanú čiastku. Takúto kombináciu kvalitného interiéru, moderných technológií a originálneho pohonu totiž ponúka len máloktorý konkurent.

Myslí na každý detail

Marketingový slogan “Vitajte vo svete, kde sa žije naplno.” vôbec nie je neadekvátny. Impreza je totiž natoľko vyspelá, že svojmu vodičovi umožní užívať si jazdu naplno a vždy bude myslieť na každý jeden detail len kvôli tomu, aby ho ochránila. Jej univerzálnosť je naozaj obdivuhodná.

Impreza má svoje chyby, je ich však len niekoľko a vzhľadom na jej kvality jej ich radi odpustíme 50 fotografií v galérii Impreza má svoje chyby, je ich však len niekoľko a vzhľadom na jej kvality jej ich radi odpustíme Zdroj: Filip Kadlečík

Japonský kompakt vám bude kryť chrbát pri ceste na lyžovačku, kedy vás podrží symetrickým pohonom všetkých kolies. To isté platí aj na mokrej vozovke. Na suchu vám dovolí užiť si jej tuhosť na okreskách, na diaľnici zasa môžete pokojne relaxovať. EyeSight sa tam postará takmer o všetko. Impreza si nás získala, prekážali nám na nej len drobnosti. Subaru ňou rozhodne nespravilo krok vedľa a to isté platí aj pre budúceho majiteľa.

TECHNICKÉ ÚDAJE
MOTOR A POHONNÝ SYSTÉM
Usporiadanie a počet valcov
B4
Zdvihový objem
1 600 cm3
Max. výkon
84 kW/114 k
pri otáčkach
6 200/min
Max. krútiaci moment
150 Nm
pri otáčkach
3 600/min
Palivo
benzín
Pohon
všetky kolesá
Prevodovka
bezstupňová CVT
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka
4 460 mm
Šírka
1 775 mm
Výška
1 480 mm
Rázvor náprav
2 670 mm
Pohotovostná hmotnosť
1 402 kg
Pohotovostná hmotnosť (EÚ)
1 477 kg
Užitočná hmotnosť
500 kg
Celková hmotnosť
1 920 kg
Objem batožinového priestoru
385/1 310 l
Objem palivovej nádrže
50 l
JAZDNÉ VÝKONY
Max. rýchlosť
180 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
11,8 s
SPOTREBA
Mesto - normovaná
8,4 l/100 km
Mimo mesta - normovaná
5,6 l/100 km
Kombinovaná - normovaná
6,6 l/100 km
Mesto - počas testu
8,2 l/100 km
Diaľnica - počas testu
7,5 l/100 km
Vidiek - počas testu
5,7 l/100 km
EMISIE
Emisie CO2 kombinované
151 g/km
Emisná norma
Euro 6
ŠTANDARDNÉ CENNÍKOVÉ CENY S DPH
Základná cena modelu
od 19 990 €
Základná cena verzie
od 25 490 €
Cena testovaného exemplára
25 490 €

Najnovšie články
Milión e-áut na nemeckých cestách tak skoro nebude

Jeseň na cestách prináša po suchom a teplom lete viaceré nové riziká. Jedno z nich však nesúvisí priamo s počasím. Práve v tomto období totiž stúpa riziko...

Zrážka so zverou: Čo robiť a ako jej zabrániť?

Samotný názov Lexus LS je už značka, ktorá má cveng po celom svete. My sme dostali možnosť otestovať schopnosti verzie v špecifikácii 500h. Môže exotický...

Test Lexus LS 500h: Zatieni nemeckú trojku?

Najdostupnejší model je vybavený obdobnou technikou ako o stupeň vyšší exemplár, zrýchlenie na stovku je vecou 4,9 sekundy.

Mercedes-AMG: Pribudol základ GT 43

Na parížskom autosalóne pravdepodobne spoznáme štúdiu, ktorá bude evokovať ikonický typ 504. Prinesie retro štýl s modernými prvkami.

Peugeot chystá  reinkarnáciu kupé 504

Tretia generácia terénneho stroja známeho ako KLTV evokuje ikonický Hummer, poháňa ju turbodiesel s výkonom 165 kW (225 k).

Kia vyrába aj off-road, no len pre armádu

Volkswagen chce urýchliť prechod na elektrický pohon. Už o tri roky plánuje spustiť výrobu 27 elektrických modelov a do vývoja investuje desiatky miliárd eur.

VW pripravuje 27 elektrických modelov
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×