Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Mercedes triedy C: Facelift išiel do hĺbky

PRVÁ JAZDA Bestseller nemeckej značky síce prešiel iba detailnými úpravami dizajnu, no má až 80% novej elektroniky a tiež celkom nové štvorvalce.
67 26.06.2018 / Marek Pokrývka

Napriek všeobecnej expanzii portfólií prémiových značiek najmä v oblasti SUV zostáva predajným pilierom väčšiny z nich stredná trieda a Mercedes-Benz v tomto smere nie je výnimkou. Globálne najpredávanejším produktom automobilky je Céčko. Jeho aktuálna generácia označená kódom W205 jazdí po cestách takmer štyri roky, čo je najvyšší čas na modernizáciu.

Omladenú triedu C sme si vyskúšali v troch rôznych verziách 67 fotografií v galérii Omladenú triedu C sme si vyskúšali v troch rôznych verziách Zdroj: Mercedes-AMG

Trojcípa hviezda odhalila inovovaný model pred ženevským autosalónom. Na jeho pôde ukázala sedan a kombi, s niekoľkotýždňovým odstupom nasledovalo kupé s kabrioletom. My sme nedávno dostali šancu vyskúšať si všetky karosárske verzie tohto automobilu. Jediným vyhotovením, ktoré zostalo mimo hry, bol špičkový osemvalcový model C63. Ten totiž príde do obchodov trochu neskôr.

Retuš nepriniesla iba osviežený dizajn

Februárová virtuálna premiéra omladenej triedy C naznačila, že nešlo o nič zásadné. No zdanie klame. Stuttgart totiž uvádza, že napriek zachovaniu väčšiny tvarov karosérie i interiéru vymenil takmer 6 500 súčiastok. Ide o približne polovicu všetkých komponentov tvoriacich nemecké vozidlo. Najvýraznejšími úpravami prešla elektronika, svoju náhradu dostalo až 80% použitých častí. Zásadný posun nastal tiež v oblasti motorov (70%) či interiéru (50%), z exteriéru sa zmenilo 40% dielcov.

Rozšírený lem kolies zlepšuje ich aerodynamické vlastnosti 67 fotografií v galérii Rozšírený lem kolies zlepšuje ich aerodynamické vlastnosti Zdroj: Marek Pokrývka

Štyridsať percent nie je vôbec málo, väčšinou však išlo o detaily. Napríklad šesťvalcový model C43 dostal masku chladiča predtým vyhradenú verzii C63 (tá prešla na gril Panamericana). Okrem toho má odlišný predný nárazník pripomínajúci Éčko, väčší difúzor a tiež štvoricu okrúhlych výfukových koncoviek. Disky kolies majú odlišný dizajn so širším golierom prospievajúcim aerodynamike.

Dvojdverovú triedu C facelift neobišiel

Inovované modely budú mať premiéru v New Yorku. Rolu základu zverí Stuttgart štvorvalcu s objemom 1,5 litra, ktorému má asistovať elektromotor.

Retuš teda nepriniesla iba osviežený vzhľad, ale taktiež o štipku lepšie vlastnosti z hľadiska prúdenia vzduchu. To prospieva najmä spotrebe paliva. Snáď najvýraznejšou vizuálnou novinkou sú svetlá, okrem špičkových kúskov Multibeam LED si možno vozidlo objednať aj so zloženými diódovými reflektormi označenými ako LED High Performance. Ich vzhľad pripomína hmyzie oči. Bestselleru nemeckej značky dávajú modernejší vzhľad, kým úprava grafiky koncových svetiel bola len akousi povinnou jazdou.

V interiéri sa objavili dva veľké displeje s jemnou grafikou 67 fotografií v galérii V interiéri sa objavili dva veľké displeje s jemnou grafikou Zdroj: Mercedes-Benz

Kabína automobilu prešla tromi zásadnými úpravami. V prvom rade disponuje modernejším volantom, ktorý obsahuje ovládanie tempomatu i dotykové plôšky. Za ním sa objavil 12,3-palcový displej s veľmi jemnou grafikou a viacerými spôsobmi zobrazenia. Výmenu absolvovala aj obrazovka infotainmentu, teraz má 10,25 palca a výrazný širokouhlý formát.

Okrem týchto zásahov prináša interiér osvieženú ponuku materiálov, napríklad pri dreve dostali prednosť nelakované panely s otvorenými pórmi. Vo vybavení pribudol balík funkcií Energizing, náladové osvetlenie so 64 farbami či sústava deviatich reproduktorov s výkonom 225 wattov.

Céčko využíva rovnaký 10,25-palcový panel ako nová trieda A 67 fotografií v galérii Céčko využíva rovnaký 10,25-palcový panel ako nová trieda A Zdroj: Marek Pokrývka

Na ocot nezostali ani asistenčné systémy, Céčko dokáže vďaka vylepšenému adaptívnemu tempomatu a aktívnemu asistentovi riadenia jazdiť čiastočne autonómne a prispôsobí svoju rýchlosť pred zákrutami či kruhovými objazdmi. Funkčnosť týchto technológii sme si v praxi preverili.

Silnejšie AMG i malý benzín s EQ Boost

Na medzinárodných jazdách nám ako prvý padol do rúk sedan C43. Pri facelifte prešiel posilnením, teraz disponuje výkonom až 287 kW (390 k). Vrchol krivky krútiaceho momentu zostal zachovaný na úrovni 520 Nm. Extra konské sily v praxi necítiť, ide skôr o záležitosť papiera. Už pred modernizáciou však bolo toto vozidlo v priamom smere poriadne rýchle.

Mercedes-AMG vytiahol zo šesťvalca takmer 400 koní 67 fotografií v galérii Mercedes-AMG vytiahol zo šesťvalca takmer 400 koní Zdroj: Marek Pokrývka

Podobne ako v minulosti disponuje model AMG výrazným zvukom, v jeho prejave nechýba ani streľba do výfuku. Objavuje sa pri ubratí plynu či preraďovaní v športovom režime. Túto rolu má na starosti deväťstupňový automat namiesto sedemstupňového, čo prináša rýchlejšiu prácu a zároveň nižšiu spotrebu paliva. Pri prvej jazde sme však apetít nehodnotili. Opätovne sme sa presvedčili, že tento model má nefalšovaný športový charakter a vďaka systému 4Matic sa veľmi dobre drží asfaltu.

Zo štvordverového modelu sme presadli do kabrioletu, voľba padla na variant C300. Ten má taktiež prepracované vnútornosti. Jeho prepĺňaný zážihový dvojliter teraz dosahuje špičkové hodnoty 190 kW (258 k) a 370 Nm, čo úplne stačí aj na svižné presúvanie sa. Problémom nie je ani hmotnosť otvorenej karosérie. Svaly tristovky sú na bežné použitie viac než dostatočné, výhodou je veľmi tichý chod motora.

Za označením C300 sa skrýva dvojliter, no sily má dostatok 67 fotografií v galérii Za označením C300 sa skrýva dvojliter, no sily má dostatok Zdroj: Mercedes-Benz

Ako posledný sme si vyskúšali variant C400 Coupé, ktorý sa pod kapotou nemenil. Jeho trojlitrový šesťvalec naďalej ponúka 245 kW (333 k). Oproti technicky spriaznenej verzii AMG má štyristovka civilnejšie naladenie, disponuje výrazne tichším výfukovým potrubím a tiež pohodlnejším podvozkom. Napriek tomu pokojne zvládne aj intenzívnu dynamickú jazdu.

Mercedes triedy G: Citlivo vyšľachtený tank

PRVÁ JAZDA Druhá generácia terénnej legendy si zachovala svoje kľúčové vlastnosti i terénny talent, no je luxusnejšia a omnoho lepšia na ceste.

Bohužiaľ, počas prezentácie sme nestihli osedlať čerstvé prírastky v palete. Najzásadnejšou novinkou je model C200, ktorý poháňa turbobenzín s objemom 1,5 litra a systémom EQ Boost využívajúcim 48-voltový okruh. Štvorvalec dosahuje výkon 135 kW (184 k) a krútiaci moment 280 Nm. Elektromotor k týmto parametrom dočasne pridáva extra 10 kW (14 k) a 160 Nm.

Pod kapotou sa objavili aj motory s objemom 1,5 a 1,6 litra 67 fotografií v galérii Pod kapotou sa objavili aj motory s objemom 1,5 a 1,6 litra Zdroj: Mercedes-Benz

Druhou veľkou zmenou sú štvorvalcové naftové motory, trieda C dostala dieselovú rodinu OM 654. V prípade verzie C220d ide o dvojliter produkujúci čísla 143 kW (194 k) a 400 Nm. Základný variant C180d disponuje po prvýkrát 1,6-litrovým srdcom, ktoré ponúkne výkon 90 kW (122 k) a krútiaci moment 300 Nm. Pod kapotou o priečku vyššie stojaceho modelu C200d je rovnaký agregát naladený na 118 kW (160 k) a 360 Nm.

Importér si pýta minimálne 34 398 eur

Napriek prvému dojmu hovoriacemu o kozmetickom rozsahu zmien toho Mercedes urobil na triede C naozaj dosť. Facelift išiel do hĺbky a priniesol množstvo detailných úprav, vďaka ktorým je tento dôležitý produkt opäť o čosi lepší než doposiaľ. Najväčším pokrokom prešla elektronika. Modernizácia však neobišla ani motory a pri viacerých modeloch priniesla vyšší výkon.

Najpredávanejšie auto zo Stuttgartu neprešlo iba retušou 67 fotografií v galérii Najpredávanejšie auto zo Stuttgartu neprešlo iba retušou Zdroj: Mercedes-Benz

Na slovenskom trhu už Mercedes-Benz inovovanú verziu Céčka predáva, no zatiaľ iba s dvomi karosériami. Za sedan si importér pýta minimálne 34 398 eur. Kombi je tradične trochu drahšie, jeho cenník štartuje na čiastke 36 876 eur v rovnakom základnom vyhotovení C180. Vrcholom aktuálnej ponuky je päťdverová verzia s podpisom AMG stojaca vyše 66-tisíc bez príplatkov.


Najnovšie články
Peugeot e-Legend: Retro kupé na elektrinu

BMW radu 1 už netrpezlivo čaká na ďalšiu generáciu a čoskoro sa jej aj dočká. Vo vrcholnom vyhotovení M145i sa však už budeme musieť zaobísť bez šesťvalca...

BMW M145i: Vieme, čo má nahradiť šesťvalec

Bratislave sa zrejme už čoskoro minú evidenčné čísla so skratkou BL. Polícia preto spúšťa hlasovanie o novej skratke.

Aj keď biznis VW v Iráne nie je rozsiahly, krok firmy znamená symbolické víťazstvo pre amerického prezidenta Donalda Trumpa.

Volkswagen sa sťahuje z iránskeho trhu

Kórejskí grafici vytvorili vizualizáciu, ktorej základom sa stala fotografia maskovaného prototypu. Obrázok nie je ďaleko od reálnej verzie.

Ako bude vyzerať Chevrolet Corvette C8?

Hot-hatch disponuje vyladenou verziou štvorvalca, má zvýšenú tuhosť karosérie a prepracovaný podvozok. Stovku zhltne za 4,7 sekundy.

Mercedes-AMG A 35 poháňa 306 žrebcov

Štýlové kórejské vozidlo patrí ku kvalitným členom triedy B-SUV. S litrovým srdcom je príjemne svižné, motor by však mohol byť lepšie odizolovaný.

Test Kia Stonic 1.0 T-GDi: Trojvalcová osa
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×