Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Ferrari 250 GTO môže prepísať históriu

Rekordnú cenu na dražbe môže dosiahnuť tretí vyrobený kus modelu 250 GTO, ktorý má bohatú históriu a vo veľkej miere originálnu kondíciu.
24 23.06.2018 / Marek Pokrývka

Maranello už dlhé roky dominuje rebríčkom najdrahších automobilov. V prvej stovke síce nájdeme aj mnohé iné značky, ale podiel talianskych žrebcov je bezkonkurenčne najvyšší. Patrí medzi ne aj absolútna jednotka. Tou sa len niekoľko týždňov dozadu stalo Ferrari 250 GTO, ktoré malo zmeniť majiteľa za takmer 69 miliónov eur. Čoskoro sa k nemu pridá ďalší extra vzácny kus.

Hodnotu tohto Ferrari 250 GTO odhadujú na 45 miliónov dolárov 24 fotografií v galérii Hodnotu tohto Ferrari 250 GTO odhadujú na 45 miliónov dolárov Zdroj: RM Sotheby's

Na augustovej aukcii v Monterey bude spoločnosť RM Sotheby’s hľadať majiteľa pre kupé z roku 1962, ktoré nesie rovnaké modelové označenie ako kráľ štatistík. Navonok sa však od neho odlišuje. Ako tretí vyrobený kus síce pôvodne vyzeralo rovnako, no v roku 1964 sa oblieklo do upravených plechov z pera spoločnosti Carozzeria Scaglietti známych ako Series II.

Keďže táto konverzia sa odohrala ešte v 60. rokoch a bola vykonaná vo fabrických podmienkach, nie je z hľadiska originality exemplára s kódom 3413 GT žiadnym problémom. Skôr naopak. Zástupcov druhej série je ešte menej než tých pôvodných, tento má navyše bohatú históriu. V prvom roku svojho života s ním Edoardo Lualdi-Gabardi vyhral taliansky šampionát GT vďaka 9 triumfom z 10 pretekov. Vozidlo následne predal a jeho ďalší majitelia s ním zvíťazili na súťaži Targa Florio v rokoch 1963 i 1964. Jedným z nich bol vlastník známej firmy vyrábajúcej šperky Bulgari.

Ferrari 250 GTO: Kráľ je mŕtvy, nech žije kráľ!

Kupé nesúce výrobný kód 4135 GT debutovalo na 24-hodinových pretekoch v Le Mans je výnimočne zachovalé a má bohatú históriu.

Ferrari nemalo nikdy nehodu a taktiež nemuselo ani raz odstúpiť pre technické problémy. Z veľkej časti je dnes v pôvodnom stave. Aj preto odborníci z RM Sotheby’s predpokladajú, že môže prepísať históriu. Jeho hodnotu odhadujú na vyše 45 miliónov dolárov (38,6 milióna eur). Danou sumou síce ani zďaleka nedočiahne na úplnú jednotku, no tá sa predala prostredníctvom súkromnej transakcie. Tento model 250 GTO môže držať prvenstvo v rámci verejných dražieb.


Najnovšie články
Peugeot e-Legend: Retro kupé na elektrinu

BMW radu 1 už netrpezlivo čaká na ďalšiu generáciu a čoskoro sa jej aj dočká. Vo vrcholnom vyhotovení M145i sa však už budeme musieť zaobísť bez šesťvalca...

BMW M145i: Vieme, čo má nahradiť šesťvalec

Bratislave sa zrejme už čoskoro minú evidenčné čísla so skratkou BL. Polícia preto spúšťa hlasovanie o novej skratke.

Aj keď biznis VW v Iráne nie je rozsiahly, krok firmy znamená symbolické víťazstvo pre amerického prezidenta Donalda Trumpa.

Volkswagen sa sťahuje z iránskeho trhu

Kórejskí grafici vytvorili vizualizáciu, ktorej základom sa stala fotografia maskovaného prototypu. Obrázok nie je ďaleko od reálnej verzie.

Ako bude vyzerať Chevrolet Corvette C8?

Hot-hatch disponuje vyladenou verziou štvorvalca, má zvýšenú tuhosť karosérie a prepracovaný podvozok. Stovku zhltne za 4,7 sekundy.

Mercedes-AMG A 35 poháňa 306 žrebcov

Štýlové kórejské vozidlo patrí ku kvalitným členom triedy B-SUV. S litrovým srdcom je príjemne svižné, motor by však mohol byť lepšie odizolovaný.

Test Kia Stonic 1.0 T-GDi: Trojvalcová osa
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×