Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Neprerábajte: TOP 40 áut, ktoré držia cenu

FOTO
Kúpu nejazdeného automobilu mnohí motoristi kategoricky odmietajú už len preto, že novým modelom cena klesá v podstate najstrmšie. Aj medzi nimi sú šak svetlé výnimky, ktorým sa neželaný prepad hodnoty vyhýba viac než iným.
42 22 príspevkov 22.06.2018 / Filip Kadlečík

Kvantum vodičov si nový automobil nekúpi už len z princípu. Takéto vozidlo stratí veľkú časť hodnoty, ktorú za neho zaplatíte, doslova okamžite po opustení showroomu. Platí to v podstate o všetkých vozidlách, nájdu sa však aj také, ktoré padajú rýchlejšie či pomalšie.

Medzi vozidlami, ktoré si držia cenu nadštandardne, nájdete aj niekoľko prekvapení 42 fotografií v galérii Medzi vozidlami, ktoré si držia cenu nadštandardne, nájdete aj niekoľko prekvapení Zdroj: AUTO BILD

Samozrejme, hodnota nového vozidla rokmi klesne, je však rozdiel, či ide o ročný pokles na úrovni 5, 10 alebo 15 %. Okrem súkromných osôb budúca hodnota automobilov zaujíma aj firmy. Tie ju taktiež zvažujú z racionálnych dôvodov - svoje fleetové autá chcú po štyroch rokoch predať čo najlepšie.

Práve kvôli tomu sa nemecký AUTO BILD rok čo rok spája s firmou Schwacke, ktorá je odborníkom na rôzne trhové analýzy. Na základe obrovského množstva dát získaného za posledné roky vie pomerne presne predpovedať budúcu hodnotu vozidiel, ktorou sa budú môcť pochváliť o štyri roky. Ide síce o predikcie pre nemecký trh, ten náš, a najmä čo sa týka jazdeniek, ho však pomerne často verne kopíruje.


>>> Kompletné poradie automobilov nájdete vo veľkej galérii <<<


Podľa Schwacke a AUTO BILDu sa najviac oplatí siahnuť po Porsche 911 GT3, ktoré si aj po štyroch rokoch udrží až 66,52 % pôvodnej hodnoty. Pokiaľ ide o absolútne čísla, šampiónom je Dacia Sandero. Jej kúpou totiž majiteľ po štyroch rokoch stratí len 2 390 eur, čo je najmenej zo všetkých zohľadnených vozidiel.

Jazdené SUV: Ktoré z nich sa takmer nekazia?

Slováci čoraz častejšie siahajú po SUV z druhej ruky, nevyhýbajú sa pritom ani luxusným modelom prémiových automobiliek. Pri nich však hrozia zvýšené náklady v podobe drahého servisu. Na ktoré...

Výsledky tu sú, samozrejme, omnoho detailnejšie a dotýkajú sa automobilov v rôznych segmentoch. Podrobné predikcie pre elektromobily, malé autá, veľké autá, ale i rôzne druhy SUV či športiaky nájdete vo veľkej galérii. Ako ste na tom vy? Zvažujete pri kúpe nového automobilu jeho budúcu hodnotu?


Najnovšie články
Test Kodiaq Sportline: Najlepšia Škoda

Štýlové kórejské vozidlo patrí ku kvalitným členom triedy B-SUV. S litrovým srdcom je príjemne svižné, motor by však mohol byť lepšie odizolovaný.

Test Kia Stonic 1.0 T-GDi: Trojvalcová osa

Kompletne otvorený roadster odkazuje na stroje z povojnového obdobia. Existujú dve verzie, pri oboch je základom kupé 812 Superfast.

Ferrari Monza má najsilnejší motor značky

Ford do Európy definitívne prináša Ranger Raptor a spolu s ním i ďalšie novinky. Oznámil to na autosalóne úžitkových vozidiel v Hannoveri. Tešiť sa po novom...

Premiéry Fordu: Ranger Raptor i Custom PHEV

Nemecko chcelo s pomocou stimulov a dotácií dostať na svoje ciele milión áut do roka 2020. Tento cieľ však nie je reálny a určite sa nenaplní.

Milión e-áut na nemeckých cestách tak skoro nebude

Jeseň na cestách prináša po suchom a teplom lete viaceré nové riziká. Jedno z nich však nesúvisí priamo s počasím. Práve v tomto období totiž stúpa riziko...

Zrážka so zverou: Čo robiť a ako jej zabrániť?

Samotný názov Lexus LS je už značka, ktorá má cveng po celom svete. My sme dostali možnosť otestovať schopnosti verzie v špecifikácii 500h. Môže exotický...

Test Lexus LS 500h: Zatieni nemeckú trojku?
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×