Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

EČV nebude možné preniesť na iné auto

Návrh skupiny poslancov SaS, aby evidenčné čísla boli viazané na majiteľa a nie na vozidlo, v parlamente neprešiel. Návrh by pritom uľahčil život mnohým motoristom a ušetril štátu milióny.
11 príspevkov 20.06.2018 / TASR

Evidenčné číslo vozidla (EČV) si nebude môcť majiteľ auta preniesť zo starého na nové auto. Takúto novinku navrhovali poslanci opozičnej SaS v novele zákona o cestnej premávke. Plénum parlamentu ho však pri utorkovom hlasovaní neposunulo do druhého čítania.

Podľa návrhu liberálov mal byť vlastníkom EČV (v minulosti známe ako ŠPZ - štátna poznávacia značka) držiteľ auta. "Mohol by si tak preniesť ŠPZ na ďalšie vozidlo a nie kupovať novú, a to či už v prípade kúpy nového alebo ojazdeného vozidla," opísal poslanec SaS Miroslav Ivan. Dopravný inšpektorát by však zhodnotil, či nie sú značky poškodené.

Zároveň by podľa návrhu nemusel majiteľ auta meniť EČV v prípade, ak by sa presťahoval do iného okresu. Liberáli totiž navrhovali vypustiť zo zákona viazanosť EČV na okres trvalého pobytu vlastníka auta.

Za čo vám môže polícia zobrať doklady od auta?

Aj prasklinka na čelnom skle či neschválené fólie vás môžu dostať do poriadnych problémov. Motoristom okrem pokút hrozia za prehrešky aj vážnejšie sankcie, napríklad, zadržanie dokladov od vozidla...

"Dokonca už prvú registráciu by si mohol majiteľ auta urobiť, kde by chcel, nie podľa sídla svojej firmy alebo podľa svojho bydliska," dodal Ivan. To by podľa neho umožnilo registrovať auto tam, kde ho vodič kúpi. Neboli by tak potrebné ani takzvané "dočasné značky", ktoré sa využívajú v súčasnosti. Do budúcnosti by pritom podľa neho mohli byť súčasné EČV podľa okresov nahradené celoslovenskými značkami s označením SK a následným číslom auta.

Takéto zmeny v novele zákona o cestnej premávke by mohli podľa SaS ušetriť peniaze štátu a aj motoristom. V súčasnosti podľa liberálov štát na rok 2018 objednal nové EČV za približne 8,5 milióna eur. Po navrhovaných zmenách by sa podľa Ivana mohlo ročne ušetriť päť miliónov eur, keďže by už bol potrebný nižší počet nových značiek. Pritom, ak by sa značky nakupovali za ceny ako v Českej republike, úspora by podľa Ivana bola ešte väčšia, a to približne sedem miliónov eur.

(TASR)


Najnovšie články
Milión e-áut na nemeckých cestách tak skoro nebude

Jeseň na cestách prináša po suchom a teplom lete viaceré nové riziká. Jedno z nich však nesúvisí priamo s počasím. Práve v tomto období totiž stúpa riziko...

Zrážka so zverou: Čo robiť a ako jej zabrániť?

Samotný názov Lexus LS je už značka, ktorá má cveng po celom svete. My sme dostali možnosť otestovať schopnosti verzie v špecifikácii 500h. Môže exotický...

Test Lexus LS 500h: Zatieni nemeckú trojku?

Najdostupnejší model je vybavený obdobnou technikou ako o stupeň vyšší exemplár, zrýchlenie na stovku je vecou 4,9 sekundy.

Mercedes-AMG: Pribudol základ GT 43

Na parížskom autosalóne pravdepodobne spoznáme štúdiu, ktorá bude evokovať ikonický typ 504. Prinesie retro štýl s modernými prvkami.

Peugeot chystá  reinkarnáciu kupé 504

Tretia generácia terénneho stroja známeho ako KLTV evokuje ikonický Hummer, poháňa ju turbodiesel s výkonom 165 kW (225 k).

Kia vyrába aj off-road, no len pre armádu

Volkswagen chce urýchliť prechod na elektrický pohon. Už o tri roky plánuje spustiť výrobu 27 elektrických modelov a do vývoja investuje desiatky miliárd eur.

VW pripravuje 27 elektrických modelov
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×