Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Audi A1: Drobec dostal nabrúsenú fazónu

Päťdverový hatchback mierne narástol a je štylisticky ovplyvnený väčšími súrodencami, vrcholný variant má dosahovať výkon 147 kW (200 k).
15 13 príspevkov 19.06.2018 / Marek Pokrývka

Počas minulého týždňa vydali štyri kruhy prvé avízo na premiéru druhej generácie typu A1. Po niekoľkých dňoch nasledoval druhý dielik skladačky, ktorá mala pravdepodobne ďalej pokračovať. Istá belgická stránka sa však postarala o predčasné publikovanie množstva oficiálnych fotografií. Audi po tomto úniku materiálov dlho neotáľalo a vyložilo karty na stôl.

Po veľkom úniku fotografií Audi odhalilo novú á-jednotku 15 fotografií v galérii Po veľkom úniku fotografií Audi odhalilo novú á-jednotku Zdroj: Audi

Najmenší produkt nesúci podpis Ingolstadtu prechádza výmenou stráží po dlhých ôsmich rokoch. Nie je preto prekvapením, že opticky nemá novinka s dosluhujúcim variantom veľa spoločného. Päťdverový hatchback nesúci prívlastok Sportback je štylisticky ovplyvnený väčšími súrodencami. Drobec dostal nabrúsenú fazónu, s pomocou nej chce v rámci segmentu B vyniknúť.

Audi A1 dostane čoskoro svojho nástupcu

Druhú generáciu malého automobilu bude vyrábať katalánska fabrika, debut očakávame v najbližších týždňoch.

Audi A1 disponuje množstvom ostrých tvarov, ktoré v prípade dvojice prezentovaných exemplárov umocňuje balík S-Line. Jeho súčasťou je prekvapujúco agresívny nárazník, veľká šesťuholníková maska chladiča i trojica otvorov odkazujúcich na legendárne Quattro. Svetlomety pozostávajú kompletne z diód, rovnako sú na tom geometricky tvarované koncové svetlá.

Pri navrhovaní tvarov karosérie mala hlavné slovo geometria 15 fotografií v galérii Pri navrhovaní tvarov karosérie mala hlavné slovo geometria Zdroj: Audi

Zaujímavý vzhľad automobilu umocňuje dvojfarebná kombinácia, pri ktorej je strecha spolu so spätnými zrkadlami a časťami nárazníkov i prahov pokrytá čiernou. K dispozícii by malo byť viacero odtieňov kontrastujúcich s jedenástimi verziami laku. Netradičným prvkom v ponuke sú disky kolies medenej farby, v ponuke majú byť rôzne dizajny ráfikov s priemerom 15 až 18 palcov.

Nositeľ označenia A1 Sportback oproti originálu mierne narástol. Na dĺžku meria 403 centimetrov, čo je zhruba o 6 dielikov viac než doposiaľ. Šírka karosérie (174 cm) zostala spolu s výškou (141 cm) viac-menej zachovaná. Zásadné zväčšenie zaznamenal batožinový priestor, v základe má totiž ponúkať slušných 335 litrov. Po sklopení zadných sedadiel bude k dispozícii celkovo 1 090 l.

Centrálna konzola je mierne natočená smerom na vodiča 15 fotografií v galérii Centrálna konzola je mierne natočená smerom na vodiča Zdroj: Audi

Kabína hatchbacku bude na tom priestorovo pravdepodobne o niečo lepšie než doposiaľ. No vizuálne nezostal kameň na kameni, á-jednotka disponuje ostro rezanou palubnou doskou s výraznými výduchmi ventilácie na strane spolujazdca a dvomi veľkými displejmi. Centrálnu obrazovku infotainmentu s rozmerom 8,8 alebo 10,1 palca dopĺňa 10,25-palcový digitálny panel pred vodičom. Z hľadiska bezpečnostného i komfortného vybavenia sa benjamín rodiny Audi doťahuje na súrodencov, medzi opciami nechýba napríklad špičkové ozvučenie Bang & Olufsen s jedenástimi reproduktormi.

Audi Q8: SUV-kupé z Bratislavy je odhalené

Audi Q8 patrí, prinajmenšom na Slovensku, medzi najočakávanejšie automobily roka. Vyrábať sa totiž bude u nás. Čo všetko ukázalo odhalenie veľkej novinky nemeckej prémiovej značky?

A1 využíva koncernovú techniku. Stojí na rovnakom základe ako Volkswagen Polo či Seat Ibiza a ponúkať bude obdobné pohonné reťazce. Oficiálna galéria ukazuje modely s označením 35 TFSI a 40 TFSI. Vyššie číslo symbolizuje prepĺňaný benzínový dvojliter, ktorý má dosahovať výkon 147 kW (200 k). Za tým druhým treba hľadať 1,5-litrový štvorvalec ponúkajúci 110 kW (150 k). V cenníku však nebude chýbať ani trojvalcový agregát s objemom rovný jeden liter, vytvorí základ ponuky s maximom 70 kW (95 k). O naftových motoroch sa momentálne vôbec nehovorí.

Paleta motorov bude obsahovať minimálne tri benzíny 15 fotografií v galérii Paleta motorov bude obsahovať minimálne tri benzíny Zdroj: Audi

Vrcholný variant má disponovať šesťstupňovou dvojspojkovou prevodovkou, pri väčšine modelov si bude možné zvoliť medzi manuálom a DSG so siedmimi stupňami. Zákazníci si majú vyberať z troch naladení podvozka obsahujúcich aj adaptívne tlmiče. V ponuke bude tiež balík Performance, ktorý prinesie okrem iného väčšie brzdy. Ceny opcií sú zatiaľ spolu so sumami požadovanými za jednotlivé modely tajomstvom. Vzhľadom na aktuálne sumy čakáme, že základ bude stáť okolo 18-tisíc eur.


Najnovšie články
Rakúsko chce zvýšiť rýchlosť na diaľniciach

K čisto benzínovej dvojici motorov sa pridáva vyhotovenie s označením e-Boxer. Počas budúceho roka bude údajne realitou aj v Európe.

Subaru XV dostalo hybridný variant

Obytné automobily či prívesy sú, prinajmenšom čo sa dizajnu a pôdorysu týka, už roky relatívne konzervatívne. Na trh prichádza firma Romotow, ktorá by...

Nahradí aj chatu: Prvý karavan svojho druhu

Elektrický poháňané SUV má kontroverzný dizajn, kabínu vytvárajúcu uvoľnenú atmosféru a schopnosť plne autonómneho fungovania.

BMW Vision iNext: Vo výrobe od roku 2021

O automobily vyrobené pred rokom 1989 by u nás pred nejakým časom ešte nikto nezakopol. Teraz však, zdá sa, začínajú byť opäť atraktívne a ako youngtimery majú...

Najdrahší Žiguli v SR: Stojí za tú sumu?

Populárne mestské auto oslavuje svoje 20. narodeniny a okrem jubilejnej verzie obohacuje modelový rad aj jemne športový hybrid.

Toyota Yaris: Pribudli verzie GR Sport a Y20

Popularita autokamier narastá a záujemcovia o kúpu môžu mať hlavybôľ pri výbere vhodného modelu. ADAC sa preto rozhodol dôkladne prevetrať deväť modelov.

Test autokamier: Všetky trpia na jednu slabinu
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×