Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Mazda MX-5: Roadster bude mať 184 koní

Atmosférický dvojliter má posunutý obmedzovač otáčok a upravené piesty či ojnice. Medzi novinkami je tiež hĺbkové nastavenie volantu.
5 8 príspevkov 14.06.2018 / Marek Pokrývka

Výkonová vojna sa vedie dlhé desaťročia. Napriek neustálej snahe o dosiahnutie špičkových čísiel existuje viacero automobilov dokazujúcich, že silný motor ani zďaleka nie je všetko. Populárnym príkladom tohto tvrdenia je Mazda MX-5. Ľahký japonský roadster dokáže náramne zabaviť aj bez obrovského stáda pod kapotou, v najsilnejšej sériovej verzii mu doposiaľ stačilo necelých 160 žrebcov. No situácia sa momentálne mení. Roadster prešiel úpravami a bude mať 184 koní.

Mazda MX-5 dostala v dvojlitrovej verzii do vienka 24 žrebcov navyše 5 fotografií v galérii Mazda MX-5 dostala v dvojlitrovej verzii do vienka 24 žrebcov navyše Zdroj: Mazda

Atmosférický dvojliter Skyactiv-G má v tomto aute čoskoro produkovať výkon 135 kW (184 k) a krútiaci moment 205 Nm. Posilnenie o 24 čísel nevyzerá v dnešnej dobe nijak úžasne, pri otvorenom stroji vážiacom čosi vyše tony to však vie urobiť veľký rozdiel. Dôležitým bodom je posunutie obmedzovača z 6 800 na 7 500 otáčok. Japonci zmeny docielili úpravou piestov, ojníc i sacieho systému, samozrejmosťou bola implementácia odlišného programu pre riadiacu jednotku.

Niekoľko zásahov absolvoval aj 1,5-litrový variant, jeho parametre však zostali viac-menej zachované. Maximálny výkon teraz dosahuje 97 kW (132 k). Pribudol teda jediný kilowatt a drobný nárast zaznamenal aj krútiaci moment s maximom 152 Nm. Oproti predchodcovi však má byť motor úspornejší. To isté platí pre dvojliter, konkrétne čísla týkajúce sa hospodárnosti Mazda zatiaľ nezverejnila.

Mazda MX-5 RF: Naozaj zábavné origami

PRVÁ JAZDA Druhé vyhotovenie triedneho bestselleru prináša viac každodennej použiteľnosti bez obetovania dôležitých hodnôt.

Okrem úprav motorov japonská automobilka uvádza vec, ktorá doteraz mnohým ľuďom chýbala. Roadster dostal volant s možnosťou hĺbkového nastavenia. Za ním sa nachádza odlišný displej palubného počítača, okrem toho pribudla opcia oranžového koženého čalúnenia, hnedej plátennej strechy či tmavých šestnásťpalcových kolies. Predaj upraveného modelu MX-5 sa na domácom trhu začne v júli. Zatiaľ nie je jasné, kedy príde bestseller svojej triedy do slovenských obchodov.


Najnovšie články
Veľká zmena u susedov: Konečne riešenie kolón?

Nová štúdia dizajnom vychádza z typu 504, jeho tvary však okorenila modernými prvkami a elektrickým pohonom s výkonom 462 koní.

Peugeot e-Legend: Retro kupé na elektrinu

BMW radu 1 už netrpezlivo čaká na ďalšiu generáciu a čoskoro sa jej aj dočká. Vo vrcholnom vyhotovení M145i sa však už budeme musieť zaobísť bez šesťvalca...

BMW M145i: Vieme, čo má nahradiť šesťvalec

Bratislave sa zrejme už čoskoro minú evidenčné čísla so skratkou BL. Polícia preto spúšťa hlasovanie o novej skratke.

Aj keď biznis VW v Iráne nie je rozsiahly, krok firmy znamená symbolické víťazstvo pre amerického prezidenta Donalda Trumpa.

Volkswagen sa sťahuje z iránskeho trhu

Kórejskí grafici vytvorili vizualizáciu, ktorej základom sa stala fotografia maskovaného prototypu. Obrázok nie je ďaleko od reálnej verzie.

Ako bude vyzerať Chevrolet Corvette C8?

Hot-hatch disponuje vyladenou verziou štvorvalca, má zvýšenú tuhosť karosérie a prepracovaný podvozok. Stovku zhltne za 4,7 sekundy.

Mercedes-AMG A 35 poháňa 306 žrebcov
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×