Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Jazda v strednom pruhu: Ako ju trestajú policajti?

Arogantný nemusí byť len rýchly vodič, aj tí pomalší jej majú požehnane. Arogancia pomalých môže byť rovnako nebezpečná ako rýchla jazda. O tom, že ich možno potrestať, svedčí aj postup britskej polície.
1 84 príspevkov 13.06.2018 / Soňa Zverková

O tom, ako sa má správne jazdiť po diaľnici, sme toho popísali neúrekom. A rovnako aj o tom, ako sa jazdiť nemá. Hovoríme o najčastejšom zlozvyku na trojpruhovej diaľnici, a tým je bezdôvodná jazda v strednom pruhu.

Ilustračná snímka

Je jasné, že ak je v pravom pruhu súvislý rad pomalých vozidiel a kamiónov, môže byť neustále pendlovanie medzi pravým a stredným resp. pravým a ľavým pruhom nebezpečné. Iná situácia nastáva na prázdnej či poloprázdnej diaľnici. Polícia síce začiatkom roka avizovala, že sa zameria bezdôvodnú jazdu v strednom resp. ľavom jazdnom pruhu, súčasnú situáciu nepoznáme, nakoľko do uzávierky sme nedostali odpoveď. Akonáhle ju získame, článok budeme aktualizovať.

Zadokumentovať takýto štýl jazdy so súčasným technickým vybavením policajných áut nemôže byť problém. Ide o schválené prístroje, takže aj priestupok bezdôvodnej jazdy v inom než pravom pruhu mimo obce je možné preukázať bez akýchkoľvek pochybností. Áno, policajné auto musí vodiča sledovať dlhší čas, aby bolo zjavné, že vodič skrátka do pravého pruhu uhnúť nemienil. Z hľadiska policajnej praxe je určite jednoduchšie „cvaknúť“ rýchlosť a poďho za ďalšími.

5 najväčších chýb, ktoré robia vodiči na diaľnici

Diaľnice sú najrýchlejším a najkomfortnejším spôsobom presunu z jedného miesta na druhé. Jazda po diaľnici má svoje pravidlá, poradíme vám, ako sa vyhnúť zbytočným chybám.

O niečom svedčí aj minuloročná hitparáda pokút, i keď jednoznačný záver z toho nemožno odvodiť. Suverénnou jednotkou sa stala rýchlosť: polícia vlani zaevidovala takmer 228 000 priestupkov, za ktoré vodiči prispeli do štátneho rozpočtu sumou vyše 10,1 milióna eur. Spôsob jazdy, kam spadá aj jazda v jazdných pruhoch (v obci aj mimo nej), riešili takmer v 16 500 prípadoch. Vybraná suma dosiahla 676 700 eur. Pokuta za bezdôvodnú jazdu v inom ako pravom pruhu je 30 až 50 eur, v prípade nedania prednosti pri prechádzaní z jedného pruhu do druhého je honorár 100 eur.

O tom, že aj takýchto vodičov možno postihovať, svedčí video z britského Surrey. Policajné auto sleduje vozidlo dlhší čas. Po tom, ako sa zaradilo na diaľnicu, vodička okamžite prešla do stredného pruhu, hoci ostatné pruhy boli prázdne. Naviac svojou pomalou jazdou rýchlosťou v rozpätí 80 až 90 km/h brzdila premávku. Policajti si počkali, kým došlo ku kritickej situácii. Následne vodičku zastavili a vydali tzv. správu o dopravnom priestupku (Traffic Offence Report).

Na diaľnici v strednom pruhu? Zbytočný risk

Diaľnice na Slovensku sú, žiaľ, plné vodičov, ktorí za svet neopustia stredný či ľavý jazdný pruh. Veď v pravom pruhu je kamión. To, že je od nich vzdialený niekoľko stoviek metrov, nie je podstatné...

Ide o akúsi obdobu správneho konania u nás. V Británii sa pri vydaní správy neplatí pokuta na mieste, ale vodič dostane písomné oznámenie o navrhovanej sankcii, ktorá môže mať formu finančnej pokuty, súdneho pojednávania alebo iného trestu. V tomto konkrétnom prípade policajti navrhli doškoľovací kurz v autoškole, ktorý môže nahradiť finančnú pokutu.

Autobild.sk komentuje

Neprimeraná rýchlosť je častou príčinou nehôd, i keď otázka znie, akú úlohu pri takejto nehode zohrala nepozornosť vodiča. Diaľnice sú však stále najbezpečnejším typom cesty, a to aj napriek tomu, že ich stav má ďaleko od ideálneho. Najväčšiu hrozbu nepredstavujú ani tak piráti, ako skôr nepozornosť pomalších vodičov.

Bezdôvodná jazda v inom ako pravom pruhu je takisto prejavom arogancie, nakoľko pomalší vodiči neberú ohľad na ostatných a v podstate všetkým naokolo nanucujú svoj štýl jazdy. Dámy a páni za volantom, uvedomte si, že na ceste nie ste sami. Ak sa k vám blíži rýchlejšie vozidlo, uhnite mu z cesty hneď, ako vám to situácia umožní. A pokiaľ sedíte v rýchlejšom aute, dajte tomu pomalšiemu čas uhnúť. Hoci nie sme prívržencami represie, na niektorých vodičov zrejme dobré slovo neplatí.


Najnovšie články
Veľká zmena u susedov: Konečne riešenie kolón?

Nová štúdia dizajnom vychádza z typu 504, jeho tvary však okorenila modernými prvkami a elektrickým pohonom s výkonom 462 koní.

Peugeot e-Legend: Retro kupé na elektrinu

BMW radu 1 už netrpezlivo čaká na ďalšiu generáciu a čoskoro sa jej aj dočká. Vo vrcholnom vyhotovení M145i sa však už budeme musieť zaobísť bez šesťvalca...

BMW M145i: Vieme, čo má nahradiť šesťvalec

Bratislave sa zrejme už čoskoro minú evidenčné čísla so skratkou BL. Polícia preto spúšťa hlasovanie o novej skratke.

Aj keď biznis VW v Iráne nie je rozsiahly, krok firmy znamená symbolické víťazstvo pre amerického prezidenta Donalda Trumpa.

Volkswagen sa sťahuje z iránskeho trhu

Kórejskí grafici vytvorili vizualizáciu, ktorej základom sa stala fotografia maskovaného prototypu. Obrázok nie je ďaleko od reálnej verzie.

Ako bude vyzerať Chevrolet Corvette C8?

Hot-hatch disponuje vyladenou verziou štvorvalca, má zvýšenú tuhosť karosérie a prepracovaný podvozok. Stovku zhltne za 4,7 sekundy.

Mercedes-AMG A 35 poháňa 306 žrebcov
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×