Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Motor roka 2018: Tieto značky majú naj agregáty

Najlepší agregát na svete vyrába automobilka z Maranella. Jej osemvalec získal prvenstvo v hlavnej kategórii ankety Motor roka 2018. V ďalších kategóriách sa nájdu prekvapenia.
26 34 príspevkov 12.06.2018 / Marek Pokrývka

V uplynulých dňoch došlo k vyhláseniu výsledkov ankety Motor roka, ktorá oslavuje 20 rokov svojej existencie. Pri tejto príležitosti došlo k malej rekapitulácii. Organizátori nezabudli spomenúť, že najúspešnejšou značkou v histórii International Engine of the Year je jednoznačne BMW. Zároveň porota vyberala najlepší agregát ostatných dvoch dekád. Víťazom sa stalo Ferrari, konkrétne jeho 3,9-litrový osemvalec ovenčený dvomi celkovými titulmi.

Celkovým víťazom ankety sa tretíkrát po sebe stal motor V8 od Ferrari 26 fotografií v galérii Celkovým víťazom ankety sa tretíkrát po sebe stal motor V8 od Ferrari Zdroj: Ferrari

Výber benzínového biturba zdôvodňuje hlava súťaže Graham Johnson viacerými faktormi, prioritne nešlo o vysoký výkon či perfektný zvuk. Najdôležitejšia bola otázka risku. Taliani totiž nemali plán B a nasadením vé-osmičky postavenej podľa princípov downsizingu stavili do hry svoju povesť. Žiadne fiasko sa však nekonalo. Odozva zákazníkov ukázala, že takéto pohonné jednotky môžu uspieť aj v najnáročnejších oblastiach automobilového trhu. Práve preto ide o veľmi dôležitý kus techniky.

Motor poháňajúci modelovú rodinu 488 pritom nevyhral iba v mimosúťažnom hodnotení naj strojovne uplynulých dvoch desaťročí. Taktiež získal prvenstvo v hlavnej kategórii, ide tak o tretí celkový triumf pre Maranello za sebou. Jeho osemvalec navyše dominoval medzi výkonnými motormi a tiež v rámci triedy 3 až 4 litre. Dovedna si z jubilejného ročníka ankety odnieslo Ferrari až šesť cien, nakoľko jeho 6,5-litrový dvanásťvalec ovládol objem nad štyri litre i nováčikovskú skupinu.

Ferrari 488 Pista: Na okruhu ako doma

Nabrúsené kupé ponesie prívlastok, ktorý v taliančine označuje pretekársku trať. Jeho tvary evidentne diktovalo prúdenie vzduchu.

V ďalších triedach sa objavilo niekoľko známych mien. Oblasť pod jeden liter prekvapujúco vyhral trojvalec Volkswagen, ktorý nahradil pol dekády kraľujúceho súpera s logom Ford. Vyššie sa objavili produkty značiek Audi, BMW či Porsche. Nemeckú dominanciu narušil francúzsky trojvalec od PSA, ale tiež elektrický pohon od americkej firmy Tesla Motors. Ten vyhral v dvoch triedach. Všetkých víťazov nájdete v priloženej galérii, vrátane tabuliek s presným ziskom bodov.

>>> VŠETKY VÝSLEDKY ANKETY MOTOR ROKA <<<

Aktuálne rozdelenie jednotlivých kategórii existuje od samotného vzniku International Engine of the Year, organizátori však teraz avizujú zmeny. Dôvodom je čoraz rozsiahlejšia elektrifikácia. Vďaka nej dokážu objemovo skromné motory konkurovať väčším súperom, rozdelenie len podľa kapacity je preto trochu zastarané. Úpravy hodnotenia pravdepodobne prídu o rok.


Najnovšie články
Milión e-áut na nemeckých cestách tak skoro nebude

Jeseň na cestách prináša po suchom a teplom lete viaceré nové riziká. Jedno z nich však nesúvisí priamo s počasím. Práve v tomto období totiž stúpa riziko...

Zrážka so zverou: Čo robiť a ako jej zabrániť?

Samotný názov Lexus LS je už značka, ktorá má cveng po celom svete. My sme dostali možnosť otestovať schopnosti verzie v špecifikácii 500h. Môže exotický...

Test Lexus LS 500h: Zatieni nemeckú trojku?

Najdostupnejší model je vybavený obdobnou technikou ako o stupeň vyšší exemplár, zrýchlenie na stovku je vecou 4,9 sekundy.

Mercedes-AMG: Pribudol základ GT 43

Na parížskom autosalóne pravdepodobne spoznáme štúdiu, ktorá bude evokovať ikonický typ 504. Prinesie retro štýl s modernými prvkami.

Peugeot chystá  reinkarnáciu kupé 504

Tretia generácia terénneho stroja známeho ako KLTV evokuje ikonický Hummer, poháňa ju turbodiesel s výkonom 165 kW (225 k).

Kia vyrába aj off-road, no len pre armádu

Volkswagen chce urýchliť prechod na elektrický pohon. Už o tri roky plánuje spustiť výrobu 27 elektrických modelov a do vývoja investuje desiatky miliárd eur.

VW pripravuje 27 elektrických modelov
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×