Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Drsná pravda o cenách náhradných dielov áut

S tým, ako do áut pribúdajú nové technológie, rastú aj ceny opráv a náhradných dielov. Niektoré zdraželi o 30 či 40 percent. A tento trend sa ani zďaleka nekončí.
2 39 príspevkov 11.06.2018 / Soňa Zverková

Každý motorista cíti v peňaženke, že náklady na vlastníctvo vozidla rastú. Niektoré pociťujeme okamžite, iné sa zdvíhajú nenápadne. Jedným z týchto nenápadných upírov sú náklady na servis. Nejde pritom len o samotnú cenu práce, ale rastú aj ceny náhradných dielov. Presne na to sa pozrelo Združenie nemeckého poisťovníctva (GDV) vo svojej aktuálnej analýze z konca minulého roka.

Ilustračná snímka 2 fotografie v galérii Ilustračná snímka Zdroj: Dreamstime

Vo svojej štúdii zistili, že v priebehu 20 mesiacov (január 2016 až august 2017) kryt batožinového priestoru zdražel o 12 percent a predný blatník o 13 percent. Od januára 2013 stúpli ceny náhradných dielov pre osobné vozidla v priemere o pätinu, čiže o 20 percent. Najväčší nárast zaznamenali zadné svetlomety (40 percent) a kryty batožinového priestoru takmer (30 percent). To má, pochopiteľne, dôsledky aj na poisťovne. Kým v roku 2013 stála oprava osobného auta po kolízii v priemere 2 400 eur, v roku 2017 už išlo o 2 700 eur.

Tímy GDV pre analýzu preskúmali rozsiahlu databanku Audatex, konkrétne náhradné diely pre 20 rôznych typov vozidiel. Výber zahŕňal viacerých výrobcov a rôzne kategórie vozidiel, malými autami počnúc, luxusnou triedou končiac. Pre každý zvolený model zistili cenovú kalkuláciu 12 náhradných dielov, ktoré sa pri kolíziách najčastejšie poškodia, napríklad, predné nárazníky či piate dvere.

Vývoj cien 2 fotografie v galérii Vývoj cien Zdroj: GDV

A tento trend sa ani zďaleka nekončí. Skôr naopak, bude sa zrýchľovať. Dôvodom je čoraz väčšie rozšírenie asistenčných systémov a naviac aj samotná Európska komisia chce od roka 2021 povinné použitie 12 asistenčných systémov vo všetkých vozidlách. Po nehodách alebo pri výmene poškodených skiel sa tak musia vymieňať aj kamery a senzory a systémy sa musia nanovo kalibrovať. Napríklad, čelné sklo sa tak predraží zhruba o 30 percent. GDV prichádza k záveru, že vzhľadom na nové asistenčné systému a automatizované funkcie do roka 2035 predražia zákonné poistenie o osem percent a havarijné o desať percent. A pokiaľ k tomu v našich končinách pripočítame aj novú daň z poistenia, bude nárast pravdepodobne ešte väčší.


Najnovšie články
Veľká zmena u susedov: Konečne riešenie kolón?

Nová štúdia dizajnom vychádza z typu 504, jeho tvary však okorenila modernými prvkami a elektrickým pohonom s výkonom 462 koní.

Peugeot e-Legend: Retro kupé na elektrinu

BMW radu 1 už netrpezlivo čaká na ďalšiu generáciu a čoskoro sa jej aj dočká. Vo vrcholnom vyhotovení M145i sa však už budeme musieť zaobísť bez šesťvalca...

BMW M145i: Vieme, čo má nahradiť šesťvalec

Bratislave sa zrejme už čoskoro minú evidenčné čísla so skratkou BL. Polícia preto spúšťa hlasovanie o novej skratke.

Aj keď biznis VW v Iráne nie je rozsiahly, krok firmy znamená symbolické víťazstvo pre amerického prezidenta Donalda Trumpa.

Volkswagen sa sťahuje z iránskeho trhu

Kórejskí grafici vytvorili vizualizáciu, ktorej základom sa stala fotografia maskovaného prototypu. Obrázok nie je ďaleko od reálnej verzie.

Ako bude vyzerať Chevrolet Corvette C8?

Hot-hatch disponuje vyladenou verziou štvorvalca, má zvýšenú tuhosť karosérie a prepracovaný podvozok. Stovku zhltne za 4,7 sekundy.

Mercedes-AMG A 35 poháňa 306 žrebcov
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×