Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Test Renault Espace TCe 225: Dobré srdce

Vlajkovú loď francúzskej značky sme preverili s novým 1,8-litrovým benzínom, ktorý pôvodne debutoval pod kapotou kupé Alpine A110.
42 32 príspevkov 24.05.2018 / Marek Pokrývka

Kontroverzný trend znižovania zdvihového objemu motorov je už viac-menej zastavený, ale občasné výnimky sa stále nájdu. Čerstvý príklad nájdeme v stajni Renault. Momentálne uvádza táto automobilka na slovenský trh Twingo GT poháňané 0,9-litrovým trojvalcom a tiež dlho očakávaný Mégane R.S. disponujúci jedna-osmičkou namiesto predchádzajúceho dvojlitra.

Espace sa vrátil do redakčnej garáže vo verzii TCe 225 Magnetic 42 fotografií v galérii Espace sa vrátil do redakčnej garáže vo verzii TCe 225 Magnetic Zdroj: Marek Pokrývka

Prepĺňaný benzínový motor poháňajúci ostrý kompakt pôvodne debutoval v kupé dcérskej značky Alpine, pod kapotou reinkarnovaného typu A110 dosahuje výkon 185 kW (252 k). Spomínaný hot-hatch ho má vyladený až na 206 kW (280 k). Francúzi však vyvinuli aj civilnejšiu verziu svojho moderného benzínového agregátu, ktorú ako prvý dostal veľký Espace.

Test Renault Espace: Ani ryba, ani rak

Francúzi kompletne prekopali svoj veľký rodinný automobil a vytvorili z neho (ne)dokonalý crossover spájajúci segmenty MPV a SUV.

S týmto vozidlom sa už v minulosti podrobne zoznámili, naším redakčným testom prešla silnejšia naftová verzia dCi 160 v špičkovej úrovni Paris Initiale a päťmiestnej konfigurácii. Pri príležitosti uvedenia novej pohonnej jednotky sme sa po vyše dvoch rokoch k Francúzovi vrátili. Odlišný bol pritom nielen priestor pod kapotou, ale tiež interiér a jeho vybavenie.

Sedem ľudí sa sem nasúka len ako-tak

Už pri prvej previerke súčasnej vlajkovej lode Renault sme váhali nad jeho zaradením, nakoľko doteraz Espace na luxusnú nótu nehral. Okrem toho prinieslo generačné striedanie stráží aj zásadnú zmenu koncepcie. Jedno z prvých veľkých MPV sa totiž zmenilo na kríženca, v ktorom sa DNA predchodcov premiešala so športovo-úžitkovými génmi. Praktickosť svoje prvé husle dohrala.

Vzadu je pri východiskovej pozícii stredného radu málo miesta 42 fotografií v galérii Vzadu je pri východiskovej pozícii stredného radu málo miesta Zdroj: Marek Pokrývka

Tieto dojmy potvrdilo rande s verziou vybavenou tromi radmi sedadiel. Celkom vzadu je síce o niečo viac miesta než ponúka Grand Scénic, ale žiaden zázrak to nie je. Dospelý človek s konfekčnou výškou sa tam jednoducho nezmestí. Problém možno vyriešiť posunutím stredného radu, no aj v kompromisnom nastavení sa sem sedem ľudí nasúka len ako-tak. Pohodlné to ktovieako nebude. Skôr možno extra miesta využiť pre deti, úchyty Isofix však obsahujú iba sedadlá uprostred interiéru.

Pozitívne hodnotíme možnosť vytvorenia dvojmiestnej „dodávky“ stlačením jedného tlačidla, ktoré dopĺňa selektívne sklápanie jednotlivých sedadiel. Objem batožinového priestoru je oproti päťmiestnemu modelu o niečo nižší. No stále dokáže ponúknuť celkovo až 2 035 litrov, v prípade klasického usporiadania ide o 614 l. Pri plnom obsadení možno rátať maximálne s 247 litrami.

Za tretím radom sedadiel ešte zostalo 247 litrov na batožinu 42 fotografií v galérii Za tretím radom sedadiel ešte zostalo 247 litrov na batožinu Zdroj: Marek Pokrývka

Okrem usporiadania kabíny bolo testované vozidlo špecifické aj donedávna neponúkaným vybavením Magnetic. Oproti úplnej špičke mu veľa nechýba z hľadiska vybavenia ani použitých materiálov. Kožený povrch palubnej dosky nám nijak zásadne nechýbal, rovnako ani všadeprítomné nápisy Paris Initiale. No veľmi pohodlné nastaviteľné opierky hlavy sme oželeli neradi.

Má citeľne viac sily a reaguje pružnejšie

Hlavným chodom bol v našom teste motor TCe 225. Ten vymenil pod kapotou typu Espace starší 1,6-litrový agregát, v tomto prípade teda o downsizingu hovoriť nemožno. Objem sa vybral opačným smerom spolu s parametrami. Ako už našepkáva označenie, výkon benzínového štvorvalca dosahuje 165 kW (225 k). Krútiaci moment vrcholí hodnotou 300 Nm už pri 1 750 otáčkach.

Espace síce dostal najslabšiu verziu motora, no výkon jej nechýba 42 fotografií v galérii Espace síce dostal najslabšiu verziu motora, no výkon jej nechýba Zdroj: Marek Pokrývka

V praxi tieto parametre znamenajú, že prepĺňaný agregát jazdí veľmi dobre. Napriek nie práve priepastným rozdielom v papierových údajoch má citeľne viac sily než jeho menší predchodca. Zrýchlenie na stovku sa skrátilo o celú sekundu, teraz ho Renault zvládne za 7,6 s. No najviac sa zlepšila odozva motora. Pružnejšie reaguje v širokom rozmedzí otáčok, štandardná sedemstupňová dvojspojka preto nemusí tak často pracovať. Spoluprácu týchto komponentov hodnotíme kladne.

Prevodovke možno vyčítať trochu pomalšie reakcie na manuálne povely, no v automatickom móde nesklame. A to ani pri zvolení športového režimu. Ten ešte zostrí reakcie plynového pedála, no zároveň prináša jeden neduh v podobe dokresľovania zvuku motora pomocou reproduktorov. Snaha o napodobnenie bublania V8 pôsobí veľmi synteticky. Prirodzený hlas pohonnej jednotky je pritom príjemný a pri bežnej jazde výborne odizolovaný od kabíny.

Hospodárnou jazdou možno nami nameranú spotrebu ešte znížiť 42 fotografií v galérii Hospodárnou jazdou možno nami nameranú spotrebu ešte znížiť Zdroj: Marek Pokrývka

Espace nie je žiaden drobec, pomerne silný benzín by preto v ňom mohol znamenať katastrofu z hľadiska hospodárnosti. Ničoho takého sa obávať netreba. TCe 225 síce nemožno označiť za zázračne úsporný motor, ale jeho spotreba je adekvátna parametrom. V meste sme jazdili v priemere za 9,2 litra. Na diaľnici chcel štvorvalec presne osem, pričom točil necelých 2 500 otáčok. Jazda okresnými cestami znamenala o rovné dva litre menej.

Renault zaň pýta minimálne 35 990 eur

Keďže testovaný motor starší agregát TCe 200 priamo nahradil, aktuálne je jedinou benzínovou voľbou v ponuke typu Espace. S najnižším vybavením označeným ako Life si ho nekúpite. Preto zaň Renault pýta minimálne 35 990 eur, čo je citeľne viac než čosi vyše 30-tisíc stojaci základ vybavený naftovým motorom dCi 130 a manuálnou prevodovkou.

Magnetic obsahuje aj systém 4Control či adaptívne tlmiče 42 fotografií v galérii Magnetic obsahuje aj systém 4Control či adaptívne tlmiče Zdroj: Marek Pokrývka

Našimi rukami prešiel crossover v o priečku vyššej verzii Magnetic, nad ktorým je už len model Initiale Paris. Štandardne stojí skúšané vyhotovenie 39 490 eur. Konkrétny exemplár však navyše disponoval panoramatickou strechou za viac než tisícku, ďalších osem stoviek pridalo ozvučenie Bose s 12 reproduktormi i parkovací balík obsahujúci asistenta, päťsto eur doložili detaily uľahčujúce život v zime. Spolu s rezervou za 120 eur sa tak výsledný účet priblížil na dostrel k hranici 43-tisíc európskych peňazí.

Renault nás potešil pružnosťou i výkonom

Svojou cenou sa testovaný model dostal na úroveň modelov Paris Initiale, bez zvolenia spomínaných príplatkov však ponúka verzia Magnetic o niečo lacnejšiu alternatívu bez nejakých zásadných ústupkov. Sedemmiestnemu modelu môžeme vytknúť nie práve presvedčujúci priestor v treťom rade sedadiel. S všadeprítomným praktickým prístupom starších generácii typu Espace rátať netreba, bežného zákazníka však ani aktuálny crossover v tomto smere nesklame.

Silný benzínový štvorvalec vlajkovej lodi značky dobre sedí 42 fotografií v galérii Silný benzínový štvorvalec vlajkovej lodi značky dobre sedí Zdroj: Marek Pokrývka

Odhliadnuc od viac-menej kozmetických záležitostí týkajúcich sa presnej konfigurácie nás Renault potešil, má totiž naozaj dobré srdce. S novým 1,8-litrovým turbomotorom sme boli spokojní najmä z hľadiska jeho pružnosti a výkonu dostupnému v širokom rozmedzí otáčok. No nesklamal ani svojím zvukom či spotrebou paliva. Ak si niekto tento model zvolí, určite sa nepopáli.

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor a pohonný systém
Usporiadanie a počet valcov
R4
Zdvihový objem
1 798 cm3
Max. výkon
165 kW/225 k
pri otáčkach
5 600/min
Max. krútiaci moment
300 Nm
pri otáčkach
1 750/min
Palivo
benzín
Pohon
predné kolesá
Prevodovka
7-stupňová dvojspojková
Rozmery, hmotnosti a objemy
Dĺžka
4 857 mm
Šírka
1 914 mm
Výška
1 677 mm
Rázvor náprav
2 884 mm
Pohotovostná hmotnosť
1 610 kg
Pohotovostná hmotnosť (EÚ)
1 685 kg
Užitočná hmotnosť
783 kg
Celková hmotnosť
2 393 kg
Objem batožinového priestoru
247/614/2 035 l
Objem palivovej nádrže
58 l
Jazdné výkony
Max. rýchlosť
224 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
7,6 s
Spotreba
Mesto - normovaná
8,7 l/100 km
Mimo mesta - normovaná
5,6 l/100 km
Kombinovaná - normovaná
6,8 l/100 km
Mesto - počas testu
9,2 l/100 km
Diaľnica - počas testu
8,0 l/100 km
Vidiek - počas testu
6,0 l/100 km
Emisie
Emisie CO2 kombinované
152 g/km
Emisná norma
Euro 6
Aktuálne cenníkové ceny s DPH
Základná cena modelu
od 30 190 €
Základná cena verzie
od 39 490 €
Cena testovaného exemplára
42 810 €

Najnovšie články
Peugeot 206: Bestseller oslavuje 20. narodeniny

Elektromobil stojaci na platforme MEB sa veľkosťou zmestí medzi typy Q5 a Q7, má výkon 300 kW (408 k) a na jedno nabitie má prejsť 400 kilometrov.

Audi predstavilo elektrické SUV e-tron

Česi odhalili detaily výkonnej novinky. Ukazujú disky a obutie s mierami 235/45 R20 či zadný nárazník, ktorý obsahuje dvojicu koncoviek výfuku.

Škoda Kodiaq RS: Striptíz SUV pokračuje

Rakúsko v súčasnosti testuje rýchlosť 140 km/h na dvoch úsekoch diaľnic. Ak sa projekt osvedčí, minister dopravy by chcel vyššiu rýchlosť zaviesť plošne...

Rakúsko chce zvýšiť rýchlosť na diaľniciach

K čisto benzínovej dvojici motorov sa pridáva vyhotovenie s označením e-Boxer. Počas budúceho roka bude údajne realitou aj v Európe.

Subaru XV dostalo hybridný variant

Obytné automobily či prívesy sú, prinajmenšom čo sa dizajnu a pôdorysu týka, už roky relatívne konzervatívne. Na trh prichádza firma Romotow, ktorá by...

Nahradí aj chatu: Prvý karavan svojho druhu

Elektrický poháňané SUV má kontroverzný dizajn, kabínu vytvárajúcu uvoľnenú atmosféru a schopnosť plne autonómneho fungovania.

BMW Vision iNext: Vo výrobe od roku 2021
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×