Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Volkswagen Touareg: Návrat vlajkovej lode

FOTO
PRVÁ JAZDA Volkswagen Touareg už nutne potreboval výraznú modernizáciu. Popri plejáde novučičkých SUV vyzeral zastaralo a menej atraktívne. Príchod novej generácie je demonštráciou sily a návratom na výslnie v rámci segmentu.
28 49 príspevkov 20.05.2018 / Filip Kadlečík

Druhá generácia Volkswagenu Touareg rokmi zostarla a v posledných mesiacoch už v porovnaní s konkurenciou nebola natoľko atraktívna. Navyše, VW sa netají tým, že má v pláne uskutočniť veľký prerod, ktorý odštartovali modely Arteon či T-Roc. Wolfburg chce byť atraktívnejší, zábavnejší a imidžovejší.

Spredu je Touareg najpôsobivejší - má krásne tvarovanú kapotu, svalnaté blatníky a efektnú čelnú masku s integrovanými prednými reflektormi. 28 fotografií v galérii Spredu je Touareg najpôsobivejší - má krásne tvarovanú kapotu, svalnaté blatníky a efektnú čelnú masku s integrovanými prednými reflektormi. Zdroj: Filip Kadlečík

S novým Arteonom sa mu tento cieľ darí napĺňať. T-Roc zasa dobre zastáva úlohu štýlového SUV. Teraz sa ku nim v podobe tretej generácie pridá aj staronová vlajková loď značky, Volkswagen Touareg. Ako sa podaril veľký návrat obľúbeného modelu? Podarí sa mu opäť dostať na výslnie segmentu?

Zbytočné obavy

Podobne ako spomínaná dvojka, aj Touareg je po novom nositeľom výraznejšieho dizajnu, ktorý by sme u VW ešte pred pár rokmi nečakali. Zvonka je majestátny, má supermoderné reflektory, svalnaté blatníky a kapotu, neprehliadnuteľné prelisy a zároveň veľkú dávku elegancie. Je vidieť, že Wolfsburg sa s exteriérom SUV segmentu D detailne vyhral.

Koncové svetlá majú parádnu grafiku, no najmä sú bezpečné a funkčné. Pri bežnom svietení je totiž aktívny dolný segment LEDiek, akonáhle však začnete brzdiť, rozsvietia sa tie horné. 28 fotografií v galérii Koncové svetlá majú parádnu grafiku, no najmä sú bezpečné a funkčné. Pri bežnom svietení je totiž aktívny dolný segment LEDiek, akonáhle však začnete brzdiť, rozsvietia sa tie horné. Zdroj: Filip Kadlečík

To isté platí aj v interiéri. Po otvorení dverí si ako prvý všimnete dychberúci “Innovision Cockpit”. Ten pozostáva z dvoch displejov, virtuálna prístrojovka má uhlopriečku 12”, centrálna zobrazovacia jednotka zasa 15”. Treba povedať, že efektného riešenia sme sa spočiatku báli, pochyby však boli neopodstatnené.

Infotainment má logiku smartfónu, zvyknete si teda na neho rýchlo. Musíme pripustiť, že napriek častej kritike tohto riešenia nám tu neprekážalo ani dotykové nastavovanie klimatizácie. Všetky virtuálne tlačidlá sú totiž veľké a nie je problém ich trafiť ani za jazdy.

Slovo “dychvyrážajúci” tomuto interiéru sadne ako uliate. Podobne ako exteriér vozidla, aj kabína je moderná, luxusná a zároveň do veľkej časti aj elegantná a konzervatívna. 28 fotografií v galérii Slovo “dychvyrážajúci” tomuto interiéru sadne ako uliate. Podobne ako exteriér vozidla, aj kabína je moderná, luxusná a zároveň do veľkej časti aj elegantná a konzervatívna. Zdroj: Filip Kadlečík

Wolfsburg v prípade vlajkového SUV myslel aj na bezpečnosť - prichádza s viac než dvomi desiatkami asistenčných systémov, vrátane pokročilého adaptívneho tempomatu zohľadňujúceho údaje z navigácie. Ten je schopný automaticky prispôsobiť rýchlosť vozidla na základe toho, aká zákruta vás čaká. V praxi funguje spoľahlivo.

Technologické finesy Touarega

Vlajková loď Volkswagenu už po novom má aj termokameru, ktorá mu otvára oči aj v úplnej tme. Krásne vám na displeji vyznačí chodcov, ale napríklad i zver. Okrem toho na prekážku na ceste upozorní aj vybliknutím oblasti, v ktorej sa nachádza. Ďalšou vychytávkou sú LED matrix reflektory IQ.Light, ktoré disponujú technológiou vyrezávania ostatných automobilov. Vďaka tomu máte neustále dokonalý prehľad o situácii pred vami. Úplne nová je funkcia, ktorá zabraňuje osvetľovaniu značiek - ich reflexný povrch doteraz vždy oslepoval vodiča.

LED matrix reflektory IQ.Light fungujú geniálne a určite patria k tomu najlepšiemu, čo aktuálne osvetľuje svetové cesty. 28 fotografií v galérii LED matrix reflektory IQ.Light fungujú geniálne a určite patria k tomu najlepšiemu, čo aktuálne osvetľuje svetové cesty. Zdroj: Filip Kadlečík

V Touaregu nie je riadená len predná, ale aj zadná náprava. Vďaka tomu máte pocit, že šoférujete podstatne menšie auto. Zadné kolesa sa natáčajú až do uhla 5°, pričom do 70 km/h tak robia proti smeru predných kolies. Nad touto hranicou už kopírujú ich pohyb. Vzduchový podvozok vlajkovej lode VW je famózny. Tlmiče majú obrovský rozsah (zadné až 11 cm), pritom si ale zachovávajú vysokú mieru komfortu. Už teraz sme zvedaví, ako sa popasujú s našimi cestami. V Rakúsku boli excelentné.

Ako luxusná limuzína

Supermoderné technologické vybavenie zďaleka nie je jedinou perlou Touaregu. Luxusné sedadlá s AGR certifikátom poskytujú telu výbornú oporu a sú nastaviteľné v širokom rozsahu. Disponujú aj masážnu funkciou, ktorá poteší, no zďaleka nie je tak výrazná, ako tomu je pri prémiových automobiloch.

Virtuálna prístrojovka vie zobraziť 28 fotografií v galérii Virtuálna prístrojovka vie zobraziť "analógové" budíky... Zdroj: Filip Kadlečík ... nám sa ale najviac páčilo zobrazenie s veľkou mapou navigácie 28 fotografií v galérii ... nám sa ale najviac páčilo zobrazenie s veľkou mapou navigácie Zdroj: Filip Kadlečík

Na komfort sa môžu tešiť aj cestujúci na zadných sedadlách. Tie poskytujú nadštandardné miesto a po malom uskromnení sa sem zmestia aj traja dospelí. Batožinový priestor v porovnaní s minulosťou ešte narástol o 113 čísel a aktuálne ponúka kapacitu 810 litrov.

Test VW Touareg V6 TDI: Kráľ omladol!

Slovenská továreň VW posiela v súčasnosti do sveta už faceliftovaný variant aktuálneho Touarega. Ako sa nám predviedol so silnejším naftovým šesťvalcom?

Pravdupovediac, interiér Touaregu teraz na prvý pohľad pôsobí akoby bol prevzatý z prémiovej limuzíny. Detailnejšie skúmanie ale objaví zopár drobných zaváhaní. Niektoré tlačidlá, napríklad tie, ktoré sú umiestnené na dverách, tu vyzerajú až nepatrične lacno. Podobný pocit máme aj z volantu. Objektívne mu nemožno vyčítať nič, funguje vynikajúco a aj dobre padne do ruky. Vzhľadom na luxusný charakter kabíny by nám sem však pasoval o niečo hodnotnejší kúsok.

Detail, ktorý padne do oka - v podobne luxusnom interiéri by sme očakávali, že tieto tlačidlá budú z lepšieho materiálu a dostanú aj nejakú obrubu - takto pôsobia nedokončene. 28 fotografií v galérii Detail, ktorý padne do oka - v podobne luxusnom interiéri by sme očakávali, že tieto tlačidlá budú z lepšieho materiálu a dostanú aj nejakú obrubu - takto pôsobia nedokončene. Zdroj: Filip Kadlečík

Ani jednu sťažnosť nemožno adresovať podvozku. Tretia generácia stojí na vzduchových vankúšoch, vďaka ktorým vie vodič regulovať svetlú výšku až v rozsahu 110 mm. V ťažkom teréne sme Touareg zatiaľ nepreverili, na poľných cestách je však neohrozený.

To isté platí aj o asfaltovom povrchu. Pri stovkách kilometrov v okolí rakúskeho Salzburgu kolesá ani raz výraznejšie nebuchli a to sme výtlky miestami vyhľadávali. Oceňujeme aj jeho dynamické vlohy. V športovom režime stvrdne a vďaka natáčaniu zadnej nápravy máte pocit, že šoférujete o triedu menšie auto.

Touareg dostal riadenie všetkých štyroch kolies. 28 fotografií v galérii Touareg dostal riadenie všetkých štyroch kolies. Zdroj: Volkswagen

V prudkých zákrutách si však treba dať pozor - fyziku neoklame ani Touareg a občas dá svoju dvojtonovú hmotnosť najavo. O tom vás však dostatočne skoro upozorní volant, ktorý krásne prenáša vnemy z vozovky. Bolo príjemným prekvapením, že veľké SUV má komunikatívne riadenie, ktoré vodiča informuje o tom, ako sú na tom s priľnavosťou a trakciou kolesá.

Dieselová lokomotíva

Vidlicový šesťvalec 3.0 TDI ukazuje, že naftové motory ešte zďaleka nie sú za zenitom. Aktuálne je ladený na 210 kW (286 k) a 600 Nm. S dvojtonovým autom dokáže zamávať dostatočne, na stovku ho vystrelí v priebehu 6,1 sekundy a zrýchli až na 235 km/h.

Agregát V6 3.0 TDI ladený na 210 kW (286 k) je jasným dôkazom toho, že diesle ešte nevymreli a dúfajme, že tak skoro sa to ani nestane. Tento šesťvalec je excelentný! 28 fotografií v galérii Agregát V6 3.0 TDI ladený na 210 kW (286 k) je jasným dôkazom toho, že diesle ešte nevymreli a dúfajme, že tak skoro sa to ani nestane. Tento šesťvalec je excelentný! Zdroj: Filip Kadlečík  

Turbodieselu najviac chutia diaľničné kilometre, pri rýchlosti 130 km/h pracuje v absolútnom tichu na úrovni 1 750 ot./min. Presvedčivo funguje aj osemstupňový automat, ktorý radí komfortne a nebadane. Jedinou slabinou wolfsburgského SUV je odozva na plyn. Aj keď ho zatlačíte na podlahu, na efekt musíte niekoľko desatín sekundy čakať. Tento neduh nám prekážal najmä pri rýchlejších rozjazdoch do križovatiek.

Exkluzívne z Bratislavy

Na Touareg môžu byť Slováci hrdí. Netreba zabúdať na to, že pre celý svet vzniká exkluzívne u nás. Bratislavská továreň dokonca ešte stále hľadá zamestnancov, ktorí sa budú podieľať na jeho výrobe. Na tomto aute je vidieť, že našinci odvádzajú skutočne vynikajúcu prácu.

Jedno novému Touaregu uprieť nemožno, vyzerá majestátne, reprezentatívne a elegantne, ale zároveň aj supermoderne 28 fotografií v galérii Jedno novému Touaregu uprieť nemožno, vyzerá majestátne, reprezentatívne a elegantne, ale zároveň aj supermoderne Zdroj: Filip Kadlečík

Volkswagen nám tretím vydaním veľkého SUV spravil veľkú radosť, na tento produkt môže byť Slovensko pyšné. Nová vlajková loď je z hľadiska technológií na svetovej úrovni, poskytuje aj jazdný komfort charakteristický pre prémiové automobily a interiér, ktorý k nim vôbec nemá ďaleko. Gigantický koncern týmto modelom ukazuje, čoho všetkého je schopný a my pred ním skladáme klobúk. Škoda len niekoľkých detailov, ktoré tu mohli byť aj lepšie. Nuž, ako sa hovorí - nič nie je dokonalé.


Najnovšie články
Zákazy vjazdu zasiahnu vyše milión dieselov

Populárny model Peugeotu oslavuje dve dekády od svojho uvedenia na cesty. Peugeot 206 si právom vybojoval status ikony svojho segmentu, vyrába sa dokonca ešte...

Peugeot 206: Bestseller oslavuje 20. narodeniny

Elektromobil stojaci na platforme MEB sa veľkosťou zmestí medzi typy Q5 a Q7, má výkon 300 kW (408 k) a na jedno nabitie má prejsť 400 kilometrov.

Audi predstavilo elektrické SUV e-tron

Česi odhalili detaily výkonnej novinky. Ukazujú disky a obutie s mierami 235/45 R20 či zadný nárazník, ktorý obsahuje dvojicu koncoviek výfuku.

Škoda Kodiaq RS: Striptíz SUV pokračuje

Rakúsko v súčasnosti testuje rýchlosť 140 km/h na dvoch úsekoch diaľnic. Ak sa projekt osvedčí, minister dopravy by chcel vyššiu rýchlosť zaviesť plošne...

Rakúsko chce zvýšiť rýchlosť na diaľniciach

K čisto benzínovej dvojici motorov sa pridáva vyhotovenie s označením e-Boxer. Počas budúceho roka bude údajne realitou aj v Európe.

Subaru XV dostalo hybridný variant

Obytné automobily či prívesy sú, prinajmenšom čo sa dizajnu a pôdorysu týka, už roky relatívne konzervatívne. Na trh prichádza firma Romotow, ktorá by...

Nahradí aj chatu: Prvý karavan svojho druhu
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×