Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Len atmosféra: Modely, ktoré kúpite aj bez turba

Nájsť dnes v ponuke automobiliek autá, ktoré nedisponujú prepĺňaným agregátom, je na prvý pohľad prekvapivo zložité. Pripravili sme veľký prehľad modelov s atmosférickými motormi, ktorý dokazuje, že si stále je z čoho vyberať.
114 105 príspevkov 27.03.2018 / Filip Kadlečík

Automobilky sa dnes kvôli stále prísnejším emisným normám predháňajú v predstavovaní čo najefektívnejších agregátov. Tie sú však mnohým motoristom proti srsti. Nižšia spotreba paliva a produkcia emisií sa totiž často prejavuje v podobe downsizingu či pridania turbodúchadla.

V dnešnom motoristickom svete sa môže zdať, že atmosféry už vymreli, stále sa však nájdu desiatky áut, ktoré si vystačia aj bez turbodúchadla 114 fotografií v galérii V dnešnom motoristickom svete sa môže zdať, že atmosféry už vymreli, stále sa však nájdu desiatky áut, ktoré si vystačia aj bez turbodúchadla Zdroj: AUTO BILD

Prepĺňané pohonné jednotky sú dnes už na trhu plne etablované, počiatočná vlna odporu už prehrmela a turbom už disponuje vysoké percento automobilov. Aj napriek tomu sa však stále nájdu záujemcovia o nové a moderné autá, ktorí uprednostňujú skôr atmosféricky plnené agregáty. Dajú sa však dnes ešte také v ponuke automobiliek vôbec zohnať?

Ak by ste túžili po novom neprepĺňanom vznetovom agregáte, dnes by ste už mali smolu. Éra, počas ktorej zarezonovala najmä skratka “SDI”, už je nenávratne za nami. Menej výkonné úsporné motory (zväčša boli ladené na 55 kW/75 k) to majú zrátané už viac než desaťročie - zabili ich nové emisné normy, ktoré nedokázali spĺňať.


>>> Prehľad atmosférických áut značiek Citroën až Honda <<<


Hladký diesel prvej generácie Octavie, motor 1.9 SDI (50 kW/68 k), bol jedným z posledných svojho druhu a éru atmosférických naftiakov pravdepodobne navždy ukončila jednotka 2.0 SDI (55 kW/75 k) vo Volskwagene Golf piatej generácie resp. pracovnom variante Volkswagenu Caddy.


>>> Prehľad atmosférických áut značiek Hyundai až Opel <<<


Zážihové motory našťastie podobne smutný osud nemali. Modernejšie turboagregáty ich dnes síce tlačia do úzadia, mnohé automobilky ich však vo svojej ponuke naďalej držia. Niektoré, napríklad japonská Toyota, dokonca predstavujú nové agregáty, ktoré sa spoliehajú výsostne na atmosférické plnenie. Jazda s nimi je príjemná najmä v mestských a prímestských podmienkach, vtedy vodič najviac ocení ich kultivovaný chod.


>>> Prehľad atmosférických áut značiek Peugeot až Volkswagen <<<


Nájsť modely, ktoré dnes ponúkajú atmosférické agregáty, môže na prvý pohľad byť zložité. Pri tvorbe zoznamu však aj nás prekvapilo, koľko áut dnes sa dnes reálne predáva s atmosférickými jednotkami. Napriek tomu sa stáva, že niektoré autombilky už takéto motory ani len neponúkajú, resp. tvoria len slabý základ ponuky. Stále ale existuje dostatok výrobcov, ktorí na “starú dobrú atmosféru” nezanevreli. Práve vďaka nim je týchto vozidiel na trhu stále dostatok. Len sú skryté v záplave prepĺňaných jednotiek.

Top 15 najlacnejších áut pre slovenskú rodinu

Stúpajúca popularita SUV sa v posledných rokoch prejavuje na zníženom záujme o klasické rodinné autá. Aj tie však ešte stále majú čo ponúknuť. Toto je prehľad 15-tich najlacnejších na našom trhu.

V ponuke automobiliek dnes vo všeobecnosti nájdete nielen klasické hladké štvorvalce, ale aj menšie trojvalce. Paleta agregátov mnohých modelov začína práve radovými trojvalcami s výkonom okolo 60 kW (82 k). Treba podotknúť, že my sme sa zameriavali najmä na bežne dostupné vozidlá, do prémiových či športových vôd sme zachádzať nechceli. Zoznam taktiež nezahŕňa hybridy - v nich totiž agregátu pomáha elektromotor. Je možné, že nám pri danom množstve niektorý model ušiel. V tom prípade budeme radi, ak nás doplníte v diskusii. Kompletný zoznam súčasných vozidiel s atmosférickými motormi nájdete v prehľadnej galérii. Vybrali by ste si z tejto ponuky?


Video
Najnovšie články
Šialený vodič Tesly: 206 km/h na červenú

Prvýkrát a hneď katastrofa. Takto možno zhodnotiť prvý test svojho druhu. ADAC a ÖAMTC totiž otestovali špeciálne letné pneumatiky pre malé transportéry...

Prvý test letných pneu: Katastrofálne výsledky

V súvislosti s dieselgate spustili nemeckí vyšetrovatelia trestné stíhanie proti zamestnancom Daimleru.

Nemecko stíha zamestnancov Daimleru

Štúdia českého elektromobilu bude mať vo vnútri dvojramenný volant s nápisom Škoda namiesto loga a minimum tlačidiel.

Škoda Vision iV: Prvý pohľad do interiéru

Na európskom kontinente sa 2,5-litrový štvorvalec neobjaví v ponuke, vyberať si bude možné z dvoch benzínových a jedného naftového agregátu.

Mazda3: Ďalšie detaily o motoroch v EÚ

Honda vyrába v Swindone viac ako 100 000 modelov Civic pre globálny trh. Je to jej jediná továreň v Európskej únii (EÚ).

Honda oznámila zatvorenie britskej fabriky

Jedným z dôvodom je spomaľujúca sa čínska ekonomika, ako aj napätie v obchodných vzťahoch s USA.

Dopyt po autách v Číne pokračuje v poklese
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×