Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Test Suzuki Swift: Na hybrid sa iba hrá

S prepĺňaným litrovým motorom Boosterjet doplneným mikrohybridným systémom sa swiftuje jedna radosť, dynamikou dokáže prekvapiť.
38 24 príspevkov 21.03.2018 / Marek Pokrývka

Medzi prvoligistov segmentu malých áut dlhodobo patrí Suzuki. Svoju pozíciu v ostatnom čase táto značka upevnila, za čo môže najmä Vitara excelujúca medzi najdostupnejšími nositeľmi označenia SUV. Vlani do hry vstúpila štvrtá generácia známeho typu Swift. Z dizajnového hľadiska sa vybrala evolučnou cestou, no priniesla aj zaujímavú techniku.

Suzuki Swift sme si vyskúšali s trojvalcom a technikou SVHS 38 fotografií v galérii Suzuki Swift sme si vyskúšali s trojvalcom a technikou SVHS Zdroj: Marek Pokrývka

Japonský hatchback už nejaký čas vo svojej kategórii vyniká dostupnosťou pohonu oboch náprav, ku ktorému teraz pridal mikrohybridný systém. Vznikla tak naozaj unikátna kombinácia. Koncom minulého roka sme ju podrobili komplexnému testu, v ktorom sme vyzdvihli početné kvality i nedostatky daného modelu. Do našej redakčnej garáže sa svišť nedávno vrátil.

Test Suzuki Swift: Malý, ale výnimočný

Štvrtá generácia hatchbacku si zachovala svoju dizajnovú identitu, má však lepšie vybavenie a nevídanú kombináciu techniky.

Druhý skúšaný exemplár svišťa vymenil červený lak za bielu perleť, inak pôsobil takmer identicky. Najzásadnejšie zmeny signalizovali označenia na piatych dverách. Podpis pohonu oboch náprav All Grip zmizol a štítok so skratkou SVHS nahradil nápis Hybrid. Čo to znamená v praxi?

Spokojní sme boli s dynamikou i spotrebou

Odlišné pomenovanie pôsobí zmätočne, Swift sa totiž na hybrid iba hrá. Nedisponuje žiadnym veľkým elektromotorom či akumulátorom. So spaľovacím agregátom vypína kúrenie i klimatizáciu a bez neho sa vôbec nepohne. Práve benzínová jednotka pritom tvorí základný rozdiel medzi dvojicou testovaných vozidiel. Atmosférický štvorvalec s objemom 1,2 litra totiž pod kapotou nahradil agregát 1.0 BoosterJet s trojicou piestov a turbom, opäť kombinovaný s päťstupňovým manuálom.

Turbobenzín pracuje pomerne kultivovane a je veľmi živý 38 fotografií v galérii Turbobenzín pracuje pomerne kultivovane a je veľmi živý Zdroj: Marek Pokrývka

S mnohými kritizovaným formátom motora sme nemali problém. Svoju konfiguráciu síce neskryje, no kultivovanosťou a akustickým prejavom patrí k elite. Nesklame pritom ani parametrami. Trojvalec dosahuje najvyšší výkon 82 kW (112 k) a krútiaci moment 170 Nm, čo je pre vozidlo vážiace bez vodiča 925 kilogramov viac než dosť. Dynamika toho vyhotovenia nás príjemne prekvapila.

Elektrická asistencia čiastočne vypĺňa čakanie na prepĺňanie, čoho výsledkom je veľmi pružný prejav v širokom rozsahu otáčok. Svišť dokáže s týmto pohonom vyčarovať naozaj svižné štarty. Zrýchlenie na stovku za 10,6 sekundy nemusí vyzerať zázračne, no v disciplíne 0-50 km/h by podľa nás Suzuki tromflo mnohých konkurentov. Na prepletanie sa ulicami je to ideál.

Napriek tomuto štítku sa výhradne elektrický pohyb nekoná 38 fotografií v galérii Napriek tomuto štítku sa výhradne elektrický pohyb nekoná Zdroj: Marek Pokrývka

Väčšina malých prepĺňaných motorov vykazuje vysokú citlivosť na jazdný štýl, BoosterJet v tomto smere nie je výnimkou. No vo všeobecnosti je veľmi úsporný. S ľahkou nohou sme s ním v uliciach dokázali jazdiť pod päť litrov, väčšie pritlačenie na plyn apetít razom zvýšilo cez šesť.

S finálnym mestským priemerom 5,3 l/100 km sme však veľmi spokojní. Kritizovať nemôžeme ani 4,4-litrový výsledok jázd okresnými cestami či diaľničný apetít, ktorý dosiahol 6,7 litra na 100 kilometrov. Hodnoty sú prekvapujúco blízko predtým skúšanej konfigurácie. Tá bola v našich rukách o deciliter úspornejšia v urbanizovanom režime, no na vidieku si pýtala o 0,4 l/100 km viac.

Výhradne s najvyšším vybavením

Výber medzi dvojicou testovaných modelov teda spotreba paliva nemá veľmi šancu ovplyvniť, pričom to isté platí o kúpnej cene. Obe verzie sú vzdialené od základnej úrovne tesne podliezajúcej desaťtisíc. Stoja zhodne 14 890 eur, pričom ako opciu ponúkajú akurát metalízu za štyri stovky. Ďalšou príplatkovou alternatívou je 700 eur stojace dvojfarebné lakovanie.

Kombinácia trojvalca a mikrohybridu je dostupná iba vo verzii GLX 38 fotografií v galérii Kombinácia trojvalca a mikrohybridu je dostupná iba vo verzii GLX Zdroj: Marek Pokrývka

Dôvodom vyššej finančnej náročnosti je fakt, že spojenie trojvalca s technikou SVHS ponúka japonská automobilka výhradne s najvyšším vybavením GLX. To štandardne zahŕňa diódové reflektory, šestnásťpalcové ráfiky, adaptívny tempomat, navigačné rozhranie i parkovaciu kameru.

Ideálna voľba na jazdu ulicami mesta

Suzuki Swift sa síce nemôže pochváliť plnohodnotným hybridným ústrojenstvom ako má napríklad konkurenčná Toyota Yaris, napriek tomu nemôžeme model nesúci mätúci štítok na piatych dverách kritizovať. Pri príjemne nízkej spotrebe totiž dokáže prekvapiť dynamikou. S prepĺňaným litrovým motorom Boosterjet doplneným mikrohybridným systémom sa swiftuje jedna radosť, na jazdu ulicami mesta ide podľa nás o ideálnu voľbu. Ani mimo nich sa však vozidlo nestratí.

Skutočný hybrid to síce nie je, ale nepochybne stojí za zváženie 38 fotografií v galérii Skutočný hybrid to síce nie je, ale nepochybne stojí za zváženie Zdroj: Marek Pokrývka

V praxi je tento model rovnako nenáročný na palivo ako kombinácia atmosféry so štvorkolkou, dvojicu variantov okrem toho spája aj identická cena. Ktorý si teda vybrať? My by sme volili turbo, nakoľko jednoznačne vyhráva svojou silou bez nejakých zásadných obetí týkajúcich sa kultivovanosti. A čo pohon oboch náprav? V danom segmente ide síce o zaujímavý unikát, ale máloktorý majiteľ svišťa ho reálne využije. Podstatne pružnejší motor však ocení väčšina šoférov.

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor a pohonný systém
Usporiadanie a počet valcov
R3 + SVHS
Zdvihový objem
998 cm3
Max. výkon
82 kW/112 k
pri otáčkach
5 500/min
Max. krútiaci moment
170 Nm
pri otáčkach
2 000-3 500/min
Palivo
benzín
Pohon
predné kolesá
Prevodovka
5-stupňová manuálna
Rozmery, hmotnosti a objemy
Dĺžka
3 840 mm
Šírka
1 735 mm
Výška
1 520 mm
Rázvor náprav
2 450 mm
Pohotovostná hmotnosť
925 kg
Pohotovostná hmotnosť (EÚ)
1 000 kg
Užitočná hmotnosť
480 kg
Celková hmotnosť
1 405 kg
Objem batožinového priestoru
265/947 l
Objem palivovej nádrže
37 l
Jazdné výkony
Max. rýchlosť
195 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
10,6 s
Spotreba
Mesto - normovaná
4,8 l/100 km
Mimo mesta - normovaná
4,0 l/100 km
Kombinovaná - normovaná
4,3 l/100 km
Mesto - počas testu
5,3 l/100 km
Diaľnica - počas testu
6,7 l/100 km
Vidiek - počas testu
4,4 l/100 km
Emisie
Emisie CO2 kombinované
97 g/km
Emisná norma
Euro 6
Štandardné cenníkové ceny s DPH
Základná cena modelu
od 9 990 €
Základná cena verzie
od 14 890 €
Cena testovaného exemplára
14 890 €

Najnovšie články
Mercedes-AMG: Pribudol základ GT 43

Na parížskom autosalóne pravdepodobne spoznáme štúdiu, ktorá bude evokovať ikonický typ 504. Prinesie retro štýl s modernými prvkami.

Peugeot chystá  reinkarnáciu kupé 504

Tretia generácia terénneho stroja známeho ako KLTV evokuje ikonický Hummer, poháňa ju turbodiesel s výkonom 165 kW (225 k).

Kia vyrába aj off-road, no len pre armádu

Volkswagen chce urýchliť prechod na elektrický pohon. Už o tri roky plánuje spustiť výrobu 27 elektrických modelov a do vývoja investuje desiatky miliárd eur.

VW pripravuje 27 elektrických modelov

Pod kapotu dvojice príbuzných S-Max a Galaxy sa nasťahoval štvorvalec EcoBlue, dostupný je v štyroch verziách. Pribudol aj osemstupňový automat.

Moderný turbodiesel pre veľké MPV Ford

Systém štart-stop mnohí vodiči neznášajú, často síce funguje správne, inokedy však agregát auta vypne v úplne nevhodnej chvíli. Aká je teda pravda o tejto...

Na rovinu o štart-stop systéme: Šetrí palivo?

Vďaka aerodynamike, kvalitnej streche, priestoru a komfortným prvkom je tento kabriolet schopný zastávať rolu auta na každý deň.

Test Mercedes E400 Cabriolet: Len na leto?
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×