Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Hyundai a Kia majú ďalšie problémy s airbagmi

Airbagy sa opäť dostali do centra pozornosti amerických úradov, tentokrát však nesúvisia s aférou Takata. Pre zlyhanie riadiacej jednotky, ktorú dodáva spoločnosť ZF-TRW, sa airbagy neaktivujú, čo už malo za následok úmrtie a zranenie viacerých ľudí.
2 príspevky 19.03.2018 / TASR

Americký Úrad pre bezpečnosť cestnej premávky (NHTSA) začal vyšetrovanie prípadov neaktivácie airbagov vo vozidlách firiem Hyundai a Kia, v dôsledku ktorých došlo k niekoľkým úmrtiam.

NHTSA na svojej internetovej stránke cez víkend oznámil, že začal preverovanie približne 425.000 vozidiel od juhokórejských spoločností, pričom sa týka áut Kia Forte z rokov 2012 a 2013 a Hyundai Sonata z roku 2011. Zároveň preskúma, či k rovnakému problému nemôže dôjsť aj v prípade vozidiel od iných firiem, ktoré majú podobné riadiace jednotky airbagov.

Úrad dodal, že k tomuto kroku pristúpil po informáciách o šiestich prípadoch čelnej zrážky, v dôsledku ktorých štyria ľudia zahynuli a šesť bolo zranených. Všetky prípady mali pritom jeden problém - airbagy sa neaktivovali.

Drvivé následky nehody: Airbag zachraňuje životy

Airbagy sú dnes už štandardným prvkom výbavy väčšiny automobilov. V minulosti tak tomu ale nebolo. Pozrite si v praxi leviu službu, ktorú denne odvádzajú vodičom v núdzi.

Hyundai ešte minulý mesiac oznámil, že pre problémy s airbagmi zvoláva do servisov takmer 155.000 áut modelu Sonata, pričom ako problém sa ukázala riadiaca jednotka airbagov od firmy ZF-TRW. Sesterská Kia, ktorá predáva podobné autá, zvolávanie ešte neoznámila. Cez víkend uviedla, že pri svojich vozidlách nezaznamenala podobné problémy, s úradmi spolupracuje a ak by sa ukázalo, že zvolanie do servisov je nevyhnutné, okamžite tak urobí. Podľa NHTSA však pri autách Kia Forte došlo predbežne k dvom haváriám, pri ktorých sa airbag neaktivoval, z toho v jednom prípade v Kanade.

Súčasný problém je ďalším, ktorý NHTSA v prípade firiem Hyundai a Kia preveruje. Minulý rok začal úrad vyšetrovať, či Hyundai a Kia začali dostatočne rýchlo zvolávať do servisov takmer 1,7 milióna áut pre problémy s motorom. Tri roky predtým Hyundai súhlasil, že zaplatí pokutu 17,35 milióna USD (14,10 milióna eur) s cieľom ukončiť vyšetrovanie oneskoreného zvolávania okolo 43.500 sedanov Genesis do servisov pre problémy s brzdami. Americký úrad vtedy uviedol, že Hyundai "musí zmeniť spôsob riešenia problémov v otázke bezpečnosti vozidiel". Automobilka prisľúbila v tejto veci nápravu.

(TASR)


Najnovšie články
Zrážka so zverou: Čo robiť a ako jej zabrániť?

Samotný názov Lexus LS je už značka, ktorá má cveng po celom svete. My sme dostali možnosť otestovať schopnosti verzie v špecifikácii 500h. Môže exotický...

Test Lexus LS 500h: Zatieni nemeckú trojku?

Najdostupnejší model je vybavený obdobnou technikou ako o stupeň vyšší exemplár, zrýchlenie na stovku je vecou 4,9 sekundy.

Mercedes-AMG: Pribudol základ GT 43

Na parížskom autosalóne pravdepodobne spoznáme štúdiu, ktorá bude evokovať ikonický typ 504. Prinesie retro štýl s modernými prvkami.

Peugeot chystá  reinkarnáciu kupé 504

Tretia generácia terénneho stroja známeho ako KLTV evokuje ikonický Hummer, poháňa ju turbodiesel s výkonom 165 kW (225 k).

Kia vyrába aj off-road, no len pre armádu

Volkswagen chce urýchliť prechod na elektrický pohon. Už o tri roky plánuje spustiť výrobu 27 elektrických modelov a do vývoja investuje desiatky miliárd eur.

VW pripravuje 27 elektrických modelov

Pod kapotu dvojice príbuzných S-Max a Galaxy sa nasťahoval štvorvalec EcoBlue, dostupný je v štyroch verziách. Pribudol aj osemstupňový automat.

Moderný turbodiesel pre veľké MPV Ford
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×