Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Mazda6: Zatiaľ bez motora SkyActiv-X

Facelift priniesol početné kozmetické i technické úpravy, ktoré platia pre kombi i sedan. Dátum spustenia predaja nepoznáme.
20 19 príspevkov 12.03.2018 / Marek Pokrývka

Po vlaňajšej prezentácii omladeného sedanu Mazda6 debutovala počas ženevského autosalóna s novou tvárou aj praktickejšia päťdverová odroda. Japonci ju pôvodne ukázali v prvej polovici februára, pričom zároveň potvrdili odhalenie technicky zaujímavého motora SkyActiv-X. Jeho premiéru sme očakávali práve pod kapotou kombi. Nakoniec debutoval samostatne, šestka zostáva zatiaľ bez neho. Nejakým zmenám vnútorností sa však nevyhla.

Mazda6 Wagon dostala osvieženú tvár, zadok sa takmer nezmenil 20 fotografií v galérii Mazda6 Wagon dostala osvieženú tvár, zadok sa takmer nezmenil Zdroj: Mazda

Z dizajnového hľadiska neprináša rodinný variant žiadne prekvapenia. Od svojho súrodenca prebral jednoduchšie tvarovaný nárazník bez hmloviek, odlišnú masku chladiča s kovovou štruktúrou a krídlami zasahujúcimi pod svetlomety. Tie dostali modifikovaný tvar i diódové vnútornosti.

Zadnú časť modelu Wagon doposiaľ Mazda skrývala, jej živé odhalenie prezradilo minimum zmien.  Piate dvere sú nedotknuté. Zachované zostali prekvapujúco aj koncové svetlá, jedinou úpravou je lakovanie spodnej časti nárazníka farbou karosérie. Doposiaľ tu bol použitý tmavý plast. Súčasťou balíka zmien sú oprášené disky kolies, opäť s priemerom 17 alebo 19 palcov.

Kokpit auta je komplexne prepracovaný, odlišné je tiež vybavenie 20 fotografií v galérii Kokpit auta je komplexne prepracovaný, odlišné je tiež vybavenie Zdroj: Mazda

Interiér japonského vozidla je komplexne prepracovaný. Popri tvarovo čistejšej palubnej doske dostal odlišné panely dverí a komfortnejšie sedadlá, pričom tie predné môžu byť ventilované. Okrem toho sa hovorí o kvalitnejších materiáloch. Facelift priniesol kožené čalúnenie Nappa či obloženie z pravého dreva, jeho súčasťou je tiež bohatšia izolácia obmedzujúca vibrácie i akustické ruchy.

Test Mazda6 Wagon: Stále má čo ponúknuť

Japonské kombi sme pred príchodom omladenej verzie preverili so silnejším dieselom, ktorý prináša nadpriemernú dynamiku a prijateľnú spotrebu.

Facelift neobišiel ani zoznam vybavenia. V kokpite sa objavil odlišný prístrojový panel s digitálnou centrálnou časťou, head-up displej premietaný priamo na čelné sklo či kamerový systém zaberajúci celé okolie auta. Zlepšeniami prešli aj viaceré bezpečnostné prvky z balíka i-Activesense.

Technické úpravy sa dotkli silnejších motorov i dielcov podvozka 20 fotografií v galérii Technické úpravy sa dotkli silnejších motorov i dielcov podvozka Zdroj: Mazda

Mazda6 bude naďalej dostupná s dvomi naladeniami atmosférického benzínového dvojlitra, ktorého parametre sa nezmenili. Väčší agregát so zdvihovým objemom 2,5 litra prešiel kozmetickým posilnením na výkon 143 kW (194 k) a krútiaci moment 258 Nm. K výraznejšiemu nárastu došlo pri 2,2-litrovom naftovom agregáte SkyActiv-D, produkovať môže najviac 135 kW (184 k) a 445 Nm. Slabšia verzia s maximom 110 kW (150 k) sa nemenila.

Japonské kombi prešlo aj úpravami podvozka, vymenené sú tlmiče i stabilizátory. Profitovať z toho mal najmä jazdný komfort. Všetky popísané detaily pritom neplatia len pre kombi, ale tiež príbuzný sedan. Oba varianty by mali prísť do obchodov spoločne. Dátum spustenia predaja nepoznáme, rovnako ani finančnú politiku. Momentálne u nás Mazda6 štartuje na cene 21 990 eur.

Focus Media

Video
Najnovšie články
Sú vaše pneu bezpečné? Takto si to viete overiť

Podľa nemeckých médií plánuje Volkswagen vybudovať v Turecku novú fabriku, ktorá má vyrábať modely viacerých koncernových značiek.

Volkswagen plánuje vybudovať v Turecku nový závod

Milovníci automobilov značky Volkswagen by si mali nachystať približne 100 eur. Nemecký gigant do ponuky uvádza novinku, ktorá je vystrihnutá zo sveta...

Novinka VW: Nečakaná vychytávka z Bentley

Napriek revolučným zmenám v technológiách existuje staré pravidlo, ktoré stále platí: nové autá sa musia opatrne zajazdiť. Spôsob, akým sa to udeje, nemožno...

Nevedomé chyby: Ako správne zajazdiť auto?

Začiatkom septembra spoznáme nástupcu kontroverzného malého SUV. Ponechá si viaceré charakteristické rysy, no môže vyzerať príťažlivejšie.

Nissan avizuje Juke druhej generácie

Rakúsko prvýkrát prekonalo päťmiliónovú hranicu v počte registrácií nových vozidiel za jeden polrok.

V Rakúsku bolo zaregistrovaných vyše päť miliónov áut

Jedinou potešujúcou správou v súčasnom vývoji cien palív je asi fakt, že stále tankujeme lacnejšie než pred rokom. Všetko však naznačuje tomu, že to dlho...

Benzín a nafta: Všetky faktory tlačia ceny nahor
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×