Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Omladená Škoda Fabia: Posledná svojho druhu?

ZO ŽENEVY
Škoda Fabia je na našom trhu už etablovaným modelom, bez ktorého si slovenské cesty možno predstaviť len ťažko. Zdá sa však, že čoskoro si na taký obraz budeme musieť zvyknúť. Platí to špeciálne v prípade praktického kombi.
25 45 príspevkov 10.03.2018 / Filip Kadlečík

Najpredávanejšie auto na Slovenskom trhu prešlo po troch rokoch omladením. Je trochu prekvapivé, že zmeny boli len decentné. Volkswagen Polo i Seat Ibiza už v nových generáciach stoja na úplne novej platforme MQB A0. Na tak výrazný prerod si však Fabia bude musieť počkať ešte aspoň dva či tri roky, facelift už tradične prichádza len so skromným zoznamom kozmetických úprav.

Škoda Fabia sa po omladení príliš nezmenila, konkurentov však dobehla v kľúčových veciach - ponúka ACC či napríklad full LED svetlomety 25 fotografií v galérii Škoda Fabia sa po omladení príliš nezmenila, konkurentov však dobehla v kľúčových veciach - ponúka ACC či napríklad full LED svetlomety Zdroj: Filip Kadlečík

Upravené sú čelná maska, nárazník i predné reflektory, ktoré po novom môžu svieť LED technológiou. Do mriežky nárazníka Škoda zabudovala radar, ten prezrádza prítomnosť adaptívneho tempomatu (ACC). Zboku sú zmeny minimálne, v plnej výbave do oka určite padne nový a väčší rozmer kolies - Fabia odteraz môže obúvať až 18-palcové ráfiky. Zadok sa zmenil podobne ako v prípade Rapidu - Svetlá dostali upravenú diódovú architektúru, drobnými zmenami prešiel aj nárazník.

Stačí takýto rozsah zmien na to, aby sa Fabia v konkurencii iných malých hatchbackov predávala ako teplé rožky? O tom bude musieť rozhodnúť trh. Naživo pôsobí o niečo modernejšie a atraktívnejšie, vizuálne úpravy by teda koniec-koncov mohli byť dostatočné.

Zozadu sa zmenili najmä nárazník (pribudli do neho odrazky) a architektúra koncových svetiel, ktoré dostali LED technológiu 25 fotografií v galérii Zozadu sa zmenili najmä nárazník (pribudli do neho odrazky) a architektúra koncových svetiel, ktoré dostali LED technológiu Zdroj: Filip Kadlečík

V interiéri sa opätovne menili len detaily. Čiastočne prepracovaný je prístrojový panel či dotykový displej s uhlopriečkou 6,5”. Ten bude po novom súčasťou štandardnej výbavy. Ak by ste však mali faceliftovanú Fabiu naživo rozoznať len na základe kabíny, mohli by ste mať problém. Zmeny sú naozaj drobné. Z hľadiska technológií má pribudnúť sledovanie mŕtveho uhla či automatické ovládanie diaľkových svetiel.

O čo prišla Škoda? Takto by vyzerala Fabia RS

Škoda kedysi mala v ponuke Fabiu RS, istý čas sa dokonca tento štítok montoval aj na verziu poháňanú naftovým agregátom. Toto všetko je však už minulosťou. O čo presne Škoda prišla?

Je jasné, že nejaký ten piatok bude Fabia len smutne pozerať na vynovené Polo či Ibizu a čakať na svoju veľkú chvíľu. Zároveň však bude v rukáve skrývať eso, o ktoré už konkurenčné koncernové hatchbacky definitívne prišli. Aj po facelifte totiž v ponuke zostane praktický variant kombi. Ten by ste už v portfóliu spomínaných modelov Volkswagenu či Seatu hľadali márne. Batožinový priestor s objemom presahujúcim 500 litrov v tejto triede neponúka žiadne koncernové vozidlo.

Interiér sa od predchádzajúceho variantu na prvý pohľad rozoznáva len ťažko 25 fotografií v galérii Interiér sa od predchádzajúceho variantu na prvý pohľad rozoznáva len ťažko Zdroj: Filip Kadlečík

Rozlúčka s veľkoobjemovým kombi však Fabiu pravdepodobne tak či tak neminie, práve variant po akutálnom facelifte môže byť posledným svojho druhu. Na finálny ortieľ si len počká o niečo dlhšie než koncernoví súrodenci. Koniec-koncov, jej kat už žiaril na pódiu a to len pár metrov od nej. Ide o módnu Škodu Vision X, teda “Seat Arona preložený do českého jazyka”.

Škoda Fabia: Po omladení s TDI nerátajte

Český bestseller dostal mierne upravený dizajn, LED svetlomety či 18-palcové kolesá a na ocot nezostali ani Simply Clever prvky.

Záujem verejnosti sa sústreďoval najmä na koncept tohto B-SUV, okolo omladenej Fabie mnohí prešli bez povšimnutia. To však môže byť chyba a slepé podliehanie dnešným trendom. Áno, štúdia Škoda Vision X vyzerá parádne, no praktická Fabia má v ponuke automobilky ešte niekoľko rokov svoje nezastupiteľné miesto. Narozdiel od Ibizy a Pola dokonca aj vo variante Combi.


Najnovšie články
Rakúsko chce zvýšiť rýchlosť na diaľniciach

K čisto benzínovej dvojici motorov sa pridáva vyhotovenie s označením e-Boxer. Počas budúceho roka bude údajne realitou aj v Európe.

Subaru XV dostalo hybridný variant

Obytné automobily či prívesy sú, prinajmenšom čo sa dizajnu a pôdorysu týka, už roky relatívne konzervatívne. Na trh prichádza firma Romotow, ktorá by...

Nahradí aj chatu: Prvý karavan svojho druhu

Elektrický poháňané SUV má kontroverzný dizajn, kabínu vytvárajúcu uvoľnenú atmosféru a schopnosť plne autonómneho fungovania.

BMW Vision iNext: Vo výrobe od roku 2021

O automobily vyrobené pred rokom 1989 by u nás pred nejakým časom ešte nikto nezakopol. Teraz však, zdá sa, začínajú byť opäť atraktívne a ako youngtimery majú...

Najdrahší Žiguli v SR: Stojí za tú sumu?

Populárne mestské auto oslavuje svoje 20. narodeniny a okrem jubilejnej verzie obohacuje modelový rad aj jemne športový hybrid.

Toyota Yaris: Pribudli verzie GR Sport a Y20

Popularita autokamier narastá a záujemcovia o kúpu môžu mať hlavybôľ pri výbere vhodného modelu. ADAC sa preto rozhodol dôkladne prevetrať deväť modelov.

Test autokamier: Všetky trpia na jednu slabinu
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×