Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

McLaren Senna GTR: Extrémnejší extrém

ZO ŽENEVY
Karoséria kupé je v spodnej časti kompletne prepracovaná, vyvinúť dokáže prítlak presahujúci 1 000 kilogramov. Špeciál dostane aj konské sily navyše.
17 2 príspevky 09.03.2018 / Marek Pokrývka

Decembrová premiéra hyperšportu McLaren Senna vzbudila veľký ohlas najmä pre dizajn, ktorý má mnoho odporcov. Krása však pri stavbe tohto vozidla nebola prioritou. Britská automobilka jasne deklarovala, že absolútnu prednosť mala funkčnosť. Vďaka tomu má byť toto kupé na okruhu rýchlejšie než okruhový model P1 GTR. Aký teda bude variant, ktorý je taktiež určený len na trate?

McLaren prekvapil v Ženeve premiérou konceptu Senna GTR 17 fotografií v galérii McLaren prekvapil v Ženeve premiérou konceptu Senna GTR Zdroj: Filip Kadlečík

Na zodpovedanie tejto otázky si ešte počkáme, podobu stroja však už poznáme. Anglický výrobca ho priniesol do Ženevy. Šlo o prekvapenie, avizovaná totiž bola len premiéra štandardného modelu a jeho karbónovej verzie od oddelenia MSO. Vyhotovenie bez homologizácie na prevádzku v bežnej premávke preto vzbudilo poriadnu pozornosť.

So štítkom GTR je extrém menom McLaren Senna ešte o niečo extrémnejší. Nekompromisné tvary východiskového vozidla posúva ďalej, v spodnej časti je jeho karoséria kompletne prepracovaná. V prvom rade disponuje ohromne veľkým predným spojlerom. Na ten nadväzujú prahy, odlišné blatníky a gigantický difúzor. Prítlačné krídlo zostalo zachované. Aerodynamike boli prispôsobené niektoré detaily, kupé je okrem toho evidentne znížené a disponuje špecifickými diskami kolies i pneumatikami.

Okrem lepšej aerodynamiky možno rátať aj s vyšším výkonom 17 fotografií v galérii Okrem lepšej aerodynamiky možno rátať aj s vyšším výkonom Zdroj: McLaren

Všetky vykonané zmeny znamenajú, že kupé dokáže vyvinúť prítlak presahujúci 1 000 kilogramov. Okrem toho očakávame ďalšie zníženie už tak absurdnej hmotnosti 1 198 kg. Špeciál dostane ešte aj nejaké konské sily navyše, z pôvodných ôsmich stoviek má byť minimálne 607 kW (825 k). Dynamické parametre budú úplne šialené.

McLaren Senna: Pocta velikánovi Formuly 1

Britské kupé stojí na rovnakom základe ako model 720S, no má extrémnu aerodynamiku, nižšiu hmotnosť, silnejší motor a špecifický podvozok.

McLaren Senna GTR zatiaľ oficiálne nesie štítok Concept, no s veľkou pravdepodobnosťou ide len o formalitu. Výrobu jeho malej série už totiž automobilka potvrdila. V porovnaní s klasickým modelom má byť okruhový variant ešte podstatne exkluzívnejší, vzniknúť z neho má iba 75 exemplárov. Ich cena bude bez najmenších pochybností astronomická.


Najnovšie články
Rakúsko chce zvýšiť rýchlosť na diaľniciach

K čisto benzínovej dvojici motorov sa pridáva vyhotovenie s označením e-Boxer. Počas budúceho roka bude údajne realitou aj v Európe.

Subaru XV dostalo hybridný variant

Obytné automobily či prívesy sú, prinajmenšom čo sa dizajnu a pôdorysu týka, už roky relatívne konzervatívne. Na trh prichádza firma Romotow, ktorá by...

Nahradí aj chatu: Prvý karavan svojho druhu

Elektrický poháňané SUV má kontroverzný dizajn, kabínu vytvárajúcu uvoľnenú atmosféru a schopnosť plne autonómneho fungovania.

BMW Vision iNext: Vo výrobe od roku 2021

O automobily vyrobené pred rokom 1989 by u nás pred nejakým časom ešte nikto nezakopol. Teraz však, zdá sa, začínajú byť opäť atraktívne a ako youngtimery majú...

Najdrahší Žiguli v SR: Stojí za tú sumu?

Populárne mestské auto oslavuje svoje 20. narodeniny a okrem jubilejnej verzie obohacuje modelový rad aj jemne športový hybrid.

Toyota Yaris: Pribudli verzie GR Sport a Y20

Popularita autokamier narastá a záujemcovia o kúpu môžu mať hlavybôľ pri výbere vhodného modelu. ADAC sa preto rozhodol dôkladne prevetrať deväť modelov.

Test autokamier: Všetky trpia na jednu slabinu
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×