Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Citroën Berlingo: Naživo mu to sekne oveľa viac

ZO ŽENEVY
Citroën Berlingo je model so silnou tradíciou a fanúšikovskou základňou. Praktický Francúz prednedávnom prešiel výraznou zmenou, ktorú verejnosť neprijala vyslovene pozitívne. Ako však pôsobí pri živom stretnutí?
29 1 príspevok 08.03.2018 / Filip Kadlečík

Fakt, že v dnešnej dobe praktické rodinné autá s karosériou MPV či minivany do veľkej miery vytláčajú moderné SUV, je nepopierateľný. Aj v súčasnosti sa však nájdu modely, ktoré silnej konkurencii odolávajú a pred trendom športovo-úžitkových vozidiel hlavu neskláňajú. Jedným z nich je Citroën Berlingo.

Generačná zmena dizajnu v skutočnosti naživo nie je tak výrazná ako by sa mohlo zdať na fotkách 29 fotografií v galérii Generačná zmena dizajnu v skutočnosti naživo nie je tak výrazná ako by sa mohlo zdať na fotkách Zdroj: Filip Kadlečík

Praktický Francúz sa vyrába už viac než dve dekády. Za tento čas Citroën predal 3,3 milióna kusov šikovného pracanta, pričom až 1,7 milióna z nich k zákazníkom putovalo v civilnej verzii Multispace. Na prvý pohľad sa to možno nezdá, no Berlingo je pre značku koncernu PSA životne dôležitým modelom. Minulý rok bolo bestsellerom firmy v sedemnástich krajinách sveta, z globálneho hľadiska ho dokázal obehnúť len model C3.

Niet sa teda čomu čudovať, že Berlingo má pomerne silnú fanúšikovskú základňu, ktorá akékoľvek zmeny prežíva s ťažkým srdcom. Aspoň to zatiaľ naznačujú reakcie na vzhľad výrazne modernizovanej tretej generácie. “Ďalšia C3 v portfóliu!”, “Ako keby Cactusov už nebolo dosť!” a podobné vyhlásenia sa často ozývali aj v diskusiách na našom portáli.

Zozadu či zboku sa Berlingo zmenilo len evolučne 29 fotografií v galérii Zozadu či zboku sa Berlingo zmenilo len evolučne Zdroj: Filip Kadlečík

Živé stretnutie nás však presvedčilo o tom, že Citroën nespravil krok vedľa. Berlingo sa totiž v podstate zvonka zmenilo podstatne menej, než by sa mohlo zdať na prvých záberoch. Profil i zadná časť sú samozrejme zmodernizované, no základné tvary sú tu aj po generačnej obmene stále rozoznateľné. Je pravda, že predná časť môže pre odporcov dizajnu Citroënu predstavovať nestráviteľný problém, v skutočnosti nás však oči pri pohľade na ňu neboleli.

Citroën Berlingo: Prvé trojča je na svete

Populárny automobil sa drží základných tvarov, no štýlom sa prispôsobil ostatným zástupcom značky. Ponúknuť má viac vybavenia.

Stačí ak ste už do oka stihli dostať modely C3, C3 Aircross, alebo C4 Cactus a nič vážnejšie vás tu určite šokovať nebude. Pokiaľ sa so súčasným dizajnovým jazykom Citroënu jednoducho zmieriť neviete, odporúčame pozrieť sa po modeloch Peugeot Rifter či Opel Combo. V prípade Rifteru však môžete naraziť na iný, často kritizovaný problém - malý volant a prístrojovku umiestnenú nad ním. V Citroëne je naproti tomu všetko na svojom mieste - tam, kde by to konzervatívny vodič očakával.

Praktický interiér ponúka hneď niekoľko odkladacích priestorov 29 fotografií v galérii Praktický interiér ponúka hneď niekoľko odkladacích priestorov Zdroj: Filip Kadlečík

Interiér využíva množstvo prvkov modelov C3 či C3 Aircross, čo považujeme za pozitívum. Kabína pôsobí vzdušným dojmom, dostatok miesta samozrejme ponúka aj druhý rad sedadiel delený na tri samostatné kreslá. Pod strechou ženevského výstaviska sme sa mali možnosť zoznámiť aj so štýlovou edíciou XTR, ktorá má efektné poťahy sedadiel príjemné na dotyk a farebnejšie stvárnenú kabínu.

Z pohľadu užívateľa sú dôležité fakty, že Berlingo má volant, ktorý dobre padne do ruky, prístrojovku, ktorá je krásne prehľadná a pohodlné kreslá pre vodiča i spolujazdca. Palubovka je kompletne prepracovaná, čo pomohlo najmä jej dizajnu. Z hľadiska materiálov stále dominujú tvrdé plasty. Vzhľadom na charakter automobilu sa však tomu čudovať nemožno.

Hardvérový panel klimatizácie je už dnes v rámci skupiny PSA akýmsi nadštandardom 29 fotografií v galérii Hardvérový panel klimatizácie je už dnes v rámci skupiny PSA akýmsi nadštandardom Zdroj: Filip Kadlečík

Potešila nás aj orientácia na modernejšie technológie. Svedčí o tom prítomnosť displeja vytŕčajúceho do priestoru a infotainmentu, ktorý majú k dispozícii aj všetky ostatné modely automobilov koncernu PSA. So systémom si viete spárovať telefón, prezerať multimediálne súbory či nechať sa navigovať. Krásnym prekvapením je fakt, že klimatizácia sa neovláda priamo cez zobrazovaciu jednotku. Prítomný tu je klasický panel. Tento fakt môžu Berlingu závidieť aj omnoho vybavenejšie, drahšie a technicky komplikovanejšie modely značky.

Peugeot Rifter je finálnym trojčaťom PSA

Výrobca sa snažil svojmu členovi rodiny dať špecifický štýl, ktorý zaváňa terénom. Van príde do Ženevy aj v podobe konceptu 4x4.

Z hľadiska technických údajov už je všetko známe nejaký ten piatok. Dôležité informácie sme už dávnejšie zhrnuli v samostatnom článku pri príležitosti digitálnej premiéry vozidla. Vtedy nás jeho dizajn trochu prekvapil a zarazil, naživo ho však vnímame podstatne lepšie. Tak či onak, kontroverzná zmena sa dala očakávať a koniec-koncov v podstate nemusí byť ani až tak kontroverzná. Stačí sa pozrieť na úspech údajne “škaredej” cé-trojky či Cactusu. Čísla v týchto prípadoch hovoria samé za seba.


Video
Najnovšie články
Test L200 Black Edition: Dostupné prekvapenie

PRVÁ JAZDA Najprv sme to brali len ako príchod najvýkonnejšej verzie, ale po prvých jazdách je jasné, že HR-V Sport je celkom iné auto.

Honda HR-V Sport: Nečakane odlišné SUV

Na júnovom autosalóne v Šen-čene bude mať premiéru štúdia, z ktorej sa časom stane sériové vozidlo. Detaily o ňom zatiaľ nepoznáme.

Škoda Vision GT: Česi chystajú ďalšie SUV

Odvážne štylizovaná štúdia má krídlové dvere a head-up displej pokrývajúci celú šírku čelného skla, pohon je čisto elektrický.

Kia HabaNiro: Predzvesť novej generácie?

Dobrých nápadov nikdy nie je dosť. Už 7. - 9. júna sa uskutoční motoristická akcia s tými najlepšími cieľmi - pomáhať tam, kde je to potrebné.

RALLY RADOSTI: 30 športiakov prejde SR, pomôžu dobrej veci

Do svojho kompaktného SUV prestali Japonci montovať diesel, nedávno dali zbohom aj dvojlitrovému benzínu. Aká je jediná v súčasnosti dostupná verzia?

Test Subaru XV 1.6: Pre pokojných vodičov

Na autosalóne v New Yorku predviedla kórejská automobilka svoje najmenšie SUV, ktoré dĺžkou len tesne prerastá štyri metre. Pohon 4x4 neponúkne.

Hyundai Venue: SUV lacnejšie než Kona
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×