Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Volvo V60: Najkrajšie kombi súčasnosti?

Oproti väčšiemu súrodencovi V90 pôsobí novinka dynamickejšie, no má takmer rovnaký interiér a dve plug-in hybrid vyhotovenia.
48 41 príspevkov 24.02.2018 / Marek Pokrývka

Asi najväčšou hviezdou Frankfurtu 2013 bol atraktívny prototyp kupé Volvo, ktorý dizajnovo vydláždil cestu všetkým aktuálnym produktom značky. Nedávno sa z neho vykľul hybridný Polestar 1. Svojho sériového potomka nakoniec po rokoch dostal aj príbuzný Estate Concept, jeho línie totiž do obchodov prinesie ďalšia generácia typu V60. Digitálny debut absolvovala krátko pred marcovým ženevským autosalónom.

Volvo V60 mnohými prvkami evokuje Estate Concept 48 fotografií v galérii Volvo V60 mnohými prvkami evokuje Estate Concept Zdroj: Volvo

Oficiálnemu odhaleniu tohto vozidla predchádzalo nečakané zverejnenie dvojice fotografií, ktoré prezradili blízky príbuzenský vzťah s väčším súrodencom V90. Štylistika dua je veľmi podobná. Skromnejšie dimenzované vozidlo má vďaka svojím proporciám dynamickejší tvar, ktorý umocňuje jemne klesajúca strecha zakončená veľkým spojlerom. Jej línií ide naproti stúpajúca hrana okien.

Volvo V60 akoby z oka vypadlo bratovi

Švédske kombi z profilu takmer nemožno rozoznať od typu V90, oficiálne detaily má výrobca zverejniť už v stredu.

Atletickú formu auta zdôrazňujú ostrejšie rezané nárazníky pripomínajúce spomínanú štúdiu, ale tiež zlom nad zadným blatníkom. Samozrejmosťou sú zvislé rebrá masky chladiča, reflektory postavené okolo diódového Thorovho kladiva či koncové LED svetlá v tvare písmena L zasahujúce do veka batožinového priestoru. Výsledná zmes pôsobí naozaj vydarene a to prakticky zo všetkých uhlov. Je to najkrajšie kombi súčasnosti? Ide o vec vkusu, no my ho radíme určite medzi elitu.

Švédi dali druhej generácii typu V60 dynamický dizajn 48 fotografií v galérii Švédi dali druhej generácii typu V60 dynamický dizajn Zdroj: Volvo

Samozrejme, okrem prepracovanej vizuálnej stránky sa Volvo V60 od svojho súrodenca odlišuje aj rozmermi svojej karosérie. V pozdĺžnom smere má na neho s hodnotou 4 761 milimetrov vyše sedemnásťcentimetrový hendikep. Na šírku meria 1 850 mm, strecha je vo výške 1 427 mm a osi náprav od seba delí vzdialenosť 2 872 milimetrov. Batožinový priestor pojme štandardne trochu podpriemerných 529 litrov.

Interiér svojím vzhľadom absolútne neprekvapuje. Pri jeho konštrukcii bol opäť použitý známy recept, ktorý bol akurát prispôsobený odlišnej veľkosti. Detailné odlišnosti si možno všimnúť na palubnej doske či volante. Z hľadiska vyhotovenia a materiálov nemalo dôjsť k žiadnym ústupkom, rátať teda môžeme s nanajvýš luxusnou atmosférou v trochu menšom balení.

Luxusne pôsobiaci interiér zaujal aj svojím čalúnením 48 fotografií v galérii Luxusne pôsobiaci interiér zaujal aj svojím čalúnením Zdroj: Volvo

Na palube bude množstvo technológií držiacich krok s dobou, ktoré posádke zabezpečia maximálny komfort. Chýbať nebude ani armáda strážnych anjelov pod dáždnikom IntelliSafe. Švédska automobilka je celosvetovo známa svojou bezpečnosťou a druhá generácia typu V60 nebude v tomto smere výnimkou. Kombi chce v tomto smere ašpirovať na najlepšie hodnotenia v triede.

Pod kapotu novinky sa dostane päť rôznych verzií techniky, pričom až dve spadajú do kategórie plug-in hybrid. Majú teda prívlastok Twin Engine a pohon všetkých kolies. Model T6 disponuje zmiešaným maximálnym výkonom 251 kW (340 k) a krútiacim momentom 590 Nm, silnejší variant T8 má parametre 288 kW (390 k) a 640 Nm. Benzín okrem nich čerpá aj konvenčné vyhotovenie T6 AWD so špičkovými hodnotami 228 kW (310 k) a 400 Nm.

S prívlastkom Twin Engine prichádzajú modely T6 i T8 48 fotografií v galérii S prívlastkom Twin Engine prichádzajú modely T6 i T8 Zdroj: Volvo

Všetky spomínané exempláre majú byť štandardne vybavené osemstupňovým automatom. Pri vznetových vyhotoveniach pôjde o opciu, štandard siahne po šesťstupňovej manuálnej prevodovke. Zvoliť si bude možné z verzie D3 dosahujúcej údaje 110 kW (150 k) a 320 Nm a silnejšieho modelu D4 s výkonom 140 kW (190 k) a krútiacim momentom 400 Nm. Nafta poháňa len prednú nápravu, no časom nepochybne pribudne systém 4x4 aj pre ňu. Ceny jednotlivých verzií severského kombi zatiaľ nepoznáme. Očakávame ich v najbližších mesiacoch, predaj sa má spustiť v lete.


Najnovšie články
Mercedes-AMG: Pribudol základ GT 43

Na parížskom autosalóne pravdepodobne spoznáme štúdiu, ktorá bude evokovať ikonický typ 504. Prinesie retro štýl s modernými prvkami.

Peugeot chystá  reinkarnáciu kupé 504

Tretia generácia terénneho stroja známeho ako KLTV evokuje ikonický Hummer, poháňa ju turbodiesel s výkonom 165 kW (225 k).

Kia vyrába aj off-road, no len pre armádu

Volkswagen chce urýchliť prechod na elektrický pohon. Už o tri roky plánuje spustiť výrobu 27 elektrických modelov a do vývoja investuje desiatky miliárd eur.

VW pripravuje 27 elektrických modelov

Pod kapotu dvojice príbuzných S-Max a Galaxy sa nasťahoval štvorvalec EcoBlue, dostupný je v štyroch verziách. Pribudol aj osemstupňový automat.

Moderný turbodiesel pre veľké MPV Ford

Systém štart-stop mnohí vodiči neznášajú, často síce funguje správne, inokedy však agregát auta vypne v úplne nevhodnej chvíli. Aká je teda pravda o tejto...

Na rovinu o štart-stop systéme: Šetrí palivo?

Vďaka aerodynamike, kvalitnej streche, priestoru a komfortným prvkom je tento kabriolet schopný zastávať rolu auta na každý deň.

Test Mercedes E400 Cabriolet: Len na leto?
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×