Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

BMW X4 oficiálne predviedlo svoje krivky

VIDEO
Druhé vydanie dynamicky tvarovaného SUV príde do Ženevy. Má kompletne prepracovanú karosériu a dostane dovedna sedem motorov.
33 4 príspevky 15.02.2018 / Marek Pokrývka

V polovici minulého roka uviedlo BMW tretiu generáciu typu X3. Spustilo tým odpočítavanie do premiéry extravagantnejšieho súrodenca, ktoré s ním zdieľa množstvo komponentov. Čakanie bolo narušené únikom fotografií zachytávajúcim biely exemplár iks-štvorky úplne bez maskovania. Mníchov napriek tomu karty na stôl vyložil až teraz, vozidlo oficiálne predviedlo svoje krivky pár týždňov pred chystaným medzinárodným autosalónom.

BMW X4 opäť v mnohom vychádza z konvenčného súrodenca 33 fotografií v galérii BMW X4 opäť v mnohom vychádza z konvenčného súrodenca Zdroj: BMW

Druhé vydanie dynamicky tvarovaného SUV príde do Ženevy s opakovaným receptom. Teda s tvárou prakticky zhodnou so starším príbuzným a kompletne prepracovanou zadnou časťou karosérie, ktorej hlavným rysom je klesajúca strecha. Tú tentokrát zakončuje netradične tvarovaný spojler. Zaujímavo pôsobia aj koncové svetlá typu X4, ktoré sú štandardne diódové. Namiesto výrezu na evidenčné číslo sa medzi nimi nachádza čistý plech narušený iba logom BMW a označeniami.

BMW X4 dostane odvážnejší zadok

Predná časť novej iks-štvorky je na prvý pohľad zhodná s konvenčným súrodencom, zozadu SUV pripomína súpera s logom Mercedes-Benz.

Odlišné tvary dostal aj zadný nárazník, z ktorého v predstavenej forme ústia dve čierne výfukové koncovky. Bavori totiž na fotografiách ukázali model M40d disponujúci športovejším bodykitom. Vyznačuje sa aj použitím 20-palcových diskov kolies, štandardom by mali byť o prštek menšie ráfiky. Tvary klasických modelov asi spoznáme počas marcovej výstavy. Už teraz však vieme, že s koeficientom aerodynamického odporu 0,30 kladú prúdeniu vzduchu menej prekážok než originál.

Zadné partie druhej generácie sú o niečo odvážnejšie než boli 33 fotografií v galérii Zadné partie druhej generácie sú o niečo odvážnejšie než boli Zdroj: BMW

Od svojho predchodcu sa BMW X4 druhej generácie odlišuje nielen dizajnom, ale aj exteriérovými rozmermi. Najmenej sa zmenila strecha znížená o tri milimetre. Vozidlo narástlo v pozdĺžnom smere na 4 752 mm, ramená majú šírku 1 918 mm a rázvor náprav sa rovnako ako pri iks-trojke natiahol do dĺžky 2 864 mm. Napriek tomu došlo k hmotnostnej úspore do 50 kilogramov.

Vďaka štedrejším proporciám má byť SUV-kupé priestrannejšie než doposiaľ, čo v číslach dokumentuje zväčšenie batožinového priestoru na 525 litrov. Po sklopení sedadiel je k dispozícii 1 430 l. Viac miesta však majú mať aj pasažieri, na ktorých čaká známa architektúra interiéru. Palubná doska je opäť stopercentne zhodná s konvenčným súrodencom. Styčné body možno nájsť tiež v rámci vybavenia, nechýba digitálny prístrojový panel, veľký head-up displej ani množstvo bezpečnostných asistentov.

Interiér SUV-kupé prebral väčšinu komponentov od typu X3 33 fotografií v galérii Interiér SUV-kupé prebral väčšinu komponentov od typu X3 Zdroj: BMW

BMW X4 dostane dovedna sedem motorov, z čoho päť preberie od príbuzného. Paleta benzínov sa nemení. Základ vytvorí prepĺňaný štvorvalec xDrive20i ponúkajúci výkon 135 kW (184 k), model xDrive30i dostane jeho silnejšie naladenie dosahujúce 185 kW (252 k). Vrcholom zážihovej ponuky bude variant M40i so šesťvalcom produkujúcim najviac 265 kW (360 k).

Vznetová ponuka má vyzerať podobne, no bude obsažnejšia. Štartovací dvojliter príde opäť v dvoch odrodách dosahujúcich špičku 140 kW (190 k) v prípade verzie xDrive20d alebo 170 kW (231 k) pod kapotou vyhotovenia xDrive25d. O priečku vyššie sa postaví šesťvalcový agregát s maximom 195 kW (265 k). Najdrahším členom cenníka bude model M40d, ktorý produkuje 240 kW (326 k) a na stovku zrýchli za 4,9 sekundy. To je len o desatinu menej než to trvá benzínovej alternatíve. Ako naznačujú štítky, pohon všetkých kolies je štandardom. To isté platí pre osemstupňový automat.

Paletu motorov rozšíri silný naftový člen línie M Performance 33 fotografií v galérii Paletu motorov rozšíri silný naftový člen línie M Performance Zdroj: BMW

Minuloročná výmena stráží bola v prípade BMW X3 veľmi komplexná a príbuzné SUV-kupé je na tom rovnako. Zoznam vylepšení je naozaj dlhý. Mníchov si od toho sľubuje lepšiu predajnosť než pri predchodcovi, ktorého si zakúpilo vyše 200-tisíc ľudí. Do obchodov príde nová iks-štvorka v lete. Na nemeckom trhu bude dostupná od 49 700 eur, najlacnejší diesel má stáť 52 500 eur.

Focus Media

Video
Najnovšie články
Nemci čoraz viac obľubujú kompaktné SUV

Napätie medzi USA a Iránom sa priostruje, čo priamo ovplyvňuje ceny ropy a po určitom omeškaní aj ceny palív na našich čerpačkách. Hoci zatiaľ palivá zlacňujú,...

Ceny benzínu a nafty: Dovolenky sa predražia

Ziskovosť a tržby automobiliek v celom svete klesajú a ich budúcnosť bude závisieť od investícií do nových technológií a vzájomnej spolupráce. Podľa Ernst &...

Ziskovosť automobiliek klesá, trh čaká veľké upratovanie

Rozvoj elektromobility je nezastaviteľný, s čím súvisí aj rozširujúca sa sieť nabíjacích staníc. Doba však ešte nie je tak ďaleko, aby sa dali nabíjačkou aj...

Hanba na sto rokov: Nabíjačkou fúkali kolesá

V pripravovanej novele zákona, ktorá v budúcnosti umožní obdobu "šrotovného" a dotáciu na nákup nízkoemisných vozidiel, došlo ku zmene. Tradičných hybridných...

Tradičné hybridné pohony štátnu dotáciu nedostanú

Nissan a Renault už dlhé roky spolupracujú v rámci spoločnej aliancie, no po zatknutí Carlosa Ghosna sa ich spory rozhoreli plnou silou. Automobilky sú teraz...

Nissan a Renault sú odhodlaní vyriešiť vzájomné spory

Stavebné práce na novej rýchlostnej ceste R7 napredujú dobrým tempom, na niektorých úsekoch sú výrazne popredu a začalo sa už s kladením prvej asfaltovej...

Na niektorých úsekoch R7 sú práce výrazne popredu
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×