Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Ford chce z Ruska vyvážať autá do EÚ

Ford v súčasnosti ťaží zo zotaveniu ruského automobilového trhu a rastúceho záujmu o jeho modely, najmä však o SUV a vany. Ford chce začať vyvážať autá aj do Európy.
22.01.2018 / Soňa Zverková

Vďaka zotaveniu ruského automobilového trhu sú tamojšie fabriky Fordu vyťažené, no spoločnosť stále zvažuje vývoz vozidiel aj do Európy. Zvýšenie počtu exportných trhoch považuje automobilka nielen za spôsob zvýšenia životaschopnosti svojich tovární, ale aj za cestu, ktorou by sa v budúcnosti vyhla prerušeniu výroby.

Ford počas poklesu ruského trhu vyvážal autá do Bieloruska a Kazachstanu, no teraz hľadá nové exportné príležitosti. Ako pre portál Automotive News Europe povedal výkonný riaditeľ Fordu Sollers Adil Širinov, kvalita áut vyrobených v Rusku je dostatočne dobrá, aby sa uplatnili aj u náročných zákazníkov v Európe. Navyše mnohí z jeho dodávateľov v Rusku medzičasom vyvážajú svoje diely aj do jeho európskych fabrík. Ako príklad Širinov uviedol tureckého dodávateľa Coskunoz, ktorý posiela časti karosérie EcoSport do rumunskej továrne Fordu.

Ford ohlásil vstup medzi elektrické SUV

Elektromobil má byť dielom špeciálneho tímu Edison. Výrobca preň vzkriesi označenie Mach 1, premiéru avizuje na rok 2020.

Ruský trh nových vozidiel dosiahol historický rekord 2,93 milióna kusov v roku 2012 a bol na najlepšej ceste prekonať Nemecko ako najväčšieho európskeho trhu. V dôsledku poklesu cien ropy a sankcií pre konflikt na Ukrajine sa však v roku 2016 predaj prepadol na 1,42 milióna. Ford v rekordnom roku 2012 predal v Rusku len zhruba 130 000 áut a vlani jeho predaj medziročne vzrástol o 18 percent na 50 360 vozidiel.

Jeho ruská dcéra Ford Sollers chce v Jelabuge vytvoriť 600 nových pracovných miest a zaviesť šesťdňový pracovný týždeň, aby pokryl dopyt po SUV a vanoch. Na druhej strane tieto nové miesta sčasti nahradia tie, ktoré zmizli počas krízových rokov. A hoci by sa predaj Fordu zotavil na úroveň z roka 2012, jeho tri továrne by i tak zápasili s nadbytočnou kapacitou.

Ford vo svojich troch továrňach v Jelabuge, Petrohrade a Naberežnom vyrába modely Kuga, Explorer, EcoSport, Fiesta, Focus, Mondeo a Transit. Automobilka je v Rusku stále stratová, no v tomto očakáva zisk, najmä vďaka rastúcemu záujmu o SUV a vany.


Najnovšie články
Test Kodiaq Sportline: Najlepšia Škoda

Štýlové kórejské vozidlo patrí ku kvalitným členom triedy B-SUV. S litrovým srdcom je príjemne svižné, motor by však mohol byť lepšie odizolovaný.

Test Kia Stonic 1.0 T-GDi: Trojvalcová osa

Kompletne otvorený roadster odkazuje na stroje z povojnového obdobia. Existujú dve verzie, pri oboch je základom kupé 812 Superfast.

Ferrari Monza má najsilnejší motor značky

Ford do Európy definitívne prináša Ranger Raptor a spolu s ním i ďalšie novinky. Oznámil to na autosalóne úžitkových vozidiel v Hannoveri. Tešiť sa po novom...

Premiéry Fordu: Ranger Raptor i Custom PHEV

Nemecko chcelo s pomocou stimulov a dotácií dostať na svoje ciele milión áut do roka 2020. Tento cieľ však nie je reálny a určite sa nenaplní.

Milión e-áut na nemeckých cestách tak skoro nebude

Jeseň na cestách prináša po suchom a teplom lete viaceré nové riziká. Jedno z nich však nesúvisí priamo s počasím. Práve v tomto období totiž stúpa riziko...

Zrážka so zverou: Čo robiť a ako jej zabrániť?

Samotný názov Lexus LS je už značka, ktorá má cveng po celom svete. My sme dostali možnosť otestovať schopnosti verzie v špecifikácii 500h. Môže exotický...

Test Lexus LS 500h: Zatieni nemeckú trojku?
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×