Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Bentayga prichádza s ďalším osemvalcom

Bentley dostalo motor prevzatý z modelu Cayenne Turbo, ktorý dosahuje výkon 404 kW (550 k). Okrem toho uvádza automobilka aj gigantické brzdy.
10 1 príspevok 15.01.2018 / Marek Pokrývka

Svoje pilotné SUV uviedlo Bentley s charakteristickou strojovňou W12, vďaka ktorej bolo až do nedávnej premiéry príbuzného Lamborghini Urus držiteľom titulu najrýchlejšieho zástupcu svojej triedy. Vôbec po prvýkrát totiž padla magická tristovka. Luxusný obor neskôr dostal alternatívu v podobe naftového agregátu V8, teraz prichádza s ďalším osemvalcom.

Bentley Bentayga dostalo benzínový osemvalec z Porsche 10 fotografií v galérii Bentley Bentayga dostalo benzínový osemvalec z Porsche Zdroj: Bentley

Anglická automobilka opäť siahla po koncernových zdrojoch. No kým turbodiesel vznikol pod taktovkou Audi, tentokrát bolo hlavným režisérom Porsche. Bentayga totiž dostalo motor prevzatý z modelu Cayenne Turbo. Ide o dvakrát prepĺňaný štvorlitrový benzín, ktorý dosahuje najvyšší výkon 404 kW (550 k) a krútiaci moment 770 Nm. Osemstupňový automat posiela parametre na všetky kolesá.

Nový variant je síce jednoznačne slabší než vrchol portfólia, ale za svoje dynamické parametre sa určite hanbiť nemusí. Stovka je totiž vecou 4,5 sekundy. Ručička rýchlomera sa zastaví na cifre 290 km/h, čo je stále viac než dosť. Bentley hovorí o kombinovanej spotrebe 11,4 l/100 km. Pod toto číslo sa podpísal aj fakt, že štvorlitrový agregát dokáže dočasne pracovať len s polovičným počtom piestov.

Karbónovo-keramické kotúče majú vpredu až 440 milimetrov 10 fotografií v galérii Karbónovo-keramické kotúče majú vpredu až 440 milimetrov Zdroj: Bentley

Navonok možno osemvalcovú verziu spoznať akurát podľa výfukových koncoviek, ktoré prevzala od naftového súrodenca. V predstavenej forme vozidlo navyše disponuje balíkom nahradzujúcim početné pochrómované detaily čiernymi. Okrem toho sa vyznačuje 22-palcovými kolesami s tmavým vnútrom a lešteným finišom, ktoré rozširujú paletu kolies. V ich vnútri sú gigantické brzdy.

Naftové Bentley: Stovka za 4,8 sekundy

Bentayga dostala rovnaký motor 4.0 TDI ako model Audi SQ7. V kolónke zrýchlenia má rovnaké číslo, jeho maximálna rýchlosť je však až 270 km/h.

Spolu s tretím motorom uvádza Bentley aj príplatkovú opciu karbónovo-keramického ústrojenstva, ktoré má nevídané rozmery. Na prednej náprave sa nachádzajú až 440-milimetrové kotúče doplnené 10-piestikovými strmeňmi. Zadné exempláre sú menšie, no s priemerom 370 mm taktiež nejde o nejakú drobnosť. Podľa výrobcu ide aktuálne o najväčší brzdový systém v sériových osobných autách. Balík noviniek pre SUV završujú tri interiérové detaily, okrem červeného koženého čalúnenia pribudli karbónové obklady a tiež volant obsahujúci dekoratívne drevené časti.


Video
Najnovšie články
Toyota C-HR: Elektrická verzia odhalená

So Škodou Scala sme sa zoznámili už aj na vlastnej koži, poznáme jej ceny, ale i jazdné vlastnosti. Teraz sa opäť začali objavovať správy o variante RS. Čo by...

Škoda Scala RS: Prvé detaily i vizualizácia

Kórejská automobilka predviedla v New Yorku štúdiu skromného elektrického kupé, ktoré zaujme dizajnom i dvojmiestnym interiérom.

Zamieri značka Genesis medzi malé autá?

Kamera v čínskom veľkomeste zachytila vznik požiaru, ktorý zničil zaparkovaný elektromobil. Pravdepodobne vznikol spontánne.

Tesla Model S: Prečo sa vznietila v garáži?

Pravidelná sezónna údržba auta obsahuje aj čosi viac ako prezutie pneumatík, výmenu oleja alebo umytie karosérie. Hovoríme o klimatizácii, ktorá je dôležitou...

Plesne a baktérie v aute: Na toto vodiči zabúdajú

Ropné trhy chytili druhý dych a strelka kompasu vytrvalo ukazuje na sever. To síce robí radosť financmajstrom ropných krajín, u motoristov však vyvoláva presne...

Benzín a nafta: Vysoké ceny zatiaľ neustúpia

S vylepšenou druhou generáciou populárneho auta sme sa vydali z brehov Botnického zálivu na najsevernejší cíp kontinentu dostupný po asfalte.

Mazda CX-5: Japonské SUV na vrchole Európy
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×