Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Bentayga prichádza s ďalším osemvalcom

Bentley dostalo motor prevzatý z modelu Cayenne Turbo, ktorý dosahuje výkon 404 kW (550 k). Okrem toho uvádza automobilka aj gigantické brzdy.
10 1 príspevok 15.01.2018 / Marek Pokrývka

Svoje pilotné SUV uviedlo Bentley s charakteristickou strojovňou W12, vďaka ktorej bolo až do nedávnej premiéry príbuzného Lamborghini Urus držiteľom titulu najrýchlejšieho zástupcu svojej triedy. Vôbec po prvýkrát totiž padla magická tristovka. Luxusný obor neskôr dostal alternatívu v podobe naftového agregátu V8, teraz prichádza s ďalším osemvalcom.

Bentley Bentayga dostalo benzínový osemvalec z Porsche 10 fotografií v galérii Bentley Bentayga dostalo benzínový osemvalec z Porsche Zdroj: Bentley

Anglická automobilka opäť siahla po koncernových zdrojoch. No kým turbodiesel vznikol pod taktovkou Audi, tentokrát bolo hlavným režisérom Porsche. Bentayga totiž dostalo motor prevzatý z modelu Cayenne Turbo. Ide o dvakrát prepĺňaný štvorlitrový benzín, ktorý dosahuje najvyšší výkon 404 kW (550 k) a krútiaci moment 770 Nm. Osemstupňový automat posiela parametre na všetky kolesá.

Nový variant je síce jednoznačne slabší než vrchol portfólia, ale za svoje dynamické parametre sa určite hanbiť nemusí. Stovka je totiž vecou 4,5 sekundy. Ručička rýchlomera sa zastaví na cifre 290 km/h, čo je stále viac než dosť. Bentley hovorí o kombinovanej spotrebe 11,4 l/100 km. Pod toto číslo sa podpísal aj fakt, že štvorlitrový agregát dokáže dočasne pracovať len s polovičným počtom piestov.

Karbónovo-keramické kotúče majú vpredu až 440 milimetrov 10 fotografií v galérii Karbónovo-keramické kotúče majú vpredu až 440 milimetrov Zdroj: Bentley

Navonok možno osemvalcovú verziu spoznať akurát podľa výfukových koncoviek, ktoré prevzala od naftového súrodenca. V predstavenej forme vozidlo navyše disponuje balíkom nahradzujúcim početné pochrómované detaily čiernymi. Okrem toho sa vyznačuje 22-palcovými kolesami s tmavým vnútrom a lešteným finišom, ktoré rozširujú paletu kolies. V ich vnútri sú gigantické brzdy.

Naftové Bentley: Stovka za 4,8 sekundy

Bentayga dostala rovnaký motor 4.0 TDI ako model Audi SQ7. V kolónke zrýchlenia má rovnaké číslo, jeho maximálna rýchlosť je však až 270 km/h.

Spolu s tretím motorom uvádza Bentley aj príplatkovú opciu karbónovo-keramického ústrojenstva, ktoré má nevídané rozmery. Na prednej náprave sa nachádzajú až 440-milimetrové kotúče doplnené 10-piestikovými strmeňmi. Zadné exempláre sú menšie, no s priemerom 370 mm taktiež nejde o nejakú drobnosť. Podľa výrobcu ide aktuálne o najväčší brzdový systém v sériových osobných autách. Balík noviniek pre SUV završujú tri interiérové detaily, okrem červeného koženého čalúnenia pribudli karbónové obklady a tiež volant obsahujúci dekoratívne drevené časti.


Video
Najnovšie články
Niki Lauda:  Jeho kariéra udivuje do dnešných dní

Znovuzrodenie firmy, ktorá sa do histórie zapísala najmä modelom Pantera, má prebehnúť na Festivale rýchlosti v Goodwoode.

De Tomaso: Talianska značka opäť ožije

Oprava a rekonštrukcia mosta pred Malackami si vyžiadali uzatvorenie úseku. Vodiči, ktorí do mesta prichádzajú od diaľnice D2, musia počítať s obchádzkami.

Pri ceste do Malaciek po D2 počítajte s obchádzkou

Po tom, čo nemecké úrady začali vyšetrovať podozrenie z existencie nelegálneho softvéru v modelovom rade Mercedes GLK, vznikli pochybnosti o ďalších modeloch...

Dieselgate: Podozrenia voči Daimleru sa množia

V novom spote upozorňujúcom na premiéru omladeného vozidla automobilka prezradila, že modelovú paletu rozšíri variant Scout.

Škoda Superb: Po facelifte aj do terénu?

Japonská automobilka prichádza s novou dodávkou. Ide o minimálne upravený Renault Kangoo, ktorý má pritom čoskoro dostať nástupcu.

Nissan uvádza kompaktný van NV250

Frekventovaná cesta v srbskom regióne Grdelica patrila medzi nočné mory, nakoľko bola známa ako chronický "lievik". Srbsko dokončilo a otvorilo posledný úsek...

Srbsko otvorilo posledný úsek tranzitného ťahu
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×