Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Autosalón Viedeň: Oplatí sa tam merať cestu?

FOTO
Autoshow vo Viedni je atraktívna aj pre Slovákov. Od našich hraníc nie je ďaleko, tragický nie je ani poplatok za vstup. Skutočne sa tam však oplatí merať cestu? Išli sme to zistiť za vás.
63 9 príspevkov 13.01.2018 / Filip Kadlečík

Na Slovensku majú cveng predovšetkým dve automobilové výstavy. Prvou z nich je autosalón v Bratislave, druhou autoshow Nitra. Neďaleko našich hraníc sa však koná aj ďalšia veľká prehliadka, kde možno vidieť množstvo automobilov, ktoré na náš trh dorazia až v najbližších mesiacoch.

Na viedenskom výstavisku nájdete štyri stovky modelov od 40-tich výrobcov 63 fotografií v galérii Na viedenskom výstavisku nájdete štyri stovky modelov od 40-tich výrobcov Zdroj: Filip Kadlečík

Svoju vlastnú autoshow totiž organizuje aj Viedeň a rakúske hlavné mesto sa rozhodne nemá za čo hanbiť. Veľkosťou či skladbou automobiliek sa dá prirovnať k tej, ktorá sa koná v Bratislave, ponúkne však aj niečo navyše- prítomnosť exkluzívnych áut, ktorých cenovka stúpa do závratných výšin.

Celkovo tu tento rok svoje produkty vystavuje 40 výrobcov, dokopy možno pod strechami hál výstaviska vidieť 400 rôznych modelov, od superdrahého Mercedesu-Maybach G650 Landaulet až po kombi Lada Vesta. Mnohé z nich si na rakúskej pôde odbíjajú debut. Najhorúcejšou novinkou je nabrúsené Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio, ktoré zažíva svoju európsku premiéru. Ťahákom však rozhodne bude aj Rolls-Royce Phantom a Buggati Chiron. Pozitívom pritom je, že takmer žiadne auto nie je zamknuté. Nitra či Bratislava sa v tomto ohľade na Viedeň nechytajú.

>>> Tieto automobilové novinky žiaria na autoshow vo Viedni <<<

V porovnaní s našou Nitrou je výhodou aj fakt, že vo Viedni sa to hlavné deje pod jednou strechou. Automobily sú umiestnené v dvoch veľkých halách, ktoré sú spojené preskleným tunelom. Každý z nich si teda aj za zlého počasia možno prezrieť suchou nohou.

Progres hlavnej autoshow Rakúska je vidieť aj na prítomnosti množstva zaujímavých sprievodných atrakcií. Jazdu vo virtuálnej realite tam ponúka takmer každá automobilka. Najviac ľudí priťahuje Toyota GT86 s projektorom namiereným na čelné sklo. Fyzické spojenie s reálnym autom a sloboda počítačovej hry sú na nezaplatenie.

Všetko sa deje pod jednou strechou, medzi budovami nemusíte chodiť komplikovane ako na autosalóne v Nitre 63 fotografií v galérii Všetko sa deje pod jednou strechou, medzi budovami nemusíte chodiť komplikovane ako na autosalóne v Nitre Zdroj: Filip Kadlečík

Blízkosť Viedne znamená, že ani doprava na prehliadku nemusí byť komplikovaná. Ak sa rozhodnete ísť vlastným automobilom, ušetriť môžete vďaka alternatívnej trase vedúcej mimo diaľnice. My sme ju prešli a za úsporu rozhodne stála. Nebola omnoho dlhšia a stále bola pomerne komfortná. Ak by ste nechceli cestovať autom, odporúčame vlak či autobus. Z tamojšej hlavnej stanice sa totiž na autoshow dostanete pohodlným metrom približne za 12 minút.

Maybach G650: Na jeden deň byť pánom sveta

Pokiaľ ste doteraz považovali najdrahšiu verziu triedy G od Mercedesu za nevkusnú – neoplatí sa nad ňou zbytočne vzrušovať. Existovať bude aj tak len 99 exemplárov. My sme si jeden z nich vyskúšali...

Vstupné počas oboch víkendových dní stojí 11,50 eur. Táto cena je platná pre kúpu prostredníctvom webovej stránky výstavy, na mieste sú lístky o dve eurá drahšie. Autoshow je v sobotu i nedeľu otvorená od 09:00 do 18:00. Priamo na mieste sú k dispozícii aj šatne s veľkou kapacitou a niekoľko bufetov. Toalety sú rozmiestnené adekvátne a disponujú aj pitnou vodou. Tak ako, navnadili sme vás na výlet do Viedne?


Najnovšie články
Milión e-áut na nemeckých cestách tak skoro nebude

Jeseň na cestách prináša po suchom a teplom lete viaceré nové riziká. Jedno z nich však nesúvisí priamo s počasím. Práve v tomto období totiž stúpa riziko...

Zrážka so zverou: Čo robiť a ako jej zabrániť?

Samotný názov Lexus LS je už značka, ktorá má cveng po celom svete. My sme dostali možnosť otestovať schopnosti verzie v špecifikácii 500h. Môže exotický...

Test Lexus LS 500h: Zatieni nemeckú trojku?

Najdostupnejší model je vybavený obdobnou technikou ako o stupeň vyšší exemplár, zrýchlenie na stovku je vecou 4,9 sekundy.

Mercedes-AMG: Pribudol základ GT 43

Na parížskom autosalóne pravdepodobne spoznáme štúdiu, ktorá bude evokovať ikonický typ 504. Prinesie retro štýl s modernými prvkami.

Peugeot chystá  reinkarnáciu kupé 504

Tretia generácia terénneho stroja známeho ako KLTV evokuje ikonický Hummer, poháňa ju turbodiesel s výkonom 165 kW (225 k).

Kia vyrába aj off-road, no len pre armádu

Volkswagen chce urýchliť prechod na elektrický pohon. Už o tri roky plánuje spustiť výrobu 27 elektrických modelov a do vývoja investuje desiatky miliárd eur.

VW pripravuje 27 elektrických modelov
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×