Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Kia Niro EV: Štúdia prináša veľké úpravy

V koncepte crossoveru nezostal kameň na kameni. Výrazne prekopaný je exteriér i kabína, elektrický pohon má nečakané parametre.
17 1 príspevok 10.01.2018 / Marek Pokrývka

Pred niekoľkými dňami Kia prezradila, že svojmu typu Niro daruje čistokrvný elektrický pohon. Skopíruje tak postup použitý pri príbuznom menom Hyundai Ioniq. Už prvotné avízo konceptu naznačilo, že nepôjde len o technickú stránku. Menil sa aj dizajn. Štúdia prináša skutočne veľké úpravy a popri svojom výzore trochu prekvapuje parametrami pohonu.

Kia Niro EV debutovala na výstave CES v Las Vegas 17 fotografií v galérii Kia Niro EV debutovala na výstave CES v Las Vegas Zdroj: Kia

Karoséria crossoveru si síce ponechala svoje základné tvary, no reálne nezostal kameň na kameni. Pôvodný je pravdepodobne len skelet s bočnými dverami. Vpredu je predĺžená kapota nadväzujúca na plnú masku chladiča, ktorej súčasťou je displej. O niečo vyššie sú zmenšené plne diódové svetlomety. Nárazník je výrazne upravený a obsahuje ďalšie LED moduly.

Pôvodné nezostali ani blatníky, okrem toho kórejská automobilka zmenila spätné zrkadlá, prahy i strešný spojler. Zadné partie sú opäť kompletne iné. Plocha svetiel je menšia, piate dvere sú kratšie a modifikovaný nárazník dostal diódy i podsvietené označenie Niro EV. Okrem základného laku obsahuje aj leštené segmenty čiernej a medenej farby. Tie nájdeme vo viacerých častiach karosérie, nechýbajú ani na diskoch kolies s dizajnom evidentne podriadeným prúdeniu vzduchu.

Interiér štúdie dostal výrazne modernejší nádych 17 fotografií v galérii Interiér štúdie dostal výrazne modernejší nádych Zdroj: Kia

Kabína konceptu je prekopaná ešte výraznejšie než exteriér. Obsahuje štíhle sedadlá s integrovanými hlavovými opierkami, odlišnú palubnú dosku, centrálny tunel, panely dverí či stropný modul, reálne tu asi nie je jediný komponent ponechaný zo sériovky. Interiér pôsobí minimalistickým dojmom. Prím v ňom hrajú displeje a dotykové ovládače, ktoré dopĺňa kruhový volič režimu prevodovky. Na palube je pritom rozhranie rozumejúce gestám a automaticky nastavujúce vozidlo rozoznaním tváre a hlasu vodiča.

Test Kia Niro: Funguje na jednotku

Hybridný crossover sa kórejským konštruktérom podaril. Jeho pohon výrazne neobmedzil praktickú stránku, no vďaka nemu dokáže jazdiť naozaj úsporne.

Z hľadiska techniky sme očakávali prevzatie pohonu od príbuzného liftbacku Hyundai Ioniq Electric, no minimálne v rámci štúdie sa tento scenár nekoná. Kia Niro EV nečakane disponuje silnejším elektromotorom dosahujúcim 150 kW (204 k). Okrem toho má batériu typu LiPo s kapacitou 64 kWh, ktorá má poskytnúť maximálny akčný rádius 383 kilometrov. To znie celkom použiteľne. Kórejská automobilka už pracuje na sériovej verzii tohto modelu, očakávať ju môžeme v najbližších rokoch.


Najnovšie články
Peugeot e-Legend: Retro kupé na elektrinu

BMW radu 1 už netrpezlivo čaká na ďalšiu generáciu a čoskoro sa jej aj dočká. Vo vrcholnom vyhotovení M145i sa však už budeme musieť zaobísť bez šesťvalca...

BMW M145i: Vieme, čo má nahradiť šesťvalec

Bratislave sa zrejme už čoskoro minú evidenčné čísla so skratkou BL. Polícia preto spúšťa hlasovanie o novej skratke.

Aj keď biznis VW v Iráne nie je rozsiahly, krok firmy znamená symbolické víťazstvo pre amerického prezidenta Donalda Trumpa.

Volkswagen sa sťahuje z iránskeho trhu

Kórejskí grafici vytvorili vizualizáciu, ktorej základom sa stala fotografia maskovaného prototypu. Obrázok nie je ďaleko od reálnej verzie.

Ako bude vyzerať Chevrolet Corvette C8?

Hot-hatch disponuje vyladenou verziou štvorvalca, má zvýšenú tuhosť karosérie a prepracovaný podvozok. Stovku zhltne za 4,7 sekundy.

Mercedes-AMG A 35 poháňa 306 žrebcov

Štýlové kórejské vozidlo patrí ku kvalitným členom triedy B-SUV. S litrovým srdcom je príjemne svižné, motor by však mohol byť lepšie odizolovaný.

Test Kia Stonic 1.0 T-GDi: Trojvalcová osa
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×