Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Volkswagen uvádza do predaja malé SUV

Koncernový súrodenec typu Arona prichádza do slovenských obchodov so základnou cenou 16 840 eur, piatimi motormi a tromi úrovňami vybavenia.
9 6 príspevkov 14.12.2017 / Marek Pokrývka

Od premiéry konceptu T-Roc na ženevskom autosalóne v roku 2014 pripravoval Volkswagen motoristickú verejnosť na to, že z neho upečie sériový produkt. Vozidlo stojace na platforme MQB nakoniec odhalil počas leta. Koncernový súrodenec skôr uvedeného typu Seat Arona mal výstavný debut na frankfurtskom autosalóne a momentálne ho výrobca uvádza do predaja.

Volkswagen T-Roc je v základe vybavený trojvalcom 1.0 TSI 9 fotografií v galérii Volkswagen T-Roc je v základe vybavený trojvalcom 1.0 TSI Zdroj: Volkswagen

Novinka spadajúca medzi malé SUV prichádza do slovenských obchodov so základnou cenou 16 840 eur. To je o vyše dvetisíc viac než stojí jej španielsky príbuzný. Dôvodom však nie je značka, ale najmä odlišné vybavenie a tiež dostupnosť pohonu 4x4. S ním Arona rátať nemôže v žiadnej verzii. T-Roc je u nás k dispozícii s piatimi pohonnými jednotkami a v trochu úrovniach. Na vznetové modely s predným pohonom si však treba počkať, reálne prídu až v apríli budúceho roka.

Volkswagen T-Roc: Najmenší z rodu má 4x4

Seat Arona dostal koncernového príbuzného, ktorý má vlastný dizajn i interiér. Napriek obdobnej palete motorov mu nechýba pohon 4Motion.

Základ nenesie žiaden prívlastok, pričom okrem známeho zážihového trojvalca 1.0 TSI naladeného na 85 kW (115 k) je dostupný s dvomi ďalšími motormi. Vyberať si možno medzi rovnako výkonnou 1,6-litrovou naftou alebo benzínom 1.5 TSI s maximom 110 kW (150 k). Ten je štandardne kombinovaný so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG, inak má radenie na starosti klasický manuál so šiestimi stupňami.

Už v najnižšom vybavení má SUV napríklad zadné LED svetlá 9 fotografií v galérii Už v najnižšom vybavení má SUV napríklad zadné LED svetlá Zdroj: Volkswagen

Štartovacie vybavenie zahŕňa diódové denné svietenie a zadné LED svetlá, oceľové 16-palcové disky, elektrické ovládanie všetkých okien, šesť airbagov, el. parkovaciu brzdu, dažďový senzor, klimatizáciu, palubný počítač Plus, dotykový displej autorádia s 6,5-palcovou uhlopriečkou, rozhranie Bluetooth a množstvo ďalších detailných prvkov. V základe je tiež zahrnutých viacero moderných bezpečnostných systémov, vrátane sledovania jazdných pruhov, systému Front Assist a funkcie núdzového brzdenia.

O stupeň vyššie stojaci variant T-Roc Style (od 18 800 eur) si možno okrem spomínaných verzií objednať aj s 1,5-litrovým agregátom doplneným mechanickou prevodovkou a štyrmi konfiguráciami naftového dvojlitra dosahujúceho 110 kW (150 k). Vyberať sa pri ňom dá ľubovoľne medzi dvomi prevodovkami i pohonom, okrem klasického predného je v ponuke aj systém 4Motion.

V tejto úrovni sú štandardom ľahkozliatinové ráfiky s priemerom 16 palcov, komfortné sedadlá a možno si zvoliť aj dvojfarebné lakovanie či interiérové dekoračné panely so štyrmi odtieňmi. Do vybavenia okrem toho pribúdajú parkovacie senzory na oboch koncoch karosérie, multifunkčný volant, adaptívny tempomat či stredová lakťová opierka s výduchom ventilácie pre vzadu sediacich. V prípade pohonu 4x4 pribúda aj volič jazdných profilov a asistent zjazdu z kopca.

Digitálny prístrojový panel je vo verzii Sport štandardom 9 fotografií v galérii Digitálny prístrojový panel je vo verzii Sport štandardom Zdroj: Volkswagen

Najdrahším členom cenníka je vyhotovenie Sport (od 23 660 eur). Exkluzívne s ním je v ponuke benzínový dvojliter dosahujúci maximálny výkon 140 kW (190 k), ktorý má štandardne DSG i pohon 4x4. Na druhej strane si vrcholný model nekúpite so zážihovým trojvalcom ani 1,6-litrovou naftou. Jeho štartovacia priečka je preto pomerne vysoká. Štandard však obsahuje LED svetlomety, hmlovky, pochrómované lišty na karosérii, 17-palcové disky kolies, športové sedadlá, digitálny prístrojový panel, dvojzónovú klimatizáciu, multimediálny systém s 8-palcovým displejom či diódové interiérové osvetlenie. Extra je tiež systém rozpoznania únavy vodiča.

Frankfurt: T-Roc dostal verziu R-Line

Športovo štylizovaný model prináša najmä upravený bodykit. Okrem jeho predstavenia výrobca potvrdil paletu motorov, ktorá obsahuje aj dvojlitre.

Priplatiť si možno za niekoľko rôznych balíkov a slušnú porciu samostatných prvkov. Medzi najdrahšími opciami nájdeme kožené čalúnenie, ktoré aj pri špičkovom vybavení stojí 2 150 eur navyše, adaptívne pruženie za 1 150 eur a sadu 19-palcových kolies ocenených pri verzii Sport na 1 080 eur. O desať dukátov viac stojí panoramatické strešné okno, obdobnú čiastku nesie aj špeciálna žltá metalíza s kontrastnou strechou a štvorcifernú sumu má aj nezávislé kúrenie doplnené vyhrievanými prednými sedadlami. 

Cenník

Motor/Pohon

T-Roc

T-Roc Style

T-Roc Sport

1.0 TSI

16 840 €

18 800 €

-

1.5 TSI

-

21 340 €

23 660 €

1.5 TSI DSG

21 490 €

23 450 €

25 770 €

2.0 TSI DSG 4Motion

-

-

29 230 €

1.6 TDI

19 740 €

21 700 €

-

2.0 TDI

-

23 620 €

25 930 €

2.0 TDI DSG

-

25 720 €

28 040 €

2.0 TDI 4Motion

-

25 700 €

28 020 €

2.0 TDI DSG 4Motion

-

27 810 €

30 120 €


Najnovšie články
Milión e-áut na nemeckých cestách tak skoro nebude

Jeseň na cestách prináša po suchom a teplom lete viaceré nové riziká. Jedno z nich však nesúvisí priamo s počasím. Práve v tomto období totiž stúpa riziko...

Zrážka so zverou: Čo robiť a ako jej zabrániť?

Samotný názov Lexus LS je už značka, ktorá má cveng po celom svete. My sme dostali možnosť otestovať schopnosti verzie v špecifikácii 500h. Môže exotický...

Test Lexus LS 500h: Zatieni nemeckú trojku?

Najdostupnejší model je vybavený obdobnou technikou ako o stupeň vyšší exemplár, zrýchlenie na stovku je vecou 4,9 sekundy.

Mercedes-AMG: Pribudol základ GT 43

Na parížskom autosalóne pravdepodobne spoznáme štúdiu, ktorá bude evokovať ikonický typ 504. Prinesie retro štýl s modernými prvkami.

Peugeot chystá  reinkarnáciu kupé 504

Tretia generácia terénneho stroja známeho ako KLTV evokuje ikonický Hummer, poháňa ju turbodiesel s výkonom 165 kW (225 k).

Kia vyrába aj off-road, no len pre armádu

Volkswagen chce urýchliť prechod na elektrický pohon. Už o tri roky plánuje spustiť výrobu 27 elektrických modelov a do vývoja investuje desiatky miliárd eur.

VW pripravuje 27 elektrických modelov
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×