Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Peugeot i-Cockpit možno príde aj na more

Automobilka sa spojila s výrobcom lodí. Dvojica firiem navrhla vnútorný priestor plavidla, ktorý obsahuje viacero riešení zo sveta štyroch kolies.
13 14.12.2017 / Marek Pokrývka

Počas ostatných rokov začal Peugeot vo svojich automobiloch používať netradičnú architektúru interiéru. Zmenšil volant a prístrojový panel presunul podstatne vyššie, aby bol z pohľadu vodiča nad jeho vencom. Klasické budíky následne nahradil displejom. Vznikla tak zaujímavá koncepcia, ktorú jej tvorcovia nazvali i-Cockpit. Onedlho možno príde aj na more.

Sea Drive Concept je projektom spoločností Peugeot a Benetau 13 fotografií v galérii Sea Drive Concept je projektom spoločností Peugeot a Benetau Zdroj: Peugeot

Francúzska automobilka sa spojila s popredným výrobcom lodí Benetau, ktorý je jej krajanom. Dvojica firiem spoločne navrhla vnútorný priestor bližšie nešpecifikovaného plavidla. No vzhľadom na celkový tvar ide pravdepodobne o nejaký rýchločln, čo potvrdzuje aj dvojmiestne usporiadanie. Sea Drive Concept je však najmä o rozvrhnutí kabíny a ovládacích prvkov. Všimnúť si tam možno viacero riešení známych zo sveta štyroch kolies, ktoré dopĺňajú detaily špecifické pre vodné stroje.

Test Peugeot 5008: Sedí mu viac nafta?

Do našej redakčnej garáže sa vrátila päťtisícosmička, predtým skúšaný benzínový trojvalec však nahradil objemnejší naftový motor.

Štúdia disponuje palubnou doskou obsypanou striebornými ovládačmi pripomínajúcimi typy 3008 a 5008. Okrem toho má kompaktný volant prevzatý z automobilov, na ktorom však logo leva nahradil symbol morského koňa. Ide o podpis Benetau. Za nevšedným kormidlom sa nachádza vysoko ukotvený 8-palcový displej zobrazujúci základné informácie o plavidle, ten dopĺňa 17-palcová dotyková obrazovka slúžiaca na ovládanie množstva techniky.

V interiéri je použitý volant priamo prevzatý z automobilov 13 fotografií v galérii V interiéri je použitý volant priamo prevzatý z automobilov Zdroj: Peugeot

Rozhranie nazvané Ship Control zoskupuje všetky dôležité prvky. Kapitán môže pomocou neho ovládať navigáciu, osvetlenie paluby, klimatizáciu či elektrické napájanie a čerpadlá, ale tiež ozvučenie či pohonné jednotky. Zároveň panel umožňuje kontrolu palivovej nádrže či stavu batérií. Ide tak o zjednodušenie celého procesu ovládania lode, ktoré sa možno čoskoro premietne do reality.


Najnovšie články
Milión e-áut na nemeckých cestách tak skoro nebude

Jeseň na cestách prináša po suchom a teplom lete viaceré nové riziká. Jedno z nich však nesúvisí priamo s počasím. Práve v tomto období totiž stúpa riziko...

Zrážka so zverou: Čo robiť a ako jej zabrániť?

Samotný názov Lexus LS je už značka, ktorá má cveng po celom svete. My sme dostali možnosť otestovať schopnosti verzie v špecifikácii 500h. Môže exotický...

Test Lexus LS 500h: Zatieni nemeckú trojku?

Najdostupnejší model je vybavený obdobnou technikou ako o stupeň vyšší exemplár, zrýchlenie na stovku je vecou 4,9 sekundy.

Mercedes-AMG: Pribudol základ GT 43

Na parížskom autosalóne pravdepodobne spoznáme štúdiu, ktorá bude evokovať ikonický typ 504. Prinesie retro štýl s modernými prvkami.

Peugeot chystá  reinkarnáciu kupé 504

Tretia generácia terénneho stroja známeho ako KLTV evokuje ikonický Hummer, poháňa ju turbodiesel s výkonom 165 kW (225 k).

Kia vyrába aj off-road, no len pre armádu

Volkswagen chce urýchliť prechod na elektrický pohon. Už o tri roky plánuje spustiť výrobu 27 elektrických modelov a do vývoja investuje desiatky miliárd eur.

VW pripravuje 27 elektrických modelov
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×