Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Nový motor Renault ide proti downsizingu

Na vývoji evolučnej verzie prepĺňaného benzínového štvorvalca s Francúzmi spolupracoval Mercedes-Benz a ruku k dielu priložil aj Nissan.
4 17 príspevkov 11.12.2017 / Marek Pokrývka

Počas tejto dekády sa veľká časť pohonných jednotiek bežných automobilov predávaných v Európe kapacitne scvrkla. V ostatnom čase sa však čoraz častejšie hovorí, že na splnenie pripravovaných emisných limitov sa trend bude musieť zvrátiť. Objavujú sa už prvé lastovičky. Proti rozšírenému downsizingu ide napríklad Renault, ktorý predstavil nový motor.

Renault uvedie agregát 1.3 TCe pod kapotou dvojičiek Scénic 4 fotografií v galérii Renault uvedie agregát 1.3 TCe pod kapotou dvojičiek Scénic Zdroj: Renault

Francúzsky výrobca nahradí svoj prepĺňaný benzínový štvorvalec 1.2 TCe evolučne vylepšenou verziou, ktorá je o niečo väčšia. Na vývoji agregátu s presným zdvihovým objemom 1 330 centimetrov kubických s ním spolupracoval Mercedes-Benz. Ruku k dielu priložil aj Nissan, napríklad špeciálny povrch stien valcov umožňujúci lepší prestup tepla vychádza z technológie uvedenej športovým modelom GT-R. Turbomotor používa variabilné časovanie sacích i výfukových ventilov a priame vstrekovanie paliva.

V porovnaní s predchodcom má štvorvalec ponúkať väčší krútiaci moment v nízkych otáčkach, jeho lepší priebeh vo vyššom pracovnom tempe a zároveň dosahovať menšiu spotrebu i emisie oxidu uhličitého. Dostupný bude v troch rôznych naladeniach: TCe 115, TCe 140 a TCe 160. Základ vyprodukuje výkon 85 kW (115 k) a krútiaci moment 220 Nm, pri silnejšom možno rátať s najvyššou porciou 103 kW (140 k) a 240 Nm.

V porovnaní s predchodcom je zážihový štvorvalec objemnejší 4 fotografií v galérii V porovnaní s predchodcom je zážihový štvorvalec objemnejší Zdroj: Renault

Prostredný model bude na rozdiel od základu dostupný popri manuáli so šiestimi prevodmi aj so sedemstupňovou dvojspojkou. Špičkové naladenie 1,3-litrového benzínového štvorvalca s označením TCe 160 zo seba vyžmýka 120 kW (160 k). Vrchol krútiaceho momentu závisí od voľby prevodovky: kým pri mechanike je to 260 Nm, model vybavený samočinnou skriňou EDC má 270 Nm.

Duster druhej generácie aj s logom Renault

SUV známe u nás pod rumunskou značkou sa bude naďalej predávať v rôznych častiach sveta, kde má niesť symboly materskej spoločnosti.

Kombinovaná spotreba podľa normy EDC sa podľa papierových parametrov prakticky nemení. Najslabšie vyhotovenie dosahuje oficiálne pod kapotou typu Scénic priemer 5,4 l/100 km a pri objemnejšom súrodencovi s prívlastkom Grand má spotrebovať o dva decilitre viac. Pre vrcholný sedemmiestny model so siedmimi sedadlami a dvojspojkovou prevodovkou udávajú Francúzi 5,5 litra na sto. Práve tieto rodinne orientované dvojičky dostanú motor 1.3 TCe ako prvé, na cesty sa dostanú v polovici januára. No jeho nasadenie môžeme postupne očakávať môžeme aj v ďalších modeloch koncernu Renault-Nissan.


Video
Najnovšie články
Vietor trápi Slovensko: Ako sa v ňom správať?

Na šanghajskej výstave mal premiéru elektromobil s dvojakou identitou, detailné parametre si výrobca zatiaľ necháva pre seba.

Toyota C-HR: Elektrická verzia odhalená

Kórejská automobilka predviedla v New Yorku štúdiu skromného elektrického kupé, ktoré zaujme dizajnom i dvojmiestnym interiérom.

Zamieri značka Genesis medzi malé autá?

Kamera v čínskom veľkomeste zachytila vznik požiaru, ktorý zničil zaparkovaný elektromobil. Pravdepodobne vznikol spontánne.

Tesla Model S: Prečo sa vznietila v garáži?

Pravidelná sezónna údržba auta obsahuje aj čosi viac ako prezutie pneumatík, výmenu oleja alebo umytie karosérie. Hovoríme o klimatizácii, ktorá je dôležitou...

Plesne a baktérie v aute: Na toto vodiči zabúdajú

Ropné trhy chytili druhý dych a strelka kompasu vytrvalo ukazuje na sever. To síce robí radosť financmajstrom ropných krajín, u motoristov však vyvoláva presne...

Benzín a nafta: Vysoké ceny zatiaľ neustúpia

S vylepšenou druhou generáciou populárneho auta sme sa vydali z brehov Botnického zálivu na najsevernejší cíp kontinentu dostupný po asfalte.

Mazda CX-5: Japonské SUV na vrchole Európy
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×