Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Subaru Ascent: Obor ubytuje až ôsmich

Najväčšie vozidlo značky meria na dĺžku takmer presne päť metrov, má bohaté vybavenie a prepĺňaný benzínový boxer s objemom 2,4 litra.
18 4 príspevky 29.11.2017 / Marek Pokrývka

Po trojročnej prestávke sa medzi veľké SUV vracia Subaru. Plány na vyplnenie vákua po nie veľmi úspešnom type Tribeca vlani ohlásilo konceptom Viziv-7, v tomto roku ho nasledoval Ascent. Rovnaké označenie dostal sériový produkt. Automobilka to deklarovala len nedávno a naznačila tiež tvar vozidla i usporiadanie jeho interiéru. Živá premiéra v LA dala skladačku dokopy. Prináša aj informáciu o dostupnosti v USA, kde sa predaj má odštartovať začiatkom budúceho leta.

Subaru Ascent bude pravdepodobne dostupné iba v USA 18 fotografií v galérii Subaru Ascent bude pravdepodobne dostupné iba v USA Zdroj: Subaru

Japonská novinka svojimi rozmermi napĺňa očakávania. Oproti obom spomínaným štúdiám je síce menšia, ale nie o veľa. Ide o historicky najväčšie vozidlo značky. Na dĺžku meria takmer presne päť metrov, šírka karosérie dosahuje 193 cm a výška 182 centimetrov. Osi náprav sú od seba vzdialené presne 289 cm. Veľkosti auta zodpovedajú disky kolies s priemerom 18 alebo 20 palcov (podľa vybavenia), svetlá výška meria 22 cm.

Z dizajnového hľadiska vozidlo neprekvapuje. Od newyorského exponátu sa výrazne nelíši, zachované zostali okrem iného aj mohutné blatníky. Subaru prešlo akurát očakávanými úpravami. Zapustené kľučky nahradili klasické, spätné zrkadlá majú normálnu veľkosť a svetlá dostali konvenčnejšiu architektúru. Vo vyšších vybaveniach však môžu byť kompletne diódové. Hodnotnú auru vyvolávajú pochrómované doplnky, kým dve koncovky výfuku a strešný spojler pridávajú trochu športového korenia.

V prostrednom rade budú podľa verzie tri alebo dve miesta 18 fotografií v galérii V prostrednom rade budú podľa verzie tri alebo dve miesta Zdroj: Subaru

Už vopred bolo jasné, že Subaru Ascent bude disponovať tromi radmi sedadiel. Stále sa pritom skloňovala sedemmiestna konfigurácia. Obor však nakoniec ubytuje až ôsmich, štandardne totiž dostane usporiadanie 2+3+3. Lepšie verzie budú mať uprostred dve „kapitánske“ sedadlá namiesto klasickej trojmiestnej lavice. Aj pri plnom obsadení má batožinový priestor podľa automobilky pojať pekných 555 litrov, po sklopení zadných radov karoséria poskytne vnútorný objem 2 055 l.

Test Subaru Forester XT: Pocta tradíciám SUV

Subaru ako také má imidž automobilky, ktorá vyrába drsné a spoľahlivé autá. Forester je pritom jedným zo základných kameňov európskeho úspechu. Platí pre neho to isté, alebo ide o bežné SUV, ktoré...

Vozidlo príde do amerických obchodov s bohatým štandardným vybavením, ktoré obsahuje napríklad bezpečnostný systém EyeSight, trojzónovú klimatizáciu, multimediálny systém Starlink s dotykovým displejom či parkovaciu kameru. Vyššie úrovne pridávajú extra bezpečnostné prvky, kožené čalúnenie, bezkľúčový systém, Wi-Fi a prémiové ozvučenie značky Harman/Kardon disponujúce štrnástimi reproduktormi.

Štandardom je prevodovka CVT a pohon všetkých kolies 18 fotografií v galérii Štandardom je prevodovka CVT a pohon všetkých kolies Zdroj: Subaru

Už dávnejšie sa šuškalo, že Ascent dostane prepĺňaný štvorvalec so zdvihovým objemom 2,4 litra. Klebety sa potvrdili. SUV prichádza výhradne s kompletne novým benzínovým boxerom, pre ktorý americká filiálka automobilky uvádza výkon 260 koní. Hodnotu možno prepočítať do metrickej sústavy na maximum 194 kW (264 k). Krútiaci moment vrcholí pri hodnote 375 Nm, spracúva ho exkluzívne prevodovka CVT disponujúca manuálnym režimom s 8 predvolenými stupňami.

Nebolo by to Subaru, keby v štandardnom vybavení chýbal pohon všetkých kolies. Systém disponuje režimom X-Mode určeným špeciálne do terénu. Japonci nezverejnili dynamické parametre, no podľa zverejnených údajov má novinka dosť sily na potiahnutie nákladu s hmotnosťou takmer 2,3 tony. Okrem toho tlačové materiály spomínajú dojazd vyše 800 kilometrov na jednu nádrž. Najdôležitejším číselným údajom je cena, no tú zatiaľ oficiálne materiály nespomínajú. Nič sa nehovorí ani o prípadnej dostupnosti mimo Spojených štátov amerických.


Video
Najnovšie články
Cadillac CT5: Zastúpi sedany ATS i CTS

Americká spoločnosť plánuje na autosalóne predstaviť omladenú verziu existujúceho vozidla i nový koncept, ktorý nesie podpis Pininfarina.

Karma avizuje pre Šanghaj dve premiéry

Ministerstvo financií zrejme môže byť spokojné s príjmami z elektronického mýta za nákladné vozidlá. Vo februári sa vybralo vyše 17 miliónov, čo je viac než...

Príjmy z mýta rastú, najviac platia cudzinci

Havarijný stav mostov zjavne nie je len lokálnym fenoménom u nás. Podľa aktuálnych informácií z Česka tam totiž majú rovnaký problém: v zúfalom stave je vyše 1...

Stovky českých mostov sú v havarijnom stave

Firmy už pred rokmi rozčúlili verejnosť, keď schvaľovali šéfom vysoké platy, hoci zisky klesali. V podobnom duchu je to teraz vo Forde, ktorého šéf Jim Hackett...

Šéf Fordu zarobil viac, i keď firma peniaze stratila

Rast cien ropy brzdia obavy zo stavu svetovej ekonomiky, čo nahráva do karát motoristom. Minimálne tým, že zdražovanie je zatiaľ len kozmetické.

Benzín a nafta: Ďalší vývoj je vo hviezdach

Európania stále kupujú menej áut, minimálne v prvých dvoch mesiacov tohto roka. Pocítil to aj Volkswagen a rovnako ako v prípade Škody bol hlavnou príčinou...

Slabý február hlásia všetky európske automobilky
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×