Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Citroën C4 Cactus absolvoval omladenie

Vozidlo prešlo zásadnými dizajnovými zmenami a dostalo sedadlá navrhnuté podľa filozofie Advanced Comfort i tlmiče s hydraulickými dorazmi.
13 6 príspevkov 26.10.2017 / Marek Pokrývka

Pred niekoľkými rokmi padlo rozhodnutie kompletne prekopať dizajnový jazyk značky Citroën. Jeho poznávacím znakom sa stali zdvojené svetlomety, ku ktorým časom pribudli plastové ochranné prvky Airbumps a tiež viacfarebné kombinácie. Tieto špecifiká spájajú veľkú časť aktuálneho portfólia. Platí to aj pre typ C4 Cactus, ktorý si napriek svojím kontroverzným tvarom našiel pomerne širokú klientelu. Úspešný crossover v súčasnosti absolvoval omladenie.

Citroën C4 Cactus v zmodernizovanej podobe sme si prezreli naživo 13 fotografií v galérii Citroën C4 Cactus v zmodernizovanej podobe sme si prezreli naživo Zdroj: Michal Bednár

Z dizajnového hľadiska prešlo vozidlo zásadnými zmenami. Zachovalo si síce svoj základný štýl, ale prichádza s odlišnými svetlami a najmä prednou časťou. Tej v minulosti chýbala tradičná maska chladiča. Francúzi ju doplnili a podobne ako pri ďalších autách značky ju lemuje dvojica pochrómovaných liniek s integrovaným znakom automobilky prechádzajúca do denných LED svetiel.

S diódovými linkami susedia veľké hlavné svetlomety, nižšie sa nachádza prepracovaný nárazník. Citroën prekvapujúco vymenil aj všetkých päť dverí. Tie bočné dostali skromnejšiu plastovú ochranu, ktorá sa presťahovala do spodnej časti. Veko batožinového priestoru má zasa odlišný tvar z dôvodu upratania koncových svetiel do horizontálnej orientácie. Architektúrou pripomínajú typ C4 Picasso.

Zmena tvaru koncových svetiel si vyžiadala úpravu piatych dverí 13 fotografií v galérii Zmena tvaru koncových svetiel si vyžiadala úpravu piatych dverí Zdroj: Citroën

Viacero zásadných dizajnových prvkov je teda upravených, no mnohé zostali na svojom mieste. Ide napríklad o plastové obruby blatníkov, charakteristický tvar deleného C-stĺpika či originálne disky kolies. Tie sú pritom väčšinou najjednoduchšou súčasťou polčasovej modernizácie. V rámci faceliftu sa rozšírila paleta farieb, automobilka hovorí o 31 kombináciách exteriérových odtieňov.

Test Citroën C4 Cactus: Konečne automat

Zabudnite na lenivého robota, nová prevodovka sa správa podstatne lepšie. Jej celkový prejav je o niekoľko tried vyššie.

Ani interiér crossoveru nie je prekopaný nejako zásadne, na svojom mieste je palubná doska, volant i digitálny prístrojový panel. Cactus disponuje tuctom asistenčných technológií a tromi rozhraniami konektivity. Zmenila sa tiež ponuka farieb a materiálov. No hlavnou modifikáciou sú sedadlá navrhnuté podľa filozofie Advanced Comfort, ktoré by mali vynikať svojím pohodlím.

Najväčšou zmenou v interiéri francúzskeho vozidla sú sedadlá 13 fotografií v galérii Najväčšou zmenou v interiéri francúzskeho vozidla sú sedadlá Zdroj: Citroën

O zvýšenie komfortu sa snaží aj pruženie využívajúce tlmiče s progresívnymi hydraulickými dorazmi. Túto techniku pôvodne uviedol typ C5 Aircross, ktorý sa však do Európy nedováža. Paletu pohonných jednotiek zatiaľ Citroën nespresnil. Spomína akurát najvyšší výkon 96 kW (130 k), ktorý s veľkou pravdepodobnosťou patrí 1,2-litrovému benzínovému trojvalcu PureTech. Okrem neho môžeme očakávať aj ďalšie zážihové i naftové agregáty. Bližšie detaily francúzska automobilka pravdepodobne zverejní s blížiacim sa spustením predaja, ktoré sa odohrá v prvom štvrťroku 2018.


Video
Najnovšie články
Land Rover už čoskoro spustí prevádzku v Nitre

Rovnica, že ten, kto často porušuje predpisy, rovnako často spôsobuje aj nehody, nemusí platiť vždy. Spochybňuje ju aj najnovšie porovnanie automobilových...

Pokuty a nehody: Ktoré autá ich majú najviac?

Na slovenský trh prichádza kórejský elektromobil, dostupný bude s dvomi verziami techniky. Silnejšie ponúkne na výber aj medzi úrovňami vybavenia.

Hyundai Kona: Koľko stojí elektrické SUV?

Obor stojaci na pôdoryse 5 151 x 2 000 milimetrov ponúka sedem alebo šesť miest, v Európe bude k dispozícii s tromi motormi.

BMW X7: Goliáš bavorských ulíc a lesov

Osemvalcové srdce Američana dostalo väčší kompresor a odolnejšie vnútornosti, vďaka tomu zvládne Jeep zhltnúť štvrť míle za 9,66 sekundy.

Hennessey: Vyše 1 200 koní pre Trackhawk

Športovejšie odetý medveď bude dostupný s dvomi naladeniami benzínového motora 2.0 TSI, no výhradne na čínskom trhu.

Kodiaq GT: Škoda predstavila SUV-kupé

Po modeli s manuálnou prevodovkou do našej garáže Hyundai i30 Fastback zavítal i so samočinnou skriňou. Dvojspojky sú dnes v móde a Kórejci tento trend...

Test i30 Fastback: Ktorá konfigurácia je ideálna?
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×