Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

BMW X2 prichádza oficiálne na scénu

VIDEO
Najmladší člen mníchovského portfólia vychádza z typu X1, odlišuje sa prepracovanou karosériou. K dispozícii bude s tromi štvorvalcami.
32 5 príspevkov 26.10.2017 / Marek Pokrývka

Už vyše roka sa hovorí o ďalšom rozširovaní palety bavorských SUV, hlavným dôvodom rečí bolo predstavenie konceptu X2 na vlaňajšom parížskom autosalóne. Počas nedávnych letných mesiacov na jeho debut nadviazal únik patentových materiálov. BMW vozidlo viackrát ukázalo v kamufláži, ktorú momentálne strháva. Novinka prichádza oficiálne na scénu.

BMW X2 stojí na známej architektúre UKL s predným pohonom 32 fotografií v galérii BMW X2 stojí na známej architektúre UKL s predným pohonom Zdroj: BMW

Kompaktné SUV s dynamickejšími proporciami

Ako sme predpokladali, najmladší člen mníchovského portfólia stojí na známej modulárnej platforme UKL a štandardne poháňa predné kolesá. Technicky vo veľkej miere vychádza z typu X1. Odlišuje sa kompletne prepracovanou karosériou, ktorá dostala o poznanie dynamickejšie proporcie. Základom tohto dojmu je klesajúca strecha zakončená spojlerom, ktorej kontruje stúpajúca spodná línia okien.

BMW X2 sa opäť predvádza v kamufláži

Mníchov vydal galériu, na ktorej sa nové vozidlo premáva ulicami talianskeho Milána. Jeho predstavenie možno očakávať v najbližších mesiacoch.

BMW X2 má okrem toho zamračené svetlomety, ľadvinky masky chladiča rozširujúce sa neštandardne smerom nadol a výraznejšie blatníky vyplnené kolesami s priemerom 17 až 20 palcov. Vzadu upútajú dve koncovky výfuku či takmer vyčistené piate dvere. Výrez na evidenčné číslo sa presťahoval nižšie, nahradilo ho centrálne umiestnené logo značky. Ten zdobí aj koncový stĺpik karosérie.

Logo značky je na stĺpikoch i piatych dverách bez výrezu na EČV 32 fotografií v galérii Logo značky je na stĺpikoch i piatych dverách bez výrezu na EČV Zdroj: BMW

Okrem základného modelu bude kompaktné SUV v ponuke v dvoch verziách M Sport, ktoré vidíme na oficiálnych fotografiách. Vyznačujú sa špecificky tvarovaným bodykitom. Rozdiely medzi nimi sú detailné: od modrej „klasiky“ sa zlatá verzia M Sport X odlišuje centrálnymi časťami nárazníkov a prahov, ktoré sú lakované sivou farbou. Tú nájdeme aj na lemoch blatníkov.

Prakticky identické vnútro a menej motorov

Dvojica stojí na spoločnom 2 670-milimetrovom rázvore, ale BMW X2 je kratšie (4 360 mm) a jemne širšie (1 824 mm). V prvom rade je však nižšie (1 526 mm). Vzhľadom na skromnejšie rozmery neprekvapuje, že novinka disponuje menším batožinovým priestorom. No s hodnotou 470 litrov nemá zásadný hendikep. Rozdiel je väčší pri sklopení zadných sedadiel a naložení po strechu, celkový objem klesol na 1 355 l. Očakávať môžeme tiež menej miesta na hlavu vzadu sediacich pasažierov.

Interiér je viac-menej zhodný s konvenčne tvarovaným bratom 32 fotografií v galérii Interiér je viac-menej zhodný s konvenčne tvarovaným bratom Zdroj: BMW

Dvojica príbuzných SUV sa síce výrazne odlišuje navonok, no okrem odlišných priestorových pomerov majú vozidlá prakticky identické vnútro. Palubná doska je prevzatá takmer bez úprav. Na scénu prišiel vylepšený systém iDrive a prítomný je tiež modernejší volič prevodovky. Klasickú posuvnú páku nahradil joystick veliaci technike prostredníctvom elektroniky.

Pri východiskovom vozidle si môžu tuzemskí zákazníci vyberať až z jedenástich rôznych konfigurácii pohonu, ale BMW teraz pre novinku ohlasuje iba tri. Paleta sa bude rozširovať až časom. Základom má byť zatiaľ benzínový model sDrive20i poháňajúci predné kolesá prostredníctvom prepĺňaného dvojlitrového štvorvalca, ktorý má najvyšší výkon 141 kW (192 k) a krútiaci moment 280 Nm.

Na úvod má byť nové bavorské SUV k dispozícii s tromi motormi 32 fotografií v galérii Na úvod má byť nové bavorské SUV k dispozícii s tromi motormi Zdroj: BMW

Priaznivci nafty si budú môcť voliť medzi dvomi variantmi, v cenníku budú označenia xDrive20d a xDrive25d. Oba majú turbodiesel s objemom dva litre, osemstupňový automat a pohon všetkých kolies. Rozdielom je maximálny výkon: kým dvadsiatka dosahuje 140 kW (190 k), silnejšie vyhotovenie ponúkne 170 kW (231 k). Vďaka tomu zrýchli na stovku v priebehu 6,7 sekundy. Automobilka zatiaľ neprezradila, ako budú vozidlá stáť cenovo. Predaj plánuje spustiť v marci.

Focus Media

Video
Najnovšie články
Strešné boxy: Na čo si pri nich dávať pozor?

Audi má v ponuke jeden z najzaujímavejších naftiakov súčasnosti a teraz sa dostáva pod plechy imidžového SUV-kupé. Lokomotíva s krútiacim momentom 900 Nm...

Audi SQ8: Lokomotíva v imidžovom balení

Projekt cesty pod Dunajom v dunajskostredskom okrese by mal byť dokončený v roku 2022. Nový prejazd budú môcť využívať nielen autá, ale aj chodci a cyklisti.

Cesta pod Dunajom vo Vojke bude otvorená v roku 2022

Obľuba SUV, najmä tých kompaktných, neustále rastie. V prvom štvrťroku prvýkrát tvorili viac než tretinu predaných vozidiel a ich predaj bude aj naďalej...

Nemci čoraz viac obľubujú kompaktné SUV

Napätie medzi USA a Iránom sa priostruje, čo priamo ovplyvňuje ceny ropy a po určitom omeškaní aj ceny palív na našich čerpačkách. Hoci zatiaľ palivá zlacňujú,...

Ceny benzínu a nafty: Dovolenky sa predražia

Ziskovosť a tržby automobiliek v celom svete klesajú a ich budúcnosť bude závisieť od investícií do nových technológií a vzájomnej spolupráce. Podľa Ernst &...

Ziskovosť automobiliek klesá, trh čaká veľké upratovanie

Rozvoj elektromobility je nezastaviteľný, s čím súvisí aj rozširujúca sa sieť nabíjacích staníc. Doba však ešte nie je tak ďaleko, aby sa dali nabíjačkou aj...

Hanba na sto rokov: Nabíjačkou fúkali kolesá
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×