Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Mitsubishi predstavilo koncept e-Evolution

Japonské elektrické SUV dostalo neprehliadnuteľný dizajn, ktorý charakterizujú dynamické proporcie. Poháňajú ho tri elektromotory.
4 1 príspevok 26.10.2017 / Marek Pokrývka

Na prebiehajúcom autosalóne v Tokiu otvorili domáce tri diamanty ďalšiu storočnicu svojej existencie. Vstupuje do nej s novou stratégiou i sloganom, ktorý znie Drive your Ambition. Zosobnením budúcnosti značky je koncept e-Evolution. O jeho príprave sme sa dozvedeli ešte v septembri, pred dvomi týždňami Mitsubishi ukázalo ďalšie fotky. Teraz ho oficiálne predstavilo.

Mitsubishi vstupuje do ďalšej storočnice štúdiou e-Evolution 4 fotografií v galérii Mitsubishi vstupuje do ďalšej storočnice štúdiou e-Evolution Zdroj: Mitsubishi

Ako už naznačili predchádzajúce obrázky, toto vozidlo dostalo skutočne neprehliadnuteľný dizajn. Japonské elektrické SUV charakterizujú najmä poriadne dynamické proporcie. Za drzo pôsobiacou prednou časťou s typickou schémou Dynamic Shield a dvojdielnymi svetlometmi sa začína prudko sklonené čelné sklo, ktoré pokračuje do presklenej strechy. Výrazný uhol má aj zadné okno.

Mitsubishi e-Evolution na ďalších fotkách

Štúdia elektromobilu bude mať klinovitý tvar karosérie, rozdelené diódové svetlomety a tri elektromotory. Vybavená bude umelou inteligenciou.

Mitsubishi e-Evolution disponuje mohutnými blatníkmi, veľkými diskami kolies a diódovými koncovými svetlami v tvare písmena ypsilon. S nimi susedí zaujímavý C-stĺpik. Prostredný evidentne chýba: v bočnej časti je síce pár dverí, tie zadné sú však výrazne menšie a otvárajú sa proti smeru jazdy. Zábery interiéru automobilka nezverejnila. No zvonku je vidieť, že vpredu sa nachádzajú anatomické sedadlá.

Trom elektromotorom velí špeciálny pohonný systém S-AWC 4 fotografií v galérii Trom elektromotorom velí špeciálny pohonný systém S-AWC Zdroj: Mitsubishi

Koncept poháňajú tri elektromotory: jeden obsluhuje prednú nápravu, dva zasa zadnú. Energiu uskladňuje batéria umiestnená pod podlahou. Nad pohonom bdie špeciálna verzia pohonu S-AWC, ktorá okrem samotných agregátov ovláda aj brzdové ústrojenstvo. Namiesto klasickej hydrauliky je elektrické. Vozidlo má okrem toho disponovať systémom umelej inteligencie, ktorá dokáže rozšíriť vodičove možnosti či zlepšiť jeho šoférovanie pomocou na mieru ušitého tréningového programu.


Video
Najnovšie články
Honda HR-V Sport: Nečakane odlišné SUV

Na júnovom autosalóne v Šen-čene bude mať premiéru štúdia, z ktorej sa časom stane sériové vozidlo. Detaily o ňom zatiaľ nepoznáme.

Škoda Vision GT: Česi chystajú ďalšie SUV

Odvážne štylizovaná štúdia má krídlové dvere a head-up displej pokrývajúci celú šírku čelného skla, pohon je čisto elektrický.

Kia HabaNiro: Predzvesť novej generácie?

Dobrých nápadov nikdy nie je dosť. Už 7. - 9. júna sa uskutoční motoristická akcia s tými najlepšími cieľmi - pomáhať tam, kde je to potrebné.

RALLY RADOSTI: 30 športiakov prejde SR, pomôžu dobrej veci

Do svojho kompaktného SUV prestali Japonci montovať diesel, nedávno dali zbohom aj dvojlitrovému benzínu. Aká je jediná v súčasnosti dostupná verzia?

Test Subaru XV 1.6: Pre pokojných vodičov

Na autosalóne v New Yorku predviedla kórejská automobilka svoje najmenšie SUV, ktoré dĺžkou len tesne prerastá štyri metre. Pohon 4x4 neponúkne.

Hyundai Venue: SUV lacnejšie než Kona

Roadster s núdzovou textilnou strechou má ostrý atmosférický motor s objemom štyri litre, dostupná je výhradne manuálna prevodovka.

Porsche 911 Speedster: Exkluzívne zbohom
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×