Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Posaidon G63 RS 850: Žltý kulturista

Hlavným chodom v prípade ikonického Géčka bola posilňovacia kúra. Off-road údajne zrýchli na stovku za 3,6 sekundy a dokáže dosiahnuť 299 km/h.
12 25.10.2017 / Marek Pokrývka

Napriek svojmu terénnemu pôvodu dnes Mercedes-Benz triedy G málokedy vidíte driapať kamene či rýľovať blato. Namiesto toho sa off-road objavuje najmä v uliciach mesta, parkoviskách nákupných centier a garážach luxusných domov, do popredia sa totiž dostal jeho imidž. Časom sa tiež zmenili spôsoby jeho úprav. Dielce na zdolávanie náročných podmienok sú skôr výnimkou, skôr vidieť obrovské disky kolies či nafúknuté bicepsy. Do tejto kategórie spadá aj najnovší počin.

Mercedes-AMG G63 prešiel úpravou u nemeckého tunera Posaidon 12 fotografií v galérii Mercedes-AMG G63 prešiel úpravou u nemeckého tunera Posaidon Zdroj: Posaidon

Svoju verziu ikonického Géčka nedávno predstavila nemecká firma Posaidon. Do garáže vzala silný model G63, navyše v netradične výraznej žltej farbe doplnenej čiernymi blatníkmi či strechou. Do tejto kombinácie tuner zahrnul aj kolesá. Pôvodné kúsky z portfólia trojcípej hviezdy nahradili 22-palcové valce obuté do nízkoprofilových pneumatík Continental s rozmermi 285/30 R22.

Posaidon E63: Rýchlosť namiesto luxusu

Prémiový sedan obsypaný karbónovými dielcami má vyšší výkon než štandardný Veyron. Z 0 na 100 km/h šprintuje len za 2,8 sekundy.

Z ráfikov presvitajú zlaté strmene karbónovo-keramických bŕzd, použité sú kúsky pôvodom z limuzíny Mercedes-AMG S63. Podvozok dostal okrem toho odlišné adaptívne pruženie. Hlavným chodom však bola intenzívna posilňovacia kúra, keďže úpravcovi sa zdal 5,5-litrový biturbo osemvalec nedostatočný. Preto ho komplexne prepracoval a vyrysoval mu omnoho väčšie bicepsy. Okrem samotného motora sa venoval aj prevodovke, v ktorej mal použiť niektoré odlišné komponenty.

Off-road stojí na 22-palcových kolesách a má brzdy z limuzíny S63 12 fotografií v galérii Off-road stojí na 22-palcových kolesách a má brzdy z limuzíny S63 Zdroj: Posaidon

Technická mágia posunula najvyšší výkon motora V8 z pôvodných 420 kW (571 k) až na 627 kW (853 k), krútiaci moment stúpol z 760 Nm na limitovaných 1 300 Nm. Počet plnokrvníkov odráža označenie balíka G63 RS 850. Žltý kulturista nesúci túto nálepku údajne zrýchli na stovku len za 3,6 sekundy a so správnymi pneumatikami dokáže dosiahnuť 299 km/h. Na terénnu legendu s aerodynamikou tehly sú to skutočne úctyhodné čísla. Zaujímavá bude iste aj cena, no tú firma nespresnila.

Focus Media

Video
Najnovšie články
Hyundai má revolučný motor i prevodovku

Facelift prinesie väčšiu masku chladiča a odlišné svetlá, vo vnútri možno čakať nový prístrojový panel a infotainment. Hovorí sa aj o uvedení verzie 545e.

BMW radu 5: Aké bude po modernizácii?

Dvojica príbuzných SUV prešla dizajnovými zmenami, ktoré zahŕňajú gril Panamericana. Ich trojlitrový šesťvalec je posilnený na 390 koní.

Mercedes-AMG: Viac sily pre duo GLC 43

Volvo má za sebou ťažký kvartál a naviac prišla ďalšia zlá správa: Švédi totiž musia globálne zvolať vyše milióna vozidiel pre problém s motorom, ktorý môže...

Volvo zvoláva po svete viac než milión vozidiel

Prudký rozvoj technológií v automobilovom priemysle sa čoraz viac dotýka i oblastí, kde by sme ho ešte pred niekoľkými rokmi vôbec neočakávali. Najnovšie...

Veľké inovácie: Toto už zvládne reflexná vesta

Malý hatchback prichádza na japonský trh s tvárou upravenou podľa aktuálnej podoby dizajnového jazyka Kodo. Okrem toho má komfortnejší podvozok a bude ponúkaný...

Mazda2 absolvovala plastickú operáciu

Carlos Ghosn sa zjavne spamätal z prvotného šoku a vracia úder. Žaluje totiž Nissan aj Mitsubishi z protiprávneho postupu pri jeho odvolaní z funkcie...

Carlos Ghosn žaluje Nissan, požaduje milióny eur
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×