Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Audi A7 ide po stopách vlajkovej lode

Päťdverové kupé si ponechalo dynamickú siluetu i základné proporcie, no ergonómiu interiéru a množstvo technológií prebralo od á-osmičky.
21 7 príspevkov 20.10.2017 / Marek Pokrývka

Pred niekoľkými dňami vydal Ingolstadt avízo hovoriace o debute druhej generácie typu A7. Jej dizajn síce čiastočne prezradili zábery zmenšeného modelu, no tie ani zďaleka neprezradili všetky tajomstvá. Odhalenie vo včerajších večerných hodinách preto trochu prekvapilo. Luxusný liftback totiž ide v nečakanej miere po stopách vlajkovej lode a preberá od nej viacero riešení.

Audi A7 druhej generácie má za sebou svetovú premiéru 21 fotografií v galérii Audi A7 druhej generácie má za sebou svetovú premiéru Zdroj: Audi

Známe tvary s futuristickým nádychom

Ako sme už mohli vidieť, veľké päťdverové kupé si ponechalo svoju identitu. Viacero známych základných tvarov je na svojom mieste. Generačný rozdiel vidieť v detailoch, tým najvýraznejším je prepojenie koncových svetiel uvedené á-osmičkou. Okrem toho je prítomná širšia maska chladiča nadväzujúca na kapotu s viacerými ostrými líniami a tiež výrazný zlom v spodnej časti dverí.

Audi A8: V ústrety autonómnej budúcnosti

Štvrtá generácia limuzíny z Ingolstadtu prichádza s treťou úrovňou samostatného jazdenia, aktívnym pružením i masážou nôh.

Blatníky vypĺňajú až 21-palcové disky kolies podčiarkujúce dynamickú siluetu. Vozidlo dostalo ostrejšie tvarované nárazníky, pričom ten zadný obsahuje akúsi náhradu za výfukové koncovky. Veko batožinového priestoru opäť obsahuje decentné krídlo vysúvané pri rýchlosti 120 km/h.

Snáď najzaujímavejšie je osvetlenie, ktoré je štandardne kompletne diódové. Ingolstadt bude napriek tomu frontálne reflektory montovať v troch verziách. Okrem základu má ponuka obsahovať kúsky LED Matrix, ktoré si možno objednať aj vo vylepšenom variante doplnenom o laser. V oboch prípadoch je denné svietenie zložené z dvanástich malých pásikov. Rovnaká situácia sa opakuje vzadu, kde je však okrem toho bežne zapnutá aj spojovacia horizontálna línia. Liftbacku dáva futuristický nádych.

Najvýraznejšou dizajnovou zmenou prešli koncové svetlá 21 fotografií v galérii Najvýraznejšou dizajnovou zmenou prešli koncové svetlá Zdroj: Audi

Okrem svojej siluety má Audi A7 takmer nezmenené aj základné proporcie. Väčšina mier je síce upravená, no rozdiely sú zanedbateľné. Napríklad rázvor osí náprav narástol o dvanásť dielikov na 2 926 mm. Celková dĺžka dosahuje na chlp rovnakých 4 969 mm ako v prípade originálu pred faceliftom, šírka je skresaná o tri milimetre na 1 908 mm a výška 1 422 mm sa zväčšila o dva. To sú nepostrehnuteľné čísla.

Nechýba schopnosť autonómneho parkovania

Vzhľadom na zachovanie exteriérových rozmerov možno očakávať, že priestorové pomery zostali viac-menej rovnaké. Automobilka hovorí o mierne vzdušnejšej zadnej časti kabíny v oblasti kolien i hlavy.  Batožinový priestor charakterizovaný rovnakými ciframi ako v minulosti, v základnom usporiadaní poskytuje 535 litrov a po sklopení zadných sedadiel má dokopy 1 390 l.

Objemovo teda kabína neprešla žiadnou revolúciou, no vizuálne a technologicky áno. Je to jasné na prvý pohľad. Vo vnútri vidieť jasný vplyv typu A8, od ktorého novinka prevzala množstvo komponentov i základnú ergonómiu. Jej hlavným rysom je použitie troch veľkých displejov. Dvojicu dotykových panelov ovládajúcich multimédiá či klimatizáciu dopĺňa tretí, ktorý nahrádza bežný prístrojový panel.

Interiér pripomína svojim rozložením vlajkovú loď značky 21 fotografií v galérii Interiér pripomína svojim rozložením vlajkovú loď značky Zdroj: Audi

Vďaka dedičstvu od svojho väčšieho súrodenca je á-sedmička nabitá technológiami, okrem iného môže disponovať aj schopnosťou úplne autonómneho parkovania Audi AI. Vodič má k dispozícii dovedna až 39 asistenčných systémov. Paleta však obsahuje aj veľké množstvo komfortných prvkov, ako je napríklad ozvučenie značky Bang & Olufsen. Prítomné by mali byť aj špičkové materiály.

Ovládanie šasi, mikrohybrid a silný šesťvalec

Veľký liftback môže stáť na štyroch variantoch podvozka. Záujemcovia si budú môcť zvoliť konvenčné pruženie alebo jeho športovú verziu zníženú o 10 mm, okrem toho má cenník obsahovať tiež adaptívne tlmiče a pneumatické odpruženie. Vzduch má podľa očakávania ponúknuť najväčší komfort. Novinkou je aktívne elektronické ovládanie šasi, pribudlo tiež riadenie zadných kolies.

Liftback má dostať rôzne štvor- i šesťvalcové motory 21 fotografií v galérii Liftback má dostať rôzne štvor- i šesťvalcové motory Zdroj: Audi

Podobne ako vlajková loď značky príde Audi A7 štandardne s mikrohybridným systémom využívajúcim 48-voltový elektrický okruh. Vďaka nemu dokáže flexibilne vypínať spaľovaciu jednotku, ktorá občas nemusí pracovať v rozmedzí rýchlostí 55 až 160 km/h. Funkcia štart/stop pritom spolupracuje s prednou kamerou snímajúcou terén i hustotu cestnej premávky. Nemecký výrobca uvádza, že toto riešenie dokáže v priemere ušetriť 0,7 litra paliva na sto kilometrov.

Zatiaľ jediným ohláseným modelom je A7 55 TFSI, v tomto prípade už teda Audi použilo svoju nedávno avizovanú kategorizáciu podľa výkonu. Za nič nehovoriacim označením sa skrýva trojlitrový prepĺňaný benzín. Šesťvalec dosahuje najvyšší výkon 250 kW (340 k) a krútiaci moment 500 Nm, pričom štandardne spolupracuje so sedemstupňovou dvojspojkou a pohonom quatro.

Pilotný variant dokáže zrýchliť na stovku za 5,3 sekundy 21 fotografií v galérii Pilotný variant dokáže zrýchliť na stovku za 5,3 sekundy Zdroj: Audi

Silný agregát dáva liftbacku slušné schopnosti, tradičný šprint z pokoja na tempo 100 km/h mu zaberie iba 5,3 sekundy. Maximálna rýchlosť je obligátne obmedzená na 250 km/h. Ingolstadt pritom hovorí o priemernej spotrebe iba 6,8 l/100 km, ku ktorej prispieva aj spomínaná elektrická asistencia. Automobilka avizuje neskoršiu dostupnosť viacerých benzínových i naftových agregátov so štyrmi alebo šiestimi valcami. Aktuálne spúšťa predaj pilotného modelu, za ktorý si v Nemecku pýta od 67 800 eur.


Video
Najnovšie články
Hyundai Kona: Koľko stojí elektrické SUV?

Obor stojaci na pôdoryse 5 151 x 2 000 milimetrov ponúka sedem alebo šesť miest, v Európe bude k dispozícii s tromi motormi.

BMW X7: Goliáš bavorských ulíc a lesov

Osemvalcové srdce Američana dostalo väčší kompresor a odolnejšie vnútornosti, vďaka tomu zvládne Jeep zhltnúť štvrť míle za 9,66 sekundy.

Hennessey: Vyše 1 200 koní pre Trackhawk

Športovejšie odetý medveď bude dostupný s dvomi naladeniami benzínového motora 2.0 TSI, no výhradne na čínskom trhu.

Kodiaq GT: Škoda predstavila SUV-kupé

Po modeli s manuálnou prevodovkou do našej garáže Hyundai i30 Fastback zavítal i so samočinnou skriňou. Dvojspojky sú dnes v móde a Kórejci tento trend...

Test i30 Fastback: Ktorá konfigurácia je ideálna?

Najprv razia, teraz povinné zvolávanie áut. Nemecké úrady chcú preskúmať softvérovú výbavu tisícov vozidiel značky Opel.

Opel musí pre vyšetrovanie zvolať 100 000 áut

V najbližších rokoch má Maranello uviesť kontroverzný model s päťdverovou karosériou, jeho línie sa snažil predpovedať ruský grafik.

Ferrari Purosangue: Ako by mohlo vyzerať?
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×