Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Polestar 1: Hybridné kupé má 600 koní

Dvojdverová novinka má povedomý dizajn aj interiér, dostala však karbónovú karosériu a štvorvalec doplnený dvomi elektromotormi.
21 2 príspevky 17.10.2017 / Marek Pokrývka

Dnešným dňom Volvo oficiálne spúšťa svoju formálne oddelenú dcéru Polestar, ktorá vymenila rýdzo športové modely za vozidlá disponujúce alternatívnym pohonom. Gro jej biznisu majú tvoriť elektromobily. Prvý model nesúci logo hviezdy však túto kategorizáciu nespĺňa, ide totiž o dvojdverový plug-in hybrid. Jeho atraktívny dizajn neskrýva pôvod.

Polestar 1 pripomína štyri roky starý koncept Volvo 21 fotografií v galérii Polestar 1 pripomína štyri roky starý koncept Volvo Zdroj: Polestar

Ako už naznačila skladačka pred niekoľkými dňami, napriek navonok samostatnej pozícii bude táto značka v mnohom čerpať z produktov materskej spoločnosti. Vzhľad nie je výnimkou. Prvotina označená jednoducho číslovkou 1 to dokazuje, množstvo svojich tvarov totiž evidentne prebrala zo sedanu S90. Vzhľadom na štýl karosérie ju možno brať ako sériovú verziu frankfurtského konceptu z roku 2013.

Povedomá karoséria z uhlíkových vlákien

Hybridné kupé sa od limuzíny odlišuje maskou chladiča s chýbajúcim logom Volvo, ale tiež ostrejšími líniami nárazníkov. Ten zadný obsahuje dva veľké lichobežníky výfukových koncoviek. Rozdielne sú tiež zapustené kľučky dverí či disky kolies,  Novinkou je takmer kompletne presklená strecha, pod ktorou možno vidieť skutočne povedomý interiér. Okrem loga na volante a materiálov sa v ňom totiž nezmenilo veľa. Modifikované sú však sedadlá s usporiadaním 2+2.

Na prvý pohľad teda k žiadnym zásadným zmenám v porovnaní s východiskovou es-deväťdesiatkou nedošlo, najväčšou novinkou je dvojdverová karoséria. Zdanie však klame. Na rozdiel od sedanu Volvo má kupé všetky exteriérové dielce vytvorené z uhlíkových vlákien, čoho výsledkom je o 45 percent vyššia tuhosť a zároveň nižšia hmotnosť. Presné číslo nepoznáme.

Až na pár detailov je interiér zhodný so sedanom S90 21 fotografií v galérii Až na pár detailov je interiér zhodný so sedanom S90 Zdroj: Polestar

Z hľadiska techniky patrí Polestar 1 medzi plug-in hybridy. Jeho prednú nápravu poháňa dvojlitrový štvorvalec z rodiny Drive-E, zadok majú na starosti dva elektromotory. Presné detaily o pohone sme sa nedozvedeli. Podstatný je však kombinovaný maximálny výkon 441 kW, novinka má teda rovných 600 koní. Krútiaci moment dosahuje okrúhle číslo 1 000 Nm.

Test Volvo S90: Krok správnym smerom

Švédsky sedan môže smelo súperiť s prémiovými Nemcami. Ponúka honosný interiér, moderné vybavenie i komfortný podvozok.

Elektrický dojazd 150 kilometrov na nabitie

Vzhľadom na tieto cifry môžeme očakávať výborné dynamické parametre, severská automobilka ich však zatiaľ neprezradila. No hovorí o prekvapujúcom dojazde na jedno nabitie. Podľa slov výrobcu by karbónové kupé malo prejsť až 150 kilometrov, čo je v danom segmente rekord. Medzi technologické lahôdky by okrem pohonu mal patriť aj elektronicky riadený podvozok Öhlins.

Polestar 1 sa predviedol vybranému publiku v Šanghaji a vyrábať sa má taktiež na čínskom území. Automobilka preň pripravuje špeciálnu fabriku v Čcheng-tu. Závod má byť hotový v polovici budúceho roka, sériová produkcia hybridného kupé sa však má začať až v tom nasledujúcom. Okrem toho má švédska značka s dátumom končiacim sa číslom 2019 uviesť aj čistokrvný elektromobil. Detaily známe nie sú, no jeho hlavným konkurentom má byť Tesla Model 3. Ďalšie v poradí bude SUV.

Švédsky plug-in hybrid nepôjde do klasického predaja 21 fotografií v galérii Švédsky plug-in hybrid nepôjde do klasického predaja Zdroj: Polestar

Na reálny príchod dvojdverového plug-in hybridu si teda ešte počkáme, Polestar však už teraz začína prijímať nezáväzné „vyslovenia záujmu“. O objednávkach zatiaľ nemôže byť reč. Dôvodom je aj fakt, že novinka nepôjde do klasického predaja. Ponúkaná bude v rámci akéhosi operatívneho lízingu na obdobie dvoch alebo troch rokov. Všetko má fungovať on-line, cenu zatiaľ nepoznáme.


Video
Najnovšie články
Hyundai Kona: Koľko stojí elektrické SUV?

Obor stojaci na pôdoryse 5 151 x 2 000 milimetrov ponúka sedem alebo šesť miest, v Európe bude k dispozícii s tromi motormi.

BMW X7: Goliáš bavorských ulíc a lesov

Osemvalcové srdce Američana dostalo väčší kompresor a odolnejšie vnútornosti, vďaka tomu zvládne Jeep zhltnúť štvrť míle za 9,66 sekundy.

Hennessey: Vyše 1 200 koní pre Trackhawk

Športovejšie odetý medveď bude dostupný s dvomi naladeniami benzínového motora 2.0 TSI, no výhradne na čínskom trhu.

Kodiaq GT: Škoda predstavila SUV-kupé

Po modeli s manuálnou prevodovkou do našej garáže Hyundai i30 Fastback zavítal i so samočinnou skriňou. Dvojspojky sú dnes v móde a Kórejci tento trend...

Test i30 Fastback: Ktorá konfigurácia je ideálna?

Najprv razia, teraz povinné zvolávanie áut. Nemecké úrady chcú preskúmať softvérovú výbavu tisícov vozidiel značky Opel.

Opel musí pre vyšetrovanie zvolať 100 000 áut

V najbližších rokoch má Maranello uviesť kontroverzný model s päťdverovou karosériou, jeho línie sa snažil predpovedať ruský grafik.

Ferrari Purosangue: Ako by mohlo vyzerať?
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×