Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

BMW M6 šokuje svojím motorom

Bavorské kupé modifikované juhoafrickou firmou má nevšedné srdce, sekvenčnú prevodovku a kompletne odľahčený interiér.
21 2 príspevky 12.10.2017 / Marek Pokrývka

Transplantácia pohonnej jednotky patrí k najnáročnejším tuningovým zásahom. Napriek tomu sa občas nájdu ľudia, ktorí sú ochotní pustiť sa do rôznych netradičných výmen. Výsledkom sú mnohé naozaj unikátne stroje. Jedným príkladom je biele BMW M6 predchádzajúcej generácie, ktoré sa momentálne predáva v Južnej Afrike. Šokuje svojím motorom.

BMW M6 od AJ Racing poháňa šesťrotorový Wankel 21 fotografií v galérii BMW M6 od AJ Racing poháňa šesťrotorový Wankel Zdroj: AJ Racing

Pod čiernou odvetrávanou kapotou tohto bavorského kupé by ste pôvodný päťlitrový desaťvalec hľadali márne. Nahradilo ho niečo, čo sa nevidí každý deň. Srdcom vozidla je na objednávku postavený Wankel so šiestimi rotormi. Zostrojila ho spoločnosť KiwiRE, ktorá sa na takéto agregáty špecializuje. V minulosti hovorila pri obdobných strojovniach o vyše osemsto konských silách. Najvyšší výkon konkrétneho kúska nepoznáme, na brzde mal zatiaľ vykázať 351 kW (478 k) pri 5 500 otáčkach. Jeho maximálne pracovné tempo je pritom podstatne vyššie.

BMW M5: Po prvýkrát so štítkom xDrive

Bavorský sedan má motor s výkonom 441 kW (600 k), osemstupňový automat a pohon všetkých kolies. Driftovanie však nie je minulosťou.

Nevšedné srdce auta vypúšťa spaliny cez dvojicu ozrutných výfukových koncoviek, ktoré sú umiestnené v zadnom nárazníku s vyrezanou centrálnou časťou. Agresívny predný dielec je kompletne nový. Na karosérii sa okrem toho zmenila už spomínaná predná kapota a spätné zrkadlá, vzadu pribudlo neprehliadnuteľné prítlačné krídlo. Dizajnový balík završujú čierne 19-palcové disky kolies značky Rotiform.

Strojovňa firmy KiwiRE by mohla mať vyše 800 koní 21 fotografií v galérii Strojovňa firmy KiwiRE by mohla mať vyše 800 koní Zdroj: AJ Racing

Spod ráfikov vykukujú veľké brzdy, ktoré majú vpredu až 10-piestikové strmene. BMW M6 má okrem toho aj kompletne prepracovaný podvozok. Juhoafrická firma AJ Racing ho totiž zostrojila ako okruhové náradie, čo je evidentné z interiéru. Ten je kompletne odľahčený. Okrem športového volantu a voliča sekvenčnej prevodovky obsahuje množstvo špecifických ovládačov, v zadnej časti zasa púta pohľady nádrž. Najvýraznejším prvkom sú však dve kovové škrupinové sedadlá bez akéhokoľvek poťahu. Je teda evidentné, že nejde o vozidlo na každodenné používanie. Jeho cenu stanovil predajca v prepočte na asi 77-tisíc eur.


Najnovšie články
Test Kodiaq Sportline: Najlepšia Škoda

Štýlové kórejské vozidlo patrí ku kvalitným členom triedy B-SUV. S litrovým srdcom je príjemne svižné, motor by však mohol byť lepšie odizolovaný.

Test Kia Stonic 1.0 T-GDi: Trojvalcová osa

Kompletne otvorený roadster odkazuje na stroje z povojnového obdobia. Existujú dve verzie, pri oboch je základom kupé 812 Superfast.

Ferrari Monza má najsilnejší motor značky

Ford do Európy definitívne prináša Ranger Raptor a spolu s ním i ďalšie novinky. Oznámil to na autosalóne úžitkových vozidiel v Hannoveri. Tešiť sa po novom...

Premiéry Fordu: Ranger Raptor i Custom PHEV

Nemecko chcelo s pomocou stimulov a dotácií dostať na svoje ciele milión áut do roka 2020. Tento cieľ však nie je reálny a určite sa nenaplní.

Milión e-áut na nemeckých cestách tak skoro nebude

Jeseň na cestách prináša po suchom a teplom lete viaceré nové riziká. Jedno z nich však nesúvisí priamo s počasím. Práve v tomto období totiž stúpa riziko...

Zrážka so zverou: Čo robiť a ako jej zabrániť?

Samotný názov Lexus LS je už značka, ktorá má cveng po celom svete. My sme dostali možnosť otestovať schopnosti verzie v špecifikácii 500h. Môže exotický...

Test Lexus LS 500h: Zatieni nemeckú trojku?
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×